GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Saturday, May 02, 2015

PAS akan kembali 40 tahun ke belakang jika Ulama mendominasi pemilihan

Ahmad Awang dan Pak Samad bersama rakyah
#BantahGST.Mana Hj Hadi dan sewaktu dgnnnya?
KUALA LUMPUR, 2 Mei - Puak progresif PAS mungkin akan dihapuskan dalam pemilihan parti itu yang akan datang pada bulan Jun, meninggalkan sayap ulama yang lebih dominan berbanding sebelum ini, menurut calon presiden PAS Ahmad Awang.

  Bekas naib presiden PAS itu berkata pemerhatiannya berdasarkan pencalonan yang diterima daripada bahagian PAS di seluruh negara, memberi amaran bahawa parti Islam akan kehilangan 40 tahun kemajuan jika sayap ulama itu mendominasi  pemilihan.

 "Berdasarkan pencalonan semasa daripada presiden kepada timbalannya, naib presiden dan ahli jawatankuasa pusat, 90 peratus adalah mereka dari golongan ulama.

 "Jika ini adalah realiti, maka PAS akan merosot, parti itu akan menetapkan kembali di mana ia adalah 40 tahun yang lalu," kata Ahmad kepada Malay Mail Online dalam satu wawancara telefon pada Isnin.

 Ahmad, seorang ulama sendiri dan mantan Pesuruhjaya PAS Perak, berkata parti itu perlu mempunyai campuran pemimpin yang sihat  dari latar belakang yang berbeza dan tidak boleh dipimpin sepenuhnya oleh mereka yang hanya mempunyai kelayakan agama sahaja.

 Berusia 79 tahun, beliau menegaskan bahawa PAS mempertaruhkan kemajuan asal telah dibuat dengan bukan Islam sebelum pilihan raya umum lepas, khususnya dengan penubuhan parti Islam itu sayap bukan Islam - Kongres Penyokong PAS (DHPP).

 "Sebelum ini, PAS hanya mempunyai imam dan ustads. Sepuluh, lima belas tahun yang lalu profesional telah menyertai PAS atas prinsip menegakkan keadilan.

 "Tetapi selepas kemajuan ini, dan berdasarkan trend apa yang akan berlaku dalam pilihan raya, golongan profesional ini akan dibawa keluar. Dan PAS akan menjadi seperti apa yang ia adalah 40 tahun yang lalu," kata Ahmad. - Lihat lebih lanjut di: di sini
Comments
10 Comments

10 comments :

Dania said...

Semua yg terjadi adalah atas ketentuan Pencipta kita yg Maha Agung.
Apa masalahnya kalau PAS kembali pada 40 tahun yg lepas???

Alias Bin Hasan 02 said...

Salam
Saya tak kesah siapa nak jadi ketua, tp biar la betul orangnya. Takkan kitj nak bg org gila + mabuk drive kereta kita???
Tp yg ada ni, paham2 je la... Aku pun pening siapa nak aku bg kunci kereta mahal aku ni??

Anonymous said...

Ulamak duduk la dlm majlis syura..presiden parti bg kt golongan profesional..baru jadi..ulamak.& umarak

Wan Rosli said...

Bagi kat kak jijah..

Wan Rosli said...

Saya cadangkan pasma jd politikal party dgn ustaz ahmad jd presiden dan dibantu geng2 pasma sediada..

aku x kesah pas nk kembali ke 40 thn ke belakang asalkn x ditarik hidung oleh dap n pkr..

Ritchie Blackmore said...

Pergi mampos dgn pas

Anonymous said...

bagi aku. jika hadi jd leader pas.. pas akan mcm ni je... asik tekan autopilot je. xde improvement lgsung.

Malaysiabaru said...

Kena tarik hidung dgn umno dan apco Yahudi takpe???..

Ros titanic kena dgn jack

Wan Rosli said...

TGHH terbaek.. kalau timbalan naik jd presiden.. pernah tgk x lembu kena sembelih.. mcm tu lah akan dilayan oleh pkr n dap.. dah lah kena tarik idung kena sembelih plk tuh..

rattlehead said...

Bodoh politik ramai lagi sinj

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...