JERUSALEM

JERUSALEM
SOLIDARITI BERSAMA PALESTIN

Thursday, July 23, 2015

Jangan salahkan Ustaz Azhar Idrus, pesanan dia pasal pemilihan tu memang betul cuma tanyalah dia balik...!!! Usin UG Ceroi

Tok tak salahkan ustaz azhar. Org tanya secara umum, dia pun jawab secara umum. Mmg la, kalau secara umum kalah pemilihan dlm parti tak elok keluar parti. Tapi, cuba tanya ostat azhar soalan2 ini;

 1. Parti komunis Lenin dulu waktu pemilihan ada guna "chai" tak?

 2. Parti komunis lenin tu bkempen dlm pmilihan ada label melabel...tuduh menuduh...kmudian yg dituduh tak pula disiasat, contohnya geng "hawai five 0" tu...mana siasatan? Parti komunis ada bkempen camtu?

 3. Lenin tu rajin ke malas dtg mesyuarat? Lenin tu dia guna kputusan mesyuarat ke atau kuasa veto dia?

 4. Lenin pernah fitnah kawan sendiri edar pil kuda tanpa bukti dan saksi tak?

 Byk lagi beza parti tok dgn parti komunis yg menunjukkan kehebatan parti tok berbanding parti komunis.

 Ada ustaz azhar idrus tahu semua kisah ini? Jadi...nak tanya ustaz azhar jgn tanya bab politik dalaman sbb dia tak duduk dlm kancah politik.

 Dia umpama ustaz yg tahu hukum haid dan nipas, tapi dia tak pernah alami haid dan nipas.~ Usin UG Ceroi 

Anonymous said...:

 Lenin dan Stalin, berani kamu nak bangkang? Dah lama hidup... taip perkataan STALAG digoogle... tengok berapa juta terbunuh di sana..

 Pergi ke youtube, taip perkataan CHEKIST, tengok bagaimana pembunuhan dilakukan macam aktiviti penyembelihan ayam sahaja.

 So ustaz2 perlu ambil iktibar dari kisah Imam Abu Hanifah dengan terompah kayu... kamu semua kena fikir kenapa orang hilang hormat kepada struktur ulama PAS? Pada aku puncanya adalah kamu semua bersikap membela pemimpin kamu yang salah dan cuba menghalalkan perbuatannya sama sebagaimana umno sebelum ini... jadi kerana itu mereka menentang. Kerana ilmu yang diajar oleh ulama tak sama seperti ulama itu praktikan.

 Pada aku ustaz idrus wajar bertindak neutral dalam hal ini, ilmu kamu benar boleh jadi rujukan, namun jika kamu membela yang tak benar kehinaan akan terserlah... 

JANGAN JADI TELUR SESANGKAK, BILA JATUH PECAH SEMUA.... berhati2 kelak Allah menarik balik nikmat kesohoran kamu kerana membela golongan yang salah.

 Aku bukanlah seorang yang baik di sisi Allah... namun jika benar akan aku benarkan, dan jika salah aku tetap akan tegur. ~ sumber
Comments
2 Comments

2 comments :

Anonymous said...

puluhan ribu yg dtg dengar ceramah tak bermakna yg memberi ceramah ulamak hebat
ramai nak dengar lawak jenaka.

kalau hebat sangat bila buat ceramah lps maghrib berapa ramai yg sembahyang isya berjemaah atau tak sembahyang langsung.

adakah penceramah ajak pendengar sembahyang bersama berjemaah atau sibuk kira duit

adakah sifat penceramah yg selalu kata orang bodoh sifat yg baik.

mereka bukan kecewa kerana kalah tetapi kecewa sifat mereka yg mengaku ustaz dan ulama tetapi berlaku khianat

Mohd Nizam said...

Sbb apa xleh kata bodoh? Cerita mai...dia buat ceramah puluhan ribu hadir...ajak ke arah kebaikan..hang nak lawan dia berapa ribu org hang boleh himpun utk beri tazkirah?? Kahkahkah..puihhh...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...