GOPENG

GOPENG
JOM BERSAMA PAKAAN HARAPAN

Sunday, June 07, 2015

Tuan Ibrahim, Nik Abduh.....korang ikhlas atau nak menghanjing?

Kepala komplot : Mission accomplished! Hahahahaha
Paling nakal lagi ada yang membawa sekotak tisu kepada yang menangis semasa berucap. Timbul pertanyaan apakah kelakuan itu satu ejekan atau pun ia suatu simpati ikhlas? Nampak ia berlaku spotan sahaja kejadian itu. Tetapi si pelakunya menimbulkan tanda tanya apabila dilihat dialah salah seorang orang yang menyebabkan orang yang menangis itu menangis. 

 Dalam pada itu tidak kurang juga yang seakan terkejut dengan kemenangan dan mempamerkan bayangan kebimbangan. Takut dengan tanggungjawab dan amanah yang diberikan kepadanya. Ada yang menyifatkan kemenangannya sebagai tidak diingini. Pelik juga macam mana tidak ingin kerana dia bertanding dan awal-awal lagi menyatakan keinginannya. Setiap orang bertanding pastilah mahukan kemenangan, kecuali orang gila. Bukankah itu sebagai munafik.

 Paling melucukan lagi orang ini sampai bernazar kalau kalah mahu makan kambing. Kenapa begitu? Kalau benar, dia ingin kalah seharusnya dia tidak bernazar makan kambing tetapi patut makan gajah. Dengan meletakkan nazar itu dengan nilai yang besar mungkin kekalahan itu menjelma. Untungnya juga kepada orang ramai yang beleh makan hasil nazarnya. Baca sepenuhnya di sini
Comments
0 Comments

No comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...