GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Monday, June 29, 2015

Subky Latif : UG itu benar adanya, bukan keberangkalian.

Saya percaya ramai yang kesihankan Subky bila dia kata:

" Apa yang dikatakan UG atau Kerajaan Perpaduan yang menghantui setengah kerabat Pakatan Rakyat hanya satu keberangkalian jika pernah ia dibincangkan oleh Majlis Syura Ulama.

 "Sehingga kini Majlis Syura tidak mengetahuinya dan tidak pernah membincangkannya." Baca seterusnya di sini.


Walaupun telah kesekian waktu telah terbukti adanya UG dengan pengakuan Hj Hadi sendiri dan juga pendedahan oleh bekas Timbalan Presiden Nasarudin Mat Isa, penulis sehebat Subky Latif ini masih naif dan masih berani untuk mengatakan bahawa kewujudan UG hanyalah suatu keberangkalian? 

Dan dia tanpa segan silu mengatakan, antara sebab DAP mencurigai PAS, khususnya TG Haji Abdul Hadi Awang ialah hantu UG inilah....

Pertamanya, wahai Tuan Hj Subky, bukan DAP sahaja yang mencurigai Hj Hadi dan pimpinan chainya yang kini, tapi ramai pimpinan PAS termasuk ahli di peringkat akar umbi beranggapan begitu.

Mahu dikatakan apa lagi bila Hj Hadi sendiri pernah mengakuinya? Nak dikatakan apa lagi bila Nasarudin Mat Isa sendiri telah mendedahkan:
Majlis Syura Ulama PAS Pusat yang bermesyuarat pada 28b April 2008, memutuskan untuk mengadakan perbincangan dan sesi dialog dengan Umno dalam usaha untuk memperkukuh kedudukan Islam dan Melayu dalam Negara kita. 
 Agenda perpaduan PAS dan Umno, mesti menjadi agenda yang berterusan tanpa boleh diberhentikan! Itulah pendedahan bekan Timbalan Presiden PAS Nasarudin Mat Isa.Vdonya ucapannya di sini

MSU sepatutnya memanggil Nasarudin Mat Isa untuk disiasat mengenai pengakuannya tersebyt yang telah tersibar luas dan telah sekian lama berada di media sosial. Mustahil jika MSU tidak menyedarinya.....


Bukankah Ust Ahmad Awang pada ucapan penggulungannya pada hari terakhir Muktamar PAS 55 di Shah Alam, 7 Jun 2009 telah menyatakan: 
Saya nak bagi tahu ketika kami di Perak membuat keputusan dulu tegas sungguh untuk tidak bersama dengan Umno dan putuskan dah bersama Pakatan Rakyat... belum bernama Pakatan Rakyat untuk bersama DAP dan PKR.  Saya dihubungi oleh pimpinan tertinggi.. 
"Tak bolehkah kaji keputusan itu untuk kita bersama parti bersama Umno.." 
 Ada saudara-saudara.. Jadi jangan cakap tak ada. Cuma saya tak nak sebut siapa. Tapi saya nak katakan ada.. Sebab itu janganlah saudara-saudara terus membuat keputusan seolah-olah Pas semua yang ada dalam ini tidak yang berfikir begitu.. Ada..!!
Dengarlah sendiri melalui rakaman vdonya  :



Kenapa tidak ada seorang pun dari kalangan pemimpin PAS ketika itu, samada dari Haron Din atau dari Hj Hadi sendiri menyangkal kenyataan UAA tersebut? Sehinggalah ke hari ini, mereka semua bungkam tidak berani menafikan kenyataan UAA tersebut.

Wahai Subky, jangan jadi jumud sangat. Malulah kalau bekas penulis yang besar dan sehebat tuan boleh menggelungsur jatuh ke taraf chai....Ada lagi satu vdo yang patut Subky tontoni :


Comments
4 Comments

4 comments :

cicit moyang dolah said...

patut le harakah masih perlukan pemikiran nya ,dia ni memang kaki junjung bodek.....

Ritchie Blackmore said...

Kebarangkaliannya subky ini sudah nyanyok seadanya....kah kah kah

abuqassim said...

Sy simpati dgn kump yg dikatekn g18 tu. Pd mase yg same sy tk setuju la klau mrk kluar dr jemaah. Sy mmg caye pd keupayaan n kpimpinan mrk. Bg sy utk tubuhkn parti baru bkn semudah abc... jentera akar umbi kene kuat yakni snggup brkorban tenage wang ringgit. Masih ade jln lg utk selamatkn Pas dr kalangan yg tk same phm dgn glngn g18 ni. Jgn trgopoh gapah dlm mrencanakn prjuangan. Sabar.... sabar... sabar... keupayaan g18 nnti akn dinilaikn pabile mrk tiade di pucuk pumpinan itu nnti. Dh brpuluh thn bleh brsabar... tkkn xleh nk sabar skit lg. Sekirenye pru14 ni xleh menang pn xpe la. Kesannye nnti akn nmpk nnti pd mase hadapan. G18 masih merlukn jentera2 akar umbi spt unit amal dll dlm prjuangan mrk itu nnti. Brsabarlh wahai g18....

Anonymous said...

hehe sah apa yg aku ckp..pejuang untuk diri..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...