KELANTAN

KELANTAN
TABUNG BANJIR KELANTAN

SUMBANGAN DANA

SUMBANGAN DANA
HARD TALK

Monday, August 03, 2015

Kabinet 1MDB - Kabinet untuk mempertahankan 1MDB, kata veteran Umno

...bila DAP menimbulkan isu ini ( 1MDB ), nampak macam tidak ada perhatian dari pihak kita. Tapi bila Tun Dr Mahathir lihat isu ini, dia kaji dan dia tahu isu ini boleh bawa mudarat kepada negara kita. 

 .... beza antara Tony Phua dengan Tun Mahathir .... Tony Phua timbulkan isu ini untuk mengalahkan BN dalam Pilihanraya. Tun Mahathir nampak, cara ini memang boleh mengalahkan kita, kecuali kita sendiri ambil masalah ini dan selesaikan.

 Kita diminta sabar dan tunggu siasatan dan laporan dari PAC dan Petugas Khas, rakyat tertunggu2 dan tertanya2 .... tiba2 orang yang duk selidik ini, sebahagian daripadanya yang ada dalam PAC dah naik pangkat jadi timbalan Menteri. 

 Sebenarnya kerja dalam PAC ini, saya rasa lebih penting dari kerja Timbalan Menteri ! 

 Orang yang tengah duk buat kerja secara aktif dalam PAC, 4 orang paling aktif dalam PAC ini telah dinaikkan pangkat jadi Timbalan Menteri ..lumpuhlah PAC.

 ....yang dah berhenti kena digantikan dulu ... jadi ini memerlukan masa lagi. 

...Pasukan Petugas pula, sorang dah kena berhenti pasal sakit. Patutnya orang yang sakit tu minta berhenti tapi ini tidak. Orang yang dikatakan dah lama sakit ni tak minta berhenti pun, dia nak menyelesaikan tugasnya, tiba2 dia diberhentikan. Itu kan jadi tandatanya.

 ,,,,, hasil dari penyelidikan (siasatan) ini, dah ada tangkapan ... dan ada yang nak ditangkap dah lari. Rakyat tertanya2, dunia pun dah tertanya2. Kawan2 saya dari luarnegeri yang duk ikut ( semua perkembangan negara kita ) pun heran - Kenapa orang kerana dah ada tindakan dari Pasukan Petugas .... tiba2 ada pemecatan.

KLIK DI SINI UTK VDO

 ..... saya rasa apa yang Tan Sri Muhyiddin kata tu tidak ada yang sensitif. Apa yang Tan Sri Muhyuddin kata itu perkara biasa. Yang orang duk cakap hari2 dah. Muhyiddin tunjukkan patutnya begini, patutnya begitu .... tiba2 dia di pecat. 

 .... saya tak fikir dia dipecat kerana ucapan itu. Saya fikir ucapan itu adalah sebab terakhir. Kerana nak siapkan senarai nak lantik kabinet baru ni makan masa. 

 ... yang jelas orang2 yang dilantik dalam kabinet baru itu adalah orang2 yang bersuara menghentam Dr Mahathir. Seolah2 kabinet ini kabinet 1MDB ! Kabinet untuk mempertahankan 1MDB. Kabinet untuk menutup segala usaha untuk mendedahkan 1MDB.

 Masalahnya masih belum selesai. Bunga pinjaman bank jalan terus. Pelaburan yang tak menguntungkan jalan terus.Modal bank terpaksa jalan terus..... Apa nak jadi kepada negara ini ? ~ dinturtle
Comments
0 Comments

No comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...