GOPENG

GOPENG
JOM BERSAMA PAKAAN HARAPAN

Thursday, May 14, 2015

Pesuruhjaya PAS Perak cuma mahu balas budi Menatu Tuang Presideng jer!

Bagaimana seorang Pesuruh Jaya PAS boleh buat kelaku yang memalukan ini? Bukankah sepatutnya dia berkecuali dalam pemilihan Ketua Pemuda PAS Perak yang akan berlangsung pada 17 Mei ini?

 Razman Zakaria, bekas pegawai Kastam yang MUNGKIN dinasihatkan supaya bersara awal kerana tindakan disiplin sebelum bersama PAS, telah bertindak di luar etika selaku seorang Pesuruhjaya PAS.

 Cukup memalukan bila beliau mengucapkan kata-kata 'Selamat datang kpd Ketua Timbalan Ketua Pemuda , Ustaz Akmal Kamarudin, dan rombongannya; insya’Allah jadi Ketua Pemuda akan datang, Takbir' ketika di program Liqa' Pemuda PAS Kawasan Gopeng sebelum muktamar pemuda kawasan itu berlangsung baru-baru ini.

 Muktamar Pemuda PAS Perak akan berlangsung pada 17 Mei akan datang.Pemilihan jawatan bagi sessi 2015-2017 akan berlangsung. Jelas, Razman telah bias.

Sedang memasuki ke perkarangan rumah Presiden
di sebelah Masjid Rusila, Marang, Trengganu.
 Mungkin Razman ingin membalas jasa Ust Akmal yang pernah mempromosikannya utk jd PJ sebelum ini? 

Apa yang nak dipelikkan? Tanam ubi atas batas, orang berbudi , kita balas! Begitulah Razman hingga boleh dilantik jadi PJ Perak sedangkan pada waktu itu, Nizar adalah Timbalan Pesuruhjaya 1.

 Lojiknya Nizarlah yang patut naik menggantikan Ust Abu Bakar sedangkan Razman entah di mana ketika itu.....cer semak di sini . Ada tak Rosman?

Macamana Razman mampu melakukannya? Tentu pakai kabel khas yang bukan kepalang besarnya. Dari segi pengalaman dan hiraki parti jauh sekali ....

Gambar di atas ini boleh menceritakan kepada kita semua. Kelihatan Ust Akmal dan Ust Sidek Nor sewaktu rehlah Tarbiyah  ke rehlah Lobiyyah? Aku pernah ceritakan hal gambar ni di sini

  Ramai yang nak tahu, apa masalahnya dengan Nizar (timb. PJ1) dan Dr Khairudin Dato Malik  (timb. PJ2) Ustaz Mustafa Shaari (timb PJ3) hingga Presiden sanggup mengenepikan mereka semua  dan memilih Razman yang khabarnya baru masuk PAS pada 2010 selepas bersara dari Jabatan Kastam pada 2009, tiba-tiba sahaja mencanak naik namanya diangkat menjadi PJ Perak untuk sessi 2013 - 2015. Waima jadi JK PAS Perak pun tidak. 

Dengan tersingkirnya Nizar dan Dr Khairuddin pada pemilihan sebagai YDP di kawasan masing-masing sudah cukup jelas sebagai rentetan di sebalik perlantikan Razman yang selama ini dilihat penuh misteri....sekarang pekong dah terdedah, macam-macamlah alasan nak kaver!

Menantu Hj Hadi, Ustaz Akmal telah menafikan adanya komplot atau sikap bias PJ Razman. Lucu bila dia kata PJ Perak cuma bergurau. Cer dengo Razman bergurau seloroh ...... dengan laungan kalimah takbir?


UPDATE 17MEI 2015 

Pembetulan penulisan: 

Saya merujuk ke para dua tulisan diatas :

 1) Ayat Asalnya adalah : Razman Zakaria, bekas pegawai Kastam yang dinasihatkan supaya bersara awal kerana tindakan disiplin sebelum bersama PAS, telah bertindak di luar etika selaku seorang Pesuruhjaya PAS. 

 2) Ayat sepatutnya ialah :Razman Zakaria, bekas pegawai Kastam yang MUNGKIN dinasihatkan supaya bersara awal kerana tindakan disiplin sebelum bersama PAS, telah bertindak di luar etika selaku seorang Pesuruhjaya PAS. Saya telah perbetulkan ayat tersebut. Harap maklum
Comments
9 Comments

9 comments :

Malaysiabaru said...

Ehh! Tak tahu ker???

Menantu buat bisness import export kereta make up di sampin kerja bergaji di kaparat negeri selambengor

Pegawai kastam mana yg luluskan ??? Jpj pun lulus wooo

Logic budak tadika pasti...

Takkan tak tahu?

Anonymous said...

Memang benar berguraulah admin, kelakar sungguh ketawa terbahak-bahak hingga keluar air

Anonymous said...

Puak Walaun al Malaun rupanya

Anonymous said...

Razman ni saya rasa bila dia memgambil alih PJ perak..bukan pas makin bersatu malah lebih hancur...semua yg naik jd pemimpin main bodek dan guna fitnah...lihatlah kejatuhan nizar dam khairudin...semua ini fitnah dan permainan razman zakaria...

Anonymous said...

Jika benar Pemuda PAS Perak wajar boikot Muktamar Pemuda Perak, atau usul agar pemilihan peringkat negeri digantung dan proses pencalonan dibuat semula.

Pemuda PAS wajar dilihat sebagai sayap parti bukan boneka kepada mana-mana pemimpin PAS.

Anonymous said...

KENYATAAN MEDIA

Saya bagi tempuh 3hari kepada Bloger Al hussein.

Setelah membaca tulisan blog

http://alhusseyn51.blogspot.com/2015/05/pesuruhjaya-pas-perak-cuma-mahu-balas.html?spref=fb&m=1

Pemilik blog adalah.

Nama penuh blogger alhusseyn

MOHAMED ALI BIN HUSSAIN

NO K/P: 510418 08 5751
4019947

ALAMAT : 57, LINTASAN ROKAM,
PEKAN RAZAKI,
31350 IPOH.

saya dapati berlakunya serangan demi serangan yang dibuat oleh bloger Al Hussein kepada saya. Serangan beliau kepada saya bermula semenjak saya dilantik menjadi Pesuruhjaya PAS Perak pada tahun 2013.

Saya bersabar kerana menganggap ini merupakan asam garam orang politik. Akhir akhir ini saya dapati penulisan beliau terhadap saya yang boleh dijustifikasikan sebagai serangan agak keterlaluan dan melampau.

Dalam satu penulisan beliau baru-baru ini, beliau mendakwa bahawa 'saya dinasihatkan berhenti dari jabatan kastam kerana masalah disiplin' pada pandangan saya amat keterlaluan dan melampaui batas yang mana ia merupakan suatu fitnah terhadap saya.

Saya beri tempoh selama 3 hari untuk beliau memohon maaf kepada saya berhubung perkara tersebut secara terbuka melalui media cetak terutama akhbar sinar Harian,Utusan Malaysia dan Berita Harian. Beliau juga diminta memohon maaf melalui muka buku (face book) dan blog beliau serta semua blog yang mempunyai pautan terhadap blog beliau.

Jika beliau gagal berbuat demikian, saya akan merujuk perkara ini kepada peguam saya untuk mengambil tindakan undang-undangn terhadap beliau.

Sekian

Hj.Razman Hj.Zakaria Pesuruhjaya PAS Perak

Ahad 17 Mei 2013
28 Rejab 1436H

Anonymous said...

Alhuseyn main pkataan 'mungkin'. Ia adalah sangkaan buruk sekaligus fitnah. Apa masalah ahli pas nak kempen siapa2 untuk jd pimpinan?

Zulkefly Awang said...

fitnah bodoh,tak habis2,buang undi tu dgn 5 org je ke

Anonymous said...

assalamualaikum cikgu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...