GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Sunday, June 07, 2015

Cirit dah bertabur baru nak pakai pampers....

Hari tu bukan main bergegar bertakbir berulangkali; langsung tak mahu dibahaskan... sebulat suara bersetuju. 

Tiba-tiba cakap ianya perlu diputuskan oleh MSU kerana berkaitan dgn hukum agama. 

Hoi mala'un! Yang usulkan tu Dewan Ulama. Sebulat suara dipersetujui oleh himpunan Dewan Ulama. MSU tu terdiri dari kalangan Dewan Ulama juga...Ini apa punya gelong nak tunggu MSU bincang nak mesyuarat pasal usul itu? 

Mohammad Faiz Fadzil bangkit persoal keputusan usul putus hubungan dengan DAP yang dibuat tanpa dibahas di Muktamar Tahunan ke-61, di Kuala Selangor.Mcm-mcmlah daleh korang, sensitiflah bagai....

Peringkat awal lagi dah nampak gagal set baru ni! Tu lah, suka sangat gelar org lain tolol bagai...sekarang siapa yg tolong bertingkat-tingkat?

Inilah ropanya, cirit dah habis bertabur, baru terhegeh-hegeh nak pakai pampers, konon nak cover....

Bila LGE suruh korang letak jawatan baru tau tercirit-cirit semua walaun! Malulah sama Mat Sabu yg korang gelar macam-maca tu dulu....Nak tergelak tengok bakal MB Selangor yang tak jadi ni -


 Zolkharnain Abidin Al-Abyadhi : Usul putus hubungan dengan DAP dah dibuat dan dilulus. Bila LGE gesa letak jawatan di Penang, mulalah takwil usul tu macam-macam.

 Serah kpd AJK Pusatlah, kena lulus MSUlah, usul tu bersifat cadanganlah, perlukan penelitian dululah dan macam-macam lagi.

 Ha ha ... ropenye, bila poket terancam, talak tiga pun boleh rujuk balik. Denia... denia...

 "Wahai dunia, hang pi la tipu oghang lain, jgn tipu aku." - Saiyidina Ali.
Comments
7 Comments

7 comments :

Anonymous said...

kah kah kah.... doonia doonia

Ridd said...

Kalau betul pemimpin2 PAS berpegang pada prisip lepaskan jawatan di Selangor Dan Pulau Pinang. Janngan cakap tak serupa bikin. Orang Melayu tak kisah kalau PAS ada ke atau tidak. Parti politik bukan melebihkan AGAMA tapi yang paling utama adalah Rakyat dan Ekonomi Negara.

PAS ada presiden pun diam bila disoal tidak mampu menjawap "semua kata tak tahu" kalau tak tahu jangan jadi Tuan Presiden. Sejarah dalam parti politik ada Presiden tapi tahu apa2.

Ingat lah ahli2 PAS semua. Kerana Amanat Tn. Presiden kamulah laki bini bercerai berai, dan Masjid ada 2 imam dan sekarang PAS bercerai berai pulak.

Anonymous said...

Cakap berdegar2 dalam muktamat.....macam ayam berkokok tapi ekor ..ceghet beghet.....hahaha...malu wei....aparrahhhh...kipipapp zuhdi...mokh senik....

Anonymous said...

amanat hadi dah mansuh ka? dia akan jawab tak tahu

Anonymous said...

dapat presiden bodoh orang bawahan yang menangung akibat.tak apa lepas ni orang orang dari syura ulama dan mursyidul am pas tak lupa ketua pemuda baru akan agih kan bantuan kepada mereka yang hilang jawatan di pulau pinang.

Wan Rosli said...

Nak komen tu biarlah dilihat cerdik bukan tolol.. kan di sgor dap dan pas sama kuat masing2 15 kerusi.. kenape lah plk pas nk kena mengalah dgn dap nk kena letak jawatan!!!.. Mentang2lah dap tu ibarat tokong lu org siap boleh solat jenazah lu org lg, dah nk suruh pas mengalah.. Bangang..!!

Anonymous said...

Pas di Selangor 15-2 la bro ,
Sebab tu le broker Tengah cari Jalan nak jatuhkan kerja an negeri/

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...