JERUSALEM

JERUSALEM
SOLIDARITI BERSAMA PALESTIN

Monday, May 18, 2015

Semua ahli PAS , tanpa kecuali adalah tertakluk kepada perlembagaan parti

Rasanya ramai orang perlu rasional dan berpijak di bumi sekalipun ada pertandingan untuk jawatan presiden.

 PAS bukan daulah yang dipimpin oleh khalifah, bukan kumpulan tariqat yang diketuai oleh wali mursyid dan bukan jamaah tanpa perlembagaan yang diketuai oleh amir.

 PAS diketuai oleh presiden yang tertakluk kepada perlembagaan. Jika semua ahli PAS tertakluk kepada perlembagaan, kenapa presiden boleh terkecuali pula?

 Rasionallah. Biarkan pertandingan itu berlaku jika ada. Usahlah letakkan seseorang pada makam suci yang tidak boleh disentuh dan diusik.

 Jika Umar sendiri bersyukur kepada Allah kerana ada umat Muhammad yang bersedia membetulkan kesilapannya dengan pedang, takkanlah zaman-zaman selepas beliau wujud orang yang tak boleh ditentang dalam muktamar? Lebih muliakah orang itu berbanding Umar? ~  Zolkharnain Abidin Al-Abyadhi
Comments
7 Comments

7 comments :

IbnAbdHalim said...

Ajaran syiah dah meresap masuk agaknya. Dah maksum.

Anonymous said...

KENYATAAN MEDIA

Saya bagi tempoh 3 hari kepada Bloger Al hussein.

Setelah membaca tulisan blog

http://alhusseyn51.blogspot.com/…/pesuruhjaya-pas-perak-cum…

Pemilik blog adalah.

Nama penuh blogger alhusseyn

MOHAMED ALI BIN HUSSAIN

NO K/P: 510418 08 5751
4019947

ALAMAT : 57, LINTASAN ROKAM,
PEKAN RAZAKI,
31350 IPOH.

Saya dapati berlakunya serangan demi serangan yang dibuat oleh bloger Al Hussein kepada saya. Serangan beliau kepada saya bermula semenjak saya dilantik menjadi Pesuruhjaya PAS Perak pada tahun 2013.

Saya bersabar kerana menganggap ini merupakan asam garam orang politik. Akhir akhir ini saya dapati penulisan beliau terhadap saya yang boleh dijustifikasikan sebagai serangan agak keterlaluan dan melampau.

Dalam satu penulisan beliau baru-baru ini, beliau mendakwa bahawa 'saya dinasihatkan berhenti dari jabatan kastam kerana masalah disiplin' pada pandangan saya amat keterlaluan dan melampaui batas yang mana ia merupakan suatu fitnah terhadap saya.

Saya beri tempoh selama 3 hari untuk beliau memohon maaf kepada saya berhubung perkara tersebut secara terbuka melalui media cetak terutama akhbar sinar Harian,Utusan Malaysia dan Berita Harian. Beliau juga diminta memohon maaf melalui muka buku (face book) dan blog beliau serta semua blog yang mempunyai pautan terhadap blog beliau.

Jika beliau gagal berbuat demikian, saya akan merujuk perkara ini kepada peguam saya untuk mengambil tindakan undang-undangn terhadap beliau.

Sekian

Hj.Razman Hj.Zakaria Pesuruhjaya PAS Perak

Ahad 17 Mei 2013
28 Rejab 1436H

Anonymous said...

Firman ddlm Quran..

"Ittahozu ahbarohum wa ruhbanahum arbaban min duniLLAH"

Bermaksud..bhw org2 Yahudi dan org2 Nasrani mnjd kan 'akhbar dan rohban' aka org2 AGAMAWAN/ularrMak2 mrk sbg tuhan2 slain drp ALLAH..

Kini puak2 munafiq yg berTOPENGkan Islam-usrah kopiah jubah SORBAN sudah pon jls & sgt TERANG skali mngikut jejak siYahudi & Nasrani itu utk masuk kdlm LOBANG bangkai biawak yg sgt jijik lg busuk itu..

Malim Kundang said...

Syiah toncet ketat.....

Alhusseyn Alhusseyn said...

Anon 8.15 Beri amaran sejak bila tu?
Ahad 17 Mei 2013 /28 Rejab 1436H ....dah berapa tahun?

Alhusseyn Alhusseyn said...

Anon 8:57 maksudkan ayat 31 at Taubah yg mafhumnya : Mereka menjadikan pendeta-pendeta dan ahli-ahli agama mereka sebagai Tuhan selain dari Allah dan juga (mereka mempertuhankan) Al-Masih Ibni Mariam, padahal mereka tidak diperintahkan melainkan untuk menyembah Tuhan Yang Maha Esa; tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia. Maha Suci Allah dari apa yang mereka sekutukan.
Terima kasih tuan.

Anonymous said...

Elok jugak kalau Tuan Pesuruhjaya Pas Perak menghuraikan mengapa tuan berhenti dari kastam supaya tiada kekeliruan lagi. Atau pun tuan memilih mahkamah untuk menjadi gelanggang?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...