GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Wednesday, July 08, 2015

Hj Hadi : WSJ mesti ada empat orang saksi untuk membuktikan dakwaan rasuah terhadap Najib

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, Islam menetapkan bahawa empat 
orang saksi diperlukan untuk mengesahkan laporan akhbar minggu lalu yg mendakwa 
kira-kira USD 700 juta (RM2.6 bilion) daripada pelabur negeri 1MDB  telah disalurkan 
kpd akaun peribadi Najib. - Gambar oleh Saw Siow Feng
KUALA LUMPUR, 7 Julai - Harian Antarabangsa Wall Street Journal (WSJ) perlu menyediakan sekurang-kurangnya empat orang saksi yang boleh dipercayai untuk menyokong dakwaan rasuah terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, berkata Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

 Memetik kedudukan yang sama partinya mengambil dalam kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim, Hadi berkata Islam menetapkan bahawa empat orang saksi yang perlu untuk mengesahkan laporan akhbar minggu lalu yang mendakwa kira-kira USD 700 juta (RM2.6 bilion) daripada  pelaburan Pembangunan negara 1Malaysia Berhad (1MDB) telah disalurkan kepada akaun peribadi Najib.

 "Pendirian kami adalah pendirian Islam. Jika empat orang saksi diperlukan bagi kes Datuk Seri Anwar Ibrahim, maka ia adalah sama dengan tuduhan terhadap Najib, perlu ada saksi ... saksi yang adil.

 "Kami mengikuti asas-asas Islam, apa yang baik kita menyokong, apa yang tidak kita menentang," Hadi dipetik berkata dalam Astro Awani hari ini selepas menunaikan solat tarawih di acara Ramadan di Kota Baru.

Pada Jumaat, WSJ melaporkan bahawa penyiasat 1MDB telah menemui lima deposit berasingan daripada dua sumber yang didakwa dibuat ke dalam akaun Najib, memetik dokumen kerajaan yang ia mendakwa telah dilihat.

 Yang terbesar dua transaksi, katanya, adalah untuk US $ 621,000,000 (RM2.3 bilion) dan AS $ 61000000 didakwa dibuat pada bulan Mac 2013, tidak lama sebelum Pilihan Raya 2013 huru-hara pada bulan Mei.

 Pemindahan lagi sebanyak RM42 juta, yang kononnya dibuat ke dalam akaun Najib pada akhir 2014 dan awal 2015, dipercayai telah datang dari SRC International Sdn Bhd, anak bekas 1MDB yang pada tahun 2012 diletakkan di bawah Kementerian Kewangan yang Najib kepala, kata WSJ.

 Mendedahkan membawa kepada panggilan segera untuk siasatan rapi oleh pemimpin-pemimpin pembangkang, yang juga menuntut supaya Najib boleh dilepaskan daripada tugasnya sehingga siasatan selesai.

 Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail mengumumkan Sabtu satu pasukan petugas khas sedang menyiasat jejak wang yang dikatakan itu yang melibatkan beberapa syarikat yang kononnya disalurkan dana ke akaun bank Najib, termasuk SRC International, Ihsan Perdana Sdn Bhd dan Gandingan Mentari Sdn Bhd. ~ sumber

Anda juga kalau nak dengar melalui rakaman, sila klik di sini


Komen seorang fesbuker Muhd Mufiz

Tolong paham ye walaun-walaun.....kes seperti Najib ni dikategorikan dibawah JENAYAH KOLAR PUTIH...BUKAN ZINA ATAU LIWAT! Dalam kes jebayah kolar putih pembuktian adalah bergantung kepada evidence atau bukti BUKAN SAKSI... JADI JGN NAK MENGARUT MERABAN.....

al-Husseyn : Tak nak kata apa-apa....something really wrong somewhere with our presiden, not the siku nor the lutut....but somewhere ....
Comments
10 Comments

10 comments :

looes74 said...

Perhaps, Hadi got terminal diseases

Anonymous said...

Kalau anda terlihat Hadi ni sedang berjalan berdua dgn isterinya dan tiada orang lain selain hanya mereka berdua shj, cuba anda ragut apa yg patut dari isterinya itu tanpa perlu pakai topeng muka. Jika Hadi buat repot polis, dia perlu ada 4 orang saksi wehh. Peragut semacam anda senang-senang boleh terlepas dari hukuman, walaupun anda tertangkap dgn hasil ragutnya itu, sebabnya 4 orang saksi yillek!

Anonymous said...

Saksi kes penyelewengan perlu 4 orang? Mungkin ilmuku masih rendah.

Anonymous said...

Bodoh biol bangang bahlol bengap...ni je standard tuang presideng..

Anonymous said...

Ini ulama penghafaz kitab bukan ulama mencari, mengenali dan memperolehi buah ilmu kitab. Iman pada sudut keyakinan luar akal. Memalukan

aqaadnan said...

apa yg saya faham, dia cuma kata kes najib tu perlu ada saksi. kalau kes anwar perlu 4 saksi, kes najib pun perlu saksi. kena adil walau kita tak setuju dengan dia. itu sahaja.

abuamir said...

Kasihan sungguh org yg bergelar ulamak boleh sokong pemimpin & kerajaan yg zalim sebab mereka melayu sebangsa. Kan nabi dah kata bukan dari golonganku mereka yg assobiyah. Apa selama ni najib tak pernah khianat kpd rakyat?

Demi melayu- pemimpin zalim dipertahankan.

Anonymous said...

Najib salah guna dana rakyat bukan berzina yg nakkan 4 saksi, dah mengarut presiden Pas ni, nak bodek guna undang2 Islam tapi tak kena gaya, macam mane saorang ulamak boleh bersengkokol dan menyokong orang yg merompak harta kerajaan?

Anonymous said...

Sape kate hj hadi ni ulamak. ustaz biasa je. makin bodoh kenyataan keluar dari mulut presiden pas ni. suruh pi mengaji semula dgn ulamak yg sebenar. bodoh piang

lukman hussain said...

Betul ke tak orang tua keparat nih....nak samakan rasuah dgn zina pulak dah....ko pakai hukum apa ..setan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...