JERUSALEM

JERUSALEM
SOLIDARITI BERSAMA PALESTIN

Saturday, August 15, 2015

Ini bukan fitnah pil Kuda ...Saifuddin Nasution sudah sedia dengan saksi-saksi hebat

Saman bekas TS Abdul Khalid Ibrahim terhadap Saifuddin Nasution Ismail telah diselesaikan dengan baik di luar mahkamah. Namun mulut longkang dari penyokong PAS tetap mendakwa Saifuddin telah memfitnah Khalid hingga akhirnya terpaksa minta maaf kepada Khalid. 

 Waima Saifuddin dan Rafizi Ramli telah menyatakan bahawa mereka berdua, Khalid dan Saifuddin telah saling bermaafan. Nak diungkit apa lagi kalau bukan kerana mulut dan dan hati busuk macam cirit!!

 Apakah puak-puak penyokong Khalid ini mahu mereka turun naik mahkamah bertahun-tahun lamanya?

 Kerana andainya diteruskan juga, pastinya akan mengambil masa yang panjang .....Itu antara sebab TS Khalid menerima baik saranan Anwar yang menyatakan kepada Khalid, sekiranya kes ini diteruskan ia akan melalui proses yang panjang. 
   
Khalid menerima saranan tersebut malah berpesan kepada Saifudin bahawa penarikan saman itu adalah hikmah supaya beliau boleh memfokuskan kepada kerja lain dan PKR boleh memperkukuhkan parti. 

Saifuddin Nasution memang telah cukup bersedia dengan saksi-saksinya untuk mempertahankan dirinya. Bukan macam kes pil kuda, bayang saksi pun tak nampak....

Mungkin kerana setelah menyedari peluang untuk memenangi kes ini agak tipis, Khalid menerima saranan Anwar untuk menarik saman RM100juta! Korang ingat mudah gitu sjakah Khalid nak lepaskan peluang untum mendapat RM100juta tu? 

Saifuddin Nasution menerusi satatus di akaun fesbuknya menyatakan :

 sy telah meminta peguam saya memanggil saksi-saksi berikut, anwar, kit siang, mat sabu dan khalid samad. ini bagi menjawab apakala ditanya mengapa tski diminta berundur sebagai mb.

 sy perlu memanggil anwar kerana beberapa kali beliau bertemu tski 4 mata membincangkan isu ini. satu ketika tski bahkan bersetuju untuk berundur. bila dibuat prk kajang dengan cadangan asalnya anwar menjadi calon, tski bersetuju menjadi pengarah jentera praya pkr.

 sy perlu memanggil mohd sabu kerana beliau mengadakan pertemuan tertutup dengan pimpinan pas selangor dlm isu tski. pas selangor bersetuju meminta tski berundur sebagai mb selangor.

 sy perlu memanggil khalid samad kerana pada waktu beliau menjawat timb pesuruhjaya pas selangor, bilamana isu tski dibincang dlm mesy pas selangor ada ketikanya pas selangor mencadangkan kpd pas pusat supaya dicadangkan kpd pkr agar memecat tski sebagai mb selangor.

 peguam sy telah mendapatkan minit mesyuarat pas selangor yg tertera pas selangor mencadangkan seorang mb dari pas menggantikan tski.

 sy memanggil kit siang kerana beliau akan mengesahkan mesyuarat pimpinan pakatan yg membincangkan bgmn tski membelakangkan keputusan dan arahan majlis presiden pr.

 tski menganggap sebab2 yg dinyatakan oleh pkr ketika meminta beliau berundur adalah fitnah. saya katakan tidak kerana sy menyampaikan keputusan2 parti dan pr. sy juga harus menerangkan kpd rakyat sebab2 tersebut.

 hari ini perkara itu tidak sampai dibicarakan kerana telah diusahakan penyelesaian melalui kedua-dua pihak saling bermaafan dan kes tidak diteruskan.
Comments
2 Comments

2 comments :

alhussin said...

Laaa...apahal pulak cerita ni dihebahkan. Takyah cerita terbuka mcm ni laaa...
Benda dah selesai elok, diam2 aje lah. Tersiarnya cerita ini seolah nk menyatakan "aku yg benar dan dia yang salah".
Perlu ke...?

Alhusseyn Alhusseyn said...

Memang benda ni dah selesai tapi masih ramai yg menuduh Saifuddin tu memfitnah dan ada pula yang mengangkat-angkat Hj Hadi pula.Ada yg kata Khalid menang? saya hebahkan dlm blog untuk merekodkan keadaan yg sebenar agar kita semua tahu apa sebenarnya disebalik persetujuan Khalid untuk bermaaf2an dan mengenepikan saman RM100juta itu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...