GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Tuesday, July 14, 2015

Pesanan kpd manusia2 suci murni dalam Pas

Adalah seorang wala'un  yg aku kenal, tapi aku sendiri tidak pernah tahu dia ni ahli PAS dari cawangan mana pun.... sebab tidak pernah terlibat dengan mesyuarat kawasan Gopeng, tempat aku ni. Tidak dapat aku pastikan dan aku pun tak ambil kisah nak menanyakannya; itu sahaja.

Wala'un ini menggunakan nama di sosial media sebagai Naeem AlLandaki. Dia ni suatu ketika dulu konon-kononnya tukang eskot DS Nizar masa Nizar jadi MB Perak dulu. Mana DS Nizar pergi, dia dan gengnya pun sibuklah membontot. 

 Tapi nak bagi tahu korang, walaupun Ust Abu Bakar ketika PJ Perak pernah keluarkan 'watikah' untuk kumpulannya yg di gelar 'BRIKEP" , namun dia dan gengnya ni tidak pernah diiktiraf oleh PAS Perak. Mereka ni bergerak dengan menggunakan dana mereka sendiri. Kira berjasa besarlah tuuu... korang tengoklah sendiri bagaimana besarnya pegorbanannya "duit dan nyawa' nya itu melalui status fesbuknya berikut dibawah nih!

Sssyyss....aku ada dengar juga, yg kononnya PJ Razman akan mengaktifkan semula geng dia ni....Itu yang bertambah kuat wala'unnya! 

Sekadar itu ssahaja mukaddimah memperkenalkan siapa manusia ini yang kini menyerang DS Nizar dengan status di fesbuknya :

 GUGURLAH SEORANG IKON.

 DS Nizar Jamaludin mantan MB Perak.. dulu aku pernah kagum dan hormat dgn beliau kerana mampu memecah dan memisahkan jurang perkauman d perak malah d malaysia..dia adalah ikon yg berjaya membuka mata ribuan ahli2 PAS dan masyarakat umumnya.. bukan sekadar korbankan masa..tenaga..duit malah juga nyawa utk pastikan keselamatan beliau...

 Kini dia sudah bersama dgn sebuah gerakan politik yg baru d perkenalkan kpd umum.. secara automatiknya beliau bukan lagi seorang adun yg mewakili PAS perak.. maka sewajarnya bagi berlaku adil pada ahli2 PAS yg mengangakatnya menjadi adun dan berlaku adil pada dirinya DS Nizar perlu melepaskan jawatannya sebagai adun dan kita sedia berhadapan dgn sebuah pilihanraya kecil d Perak..

 Ini bukan atas dasar benci dan kecewa.. undang2 tubuh demokrasinya begitu.

Terimakasih DS Nizar..semoga suksess dgn pilihan DS..terimakasih juga mengizinkan kami berkhidmat utk DS seketika dulu.

 -telanwalaupunpahit-

Begitulah ayat manusia yang kononnya faham 'undang2 tubuh demokrasi' ?? hahahaha. Kelakarlah dia nih!

Dalam fesbuk tu, aku memberikan komen berikut : Adakah DS Nizar ni wakil rakyat atau wakil parti? Persoalan yg utama ialah adakah DS Nizar gagal dalam melaksanakan tanggung jawabnya sebagai wakil rakyat di parlimen.Cuba bandingkan pula dgn Tuang Hj Hadi yang sering ponteng bila sessi parlimen bersidang. Kenapa Naeem AlLandaki terkancing gigi pasal kepontengan Tuang Presideng?

Berikut aku sertakan printscreen jawapan dia dan dua orang kuatnya, seorang tu OKZ yang baru lepas, dan seorang lagi tu Bomba di Gopeng.


Korang buatlah kesimpulan sendiri mengenai respon wala'un bila di cuit sikit. Baca di sini.
Sebenarnya , aku nak korang sama-sama mengambil kira pandangan seorang yang sedikit sebanyak mempunyai latar belakang asas perundangan. Beliau merupakan Bekas Setia Usaha Jkuasa Pindaan Enakmen Mahkamah Syariah Kelantan, merangkap bekas Hakim Mahkamah Syariah Jajahan Kota Bharu. Orang yang saya maksudkan ini ialah  Che Ibrahim Mohamad. Dia menulis di fesbuk yang saya yakini sangat sebagai respon kepada status Naeem al-Landaki itu :

Pesanan kpd manusia2 suci murni dalam Pas:

 1. Keberhentian ahli Pas ( fasal 15 perlembagaan Pas)

 a) permohonan ahli

 b) dipecat

 c) isytihar keluar parti/menyertai Parti lain.

 2. Perletakan jawatan sbg ahli yg berhormat.

 Tidak ada mana2 peruntukkan dlm mana2 undang-undang mensyaratkan ahli YB yg meninggalkan parti asalnya wajib meletak jawatan atau nas2 syarak yg mensyaratkan sedemikian. 

3. Sekatan Akta Praya

 Akta praya memperuntukkan mana2 YB yg meletak jawatan tidak boleh bertanding semula kecuali slps 5 thn. Jika ada drp mana2 manusia suci dari parti Pas yg beranggapan siapa saja yg terlibat dgn Gerakan Harapan Baru sbg telah terkeluar drp parti, atau mendesak mereka yg berkenaan melepaskan jawatan YB, adalah dipohonkan mereka meminda dulu Perlembagaan Pas, selain itu, jika umno bersedia membantu Pas utk melaksanakan hudud, bukan suatu yg mustahil umno juga boleh meminda akta praya bagi membolehkan kehendak manusia suci ini dapat direalisasikan.

Ketahuilah oleh mu wahai manusia suci, sungguhnya perbuatan mengabung diri dlm Gerakan Harapan Baru tidak sekali2 menyebabkan keahlian Pas mereka terbatal kecuali mereka di PECAT!!!!!

Nota Kaki : GHB masih tidak berstatus parti, kita tak pernah isytihar keluar parti lagi, cuma baru isytihar nak tubuh parti baru. Melalui status terbarunya di laman fesbuk, Che Ibrahim menjelaskan :
Adalah saya Che Ibrahim bin Mohamed, Ketua Pas Cawangan Kepala Jambatan, Dun Pasir Pekan diarah utk menjelaskan beberapa ketidak retian Mohd Khairuddin bin Othman, Setia Usaha Perhubungan Pas Negeri Selangor:

 A) Perkara 13 (c) Perlembagaan Pas adalah merujuk kpd keperluan S/Usaha Agung Pas mengambil tindakan berhubung permohonan menjadi ahli, bukan penamatan sbg ahli Pas.

 B) Keberhentian ahli Pas disebut dlm fasal 15 (a)(d)dan (c) iaitu melalui (a) permohonan atau (b)dipecat atau (c)isytihar keluar parti atau masuk parti lain.

 Apa yg berlaku skrg ialah mereka membuat pengisytiharan pelancaran Gerakan Harapan Baru utk menjalankan usaha2 ke arah penubuhan parti baru utk bergabung bersama Dap dan Pkr serta beberapa ngo lain dlm Pakatan 2.0, ianya tidak ada kaitan sama sekali dgn peruntukkan fasal 15 (c) sebab mereka tidak isytihar keluar parti atau menyertai parti lain.

 Nak tubuh parti tidak menamatkan keahlian pas kecuali mereka dipecat akibat drp tindakan tersebut.
Comments
3 Comments

3 comments :

Anonymous said...

Di Malaysia ada tempat nama LANDAK? Di mana? Atau nama lorong rumah dia? Takkan itu nama keluarga dia? Macam nama orang asli dalam DEBU MERAH OTHMAN AWANG yang guna nama buah2 hutan cuma yang ini ada bau2 arab.

Anonymous said...

1. dulu kat malu pd TGNA sbb tu x berani nk UG...smpi skrg x jgk UG UG
2. lps tu kata malu kt juak2 mengaku progersif dlm ajk...skrg habis semua kene punggah...smpi skrg x UG UG
3. LKS baru berdehem...terus letak jawatan dlm kjaan PP...la ni smpi skrg org pas dah terbersin termuntah loya nengok...x jgk2 letak jawatan dlm PAS...kt sapa depa dok walak?
4. yg hampir hampir kpd nilai islam tapi x islam...sayang sgt2 no...yg dah pasti serupa islam dan ikut islam...ooooo...jumud...kat sapa depa walak no?

tapi ulamak x berdendam...sbb tu ulamak bg jln nk terminate depa2 ni...kesian...tu la psl...org suruh baiah ikut skrip A...depa pi tokok tambah jkonon nk tunjuk paling taat dan setia..tapi smpi menyusahkan laki bini...tapi ulamak x berdendam...xnak nnt kene cari cina buta...sbb aku pasti kholid ke sapa ka dlm G18 tu xkan percaya hang jadi cina buta utk depa...hehehehehehe

so walaupun dari dalam dari tepi depa dok godam pas supaya tumbang...ulamak xnk buat balas benda yg sama...xpa la...itu antara depa dgn allah dan kami...hang laki bini kami xnak rosakkan....

otoote said...

bingai....kihkihkih.
adun mp PAS yg betanding bawah PR tu tak yah letak jawatan yb ke????
kihkihkih......mai yg bodo cam ni buat usul...dilulus oleh yg bingai lak....aleh2 kena batu jemala sendiri kan susah. nak suruh pikir blom cakap pon susah gak sbb otak kat lutut....hmmm...camne yek

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...