GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Tuesday, July 14, 2015

Tantawi bermain mercun macam budak-budak ....

Ketua Penerangan PAS Nasrudin Hassan menyarankan pemimpin parti yang mempunyai kaitan dengan Gerakan Harapan Baru (GHB) keluar daripada parti Islam itu sebelum dipecat. 

 Ahli Parlimen Temerloh itu berkata, tindakan tersebut adalah wajar kerana mereka sudah pun melakukan pengkhianatan kepada PAS. Katanya, dengan menubuhkan parti baharu jelas menunjukkan pemimpin PAS tersebut tidak setia kepada parti. 

 "Itu hak mereka menubuhkan parti baharu, itu pilihan mereka. Cuma pada asasnya, apabila menubuhkan serta menyertai sebuah parti baharu yang diluluskan Pendaftaran Pertubuhan (RoS), mereka akan secara automatik digugurkan keahlian mereka dalam PAS.

 "Sehubungan itu, lebih wajar bagi mereka untuk keluar parti sekarang. Sudah jelas mereka melakukan pengkhianatan terhadap jemaah dan tidak boleh memberi kesetiaan kepada PAS, jadi apa guna lagi menjadi ahli," katanya seperti dilaporkan akhbar milik Umno Utusan Malaysia hari ini.

 GHB secara rasminya dilancarkan semalam, dibarisi pemimpin progresif daripada PAS yang sebelum ini tersingkir pada pemilihan parti bulan lalu.

 Pengerusinya, Mohamad Sabu berkata, GHB dilihat sebagai wadah atau entiti menggerakkan semula kerjasama parti politik.

 "Harapan Baru akan mengasaskan satu penubuhan parti politik baharu yang berteraskan Islam bagi mencapai matlamat tersebut.

 "Harapan Baru akan mendukungi Islam yang syumul dengan pendekatan inklusif, progresif dan peduli rakyat," kata Mohamad yang juga dikenali sebagai Mat Sabu, pada sidang media di Kuala Lumpur semalam. – 14 Julai, 2015.~themalaysianinsider

Komen al-Husseyn :

Apa sebanya Tantawi ni perlu kelam kabut suruh mereka keluar parti nih? Parti baru tu pun belum didaftarkan lagi. Lagi pula, merekasemua pun sudah ditolak ketepi dari bergiat dalam PAS. Mereka tidak ada peranan apa pun dalam PAS m,asa ini. Mereka tidak mengganggu apa-apa hal perjalanan pentadbiran PAS.

Kesianilah sikit kepada mereka ini. Seolah-olah mereka ini tidak pernah berjasa walau sebutir habuk pun kepada PAS selama ini. 

Semasa dalam PAS, mereka dicop pengkhianat, dah nak keluar PAS pun digelar pengkhianat kerana nak tubuh parti??

Kalau dah tak sabar benar mahukan mereka keluar parti, pecatlah mereka. Kenapa ugut-ugut  suruh keluar daripada PAS sebelum dipecat?? Pecatlah apa tunggu?

Mereka yg terlibat tidak perlu mengistiharkan keluar parti sebagaimana yang Tantawi sendiri sebut di atas : 

"...apabila menubuhkan serta menyertai sebuah parti baharu yang diluluskan Pendaftaran Pertubuhan (RoS), mereka akan secara automatik digugurkan keahlian mereka dalam PAS."

Oleh itu, biarkanlah proses tersebut berlaku dengan sendirinya. Tak perlulah nak melalak tak tentu pasal. Cukuplah budak-budak bermain mercun....buruk kelaku kalau tengok pak lebai pun nak main sama!
Comments
6 Comments

6 comments :

Malaysiabaru said...

Daripada 1000 000 ahli difahamkan 50% adalah ahli umno dan pkr
Dan darpd 3000 000 ahli umno 30% adalah ahli pas dan pkr

pkmak ko tanrawi hellfire

Anonymous said...

Panglima siku dan lutut al hellfire ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar,ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar,ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar,ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar,ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar, ketar terketar ketar....

Anonymous said...

Benarlah seperti apa yang tuan tulis di atas
Tantawi tak faham

kalau dah ada peruntukan dlm perlembagaan bahawa ada pelucutan ahli secara automatik, maka biarlah proses tu berjalan dengan sendirinya.

mulut tantawi dah menyebut, namun hatinya penuh dengan ketakutan.

pemimpin GHB, bertenang. Kita pun nak tengok kalau ada yang masuk IJN lepas parti ni ditubuhkan.

mohd shahran said...

lepas pru 14 carilah duit dgn ceramah seluruh malaysia untuk bayar velfire

pok amid littor said...

Keluarkn komen utk cari populariti peribadi

Anonymous said...

Mamat ni mmg riak semacam jer
Vellfire mcmana?
Ulamak materialistik...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...