JERUSALEM

JERUSALEM
SOLIDARITI BERSAMA PALESTIN

Monday, July 06, 2015

Harun Din yang haru .....

Inilah dia Mursyidul Am PAS. Para wala'un menganggapnya sebagai pemutus kata ; kalau dia kata hitam, maka hitamlah, kalau dia kata puteh, maka putihlah....

Kenyataan Mursyidul Am bahawa "Puasa semua orang nak buat, hudud tak mahu pula.." telah diulas oleh Che Ibrahim Mohamad :

 Puasa diwajibkan ke atas individu, Hudud dan qisas adalah tanggungjawab pemerintah. 

 Jika ketua negara tolak hudud, maka tak terlaksana lah hudud itu, rakyat tidak boleh menegakkannya secara individu.

 Namun jika seorang pemerintah enggan berpuasa, rakyat ada berbagai cara utk menunaikan kewajipan ini. Takkan mursyidul am tak leh beza antara kewajiapan individu dgn kewajipan pemerintah.

Kenyataan beliau lagi mengenai tuduhan WSJ keatas Perdana Menteri tidak logik. Perlu disiasat terlebih dahulu kerana dilihat tidak logik menurut katanya.

Amboi....pandailah hang gi suruh siasatlah konon....

 Yang MSU haramkan PasMa tanpa pernah ada siasatan tu hang dah lupakah? 

Dimana logiknya MSU mengharamkan ahli PAS menyertai badan NGO seperti PasMa?

Dalam perlembagaan PAS tidak pernah ada larangan mengenainya. Adakah terdapat dalam mana-mana nas al-Quran atau hadith?

Mustafa Ali, selaku Setiausaha Agong PAS ketika itu menegaskan :

Tindakan Parti Ummah Sejahtera Malaysia (Pasma) yang mencalonkan beberapa pemimpin Pas dalam organisasi mereka tidak akan dapat menimbulkan kepincangan terhadap kubu pemerintahan parti tersebut.

 Ditebak andaian bahawa tindakan Pasma seolah-olah memasang strategi menggulingkan parti tersebut dengan memenuhkan carta organisasi mereka dengan nama sesetengah pimpinan Pas, Mustafa sebaliknya menjawab, Pasma hanyalah sebuah NGO yang tidak berdaftar dan penubuhannya tidak akan mampu menjejaskan bahtera Pas yang sudah berkubu di hati pengundi dan Pakatan Rakyat. Baca  di sini
Comments
6 Comments

6 comments :

Anonymous said...

najib tolak hudud dia boleh sokong giler! mmg haru betul pakar jin ni

Malaysiabaru said...

Harun kata tak masuk akal najim merompak

Mcm Yahudi kata tak masuk akal nabi musa belah laut merah

abuamir said...

Pakar jin sudah mari semua boleh kawtim, yg penting pengerasnya berapa? Dulu2 saya pun tak percaya tentang cerita bomoh jin ni tapi sekarang telah jelas lagi terang bomoh jin ni tamakkan habuan dunia. Apa jenis org mengaku ulamak tetapi menyokong pemimpin yg zalim lebih kuat dari penyokong mereka. Pemimpin tu pula mengaku menang secara demokratilah dll. Hei! yg kau kalah majoriti 52% tu apa cerita?

Kalau najib rasa hebat sgt sila buat referendum sama ada rakyat percaya atau tidak dia sebagai PM? Aada telur ke?

Hidup Najib! said...

Ularmak dan fulus@kontrek memang tak dpt dipisahkan

sizzly7761 said...

Beghak nanang doh! Meraban je bila buat perumpamaan..dalam parlimen ulamak tak ' beketek'. Senyak sunyi sepi seddu bab RUU ll.. pade kepit telo jah...

Anonymous said...

mursyidul am pas yg ada berkepentingan ngan umno
selamat maju jaya haron din
selamat menghancurkan pas

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...