JERUSALEM

JERUSALEM
SOLIDARITI BERSAMA PALESTIN

Wednesday, July 15, 2015

Ditahan kerana mengkritik Ketua Polis Negara

Ketua Umno Bahagian Bagan, Shaik Hussein Mydin telah ditahan oleh polis, demikian dilaporkan oleh Star Online.

 Beliau ditahan oleh dua anggota polis pada jam 1.45 petang di luar balai polis Seberang Prai, ketika beliau mahu bercakap dengan pihak akhbar.

 Ketika dihubungi kira-kira pukul 6 petang ini, Shaik Hussein berkata beliau dalam perjalanan ke Bukit Aman, diiringi oleh dua anggota polis dari Pulau Pinang.

 "Saya diberitahu bahawa saya ditahan di bawah Akta Hasutan. Saya mengkritik Ketua Polis Negara itu dan dia tidak boleh menerimanya," kata Shaik kepada Malaysiakini.

 "Saya berkata (dalam sembang telefon) bahawa polis bersalah kerana pergaduhan di Low Yat kerana mereka melepaskan salah seorang daripada budak yang terlibat dalam pergaduhan itu," katanya.

 "Polis perlu menahan semua yang terlibat dan bukan hanya satu budak lelaki itu sahaja," kata Shaik. Shaik berkata dia telah menghubungi peguam untuk membelanya tetapi tidak pasti berapa lama dia akan diadakan di Bukit Aman.

 Menurut New Straits Times, pembantunya berkata Shaik Hussein akan dibawa ke ibu pejabat polis di Bukit Aman untuk "siasatan lanjut". 

 Awal hari ini, Khalid memberitahu pemberita bahawa polis sedang mencari untuk menyoal siasat "ketua bahagian" sebuah parti politik. Beliau tidak menamakan orang itu.~ malaysiakini
Comments
2 Comments

2 comments :

Anonymous said...

Alamak, kritik pun xboleh.

Betul ke dia Ketua Umno? Nampak mcam Ketua MIC jer.

air gunung said...

Anon11:07.
X baik kate dia ketua mic tau.
Kih kih.aku pon konpius jugak.
Bkn masalah perkauman.
Bila tanya anak aku yg kecik pon dia x kata melayu.mcm geng mic gak.

Btol ker bro ada cawangan umngok kat penang start mesyuarat bg salam n fatihah elok.lps tu hehe terus jd mcm mesyuarat mic..samy velloo mesti senyum kalu dia bace ni kih kih

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...