GOPENG

GOPENG
JOM BERSAMA PAKAAN HARAPAN

Friday, August 07, 2015

Komen menarik mengenai KPN Khalid Abu Bakar

Berikut adalah sebahagian daripada 189 komentar dari pembaca terhadap kenyataan Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar, bahawa tindakan polis menyoalsiasat 8 pegawai SPRM, adalah hanya menjalankan tugas berhubung siasatan kebocoran maklumat rasmi kerajaan dan perbankan.

Rasanak Muntah : Najib, PM yang paling dibenci oleh rakyat Malaysia.Zahid Hamidi, TPM yang paling dibenci oleh rakyat Malaysia.Khalid, IGP yang paling dibenci oleh rakyat Malaysia.

Love Umno : Tak pernah jadi dlm sejarah dunia agensi penyiasat rasuah di sesebuah negara disiasat pula oleh polis. Di Israel sendiri pun agensi penyiasat rasuahnya pernah memenjarakan presiden mereka (Moshe Katsav) dan PM mereka (Ehud Olmert) dan kini sedang membawa kes PM Natanyahu untuk dibicarakan, polis Israel tak kacau pun agensi penyiasat rasuah negara Yahudi itu. Kalau Israel naktullah boleh berlaku adil dlm siasatan mengapa Malaysia yg kononnya negara Islam tak boleh?

Hamidon Ahmadi :Love Umno ...kamu sedar tak...kita bukan Yahudi...tapi PM kita, TPM kita dan IGP kita tu tu lebih teruk dari yahudi...Kalau PM israel nama Nantanyahu..PM kita dah tukar nama Natangtahu.....

Muhammad Hakimk : Undang2 UMNO malaysia lagi bangsat dari yahudi..SEKIAN TERIMA KASIH

Mikalele Putin : AG baru pun paling dibenci. menteri pembangunan Luar Bandar yg baru. Paling Racist 

Antonio Oscar : Betulah IGP, ko juga mencari kebenaran macam SPRM, tapi tempat ko mencari kebenaran tak betul, mungkin juga ko perlu GPS supaya lokasi pencarian kebenaran lebih tepat. Umpama penjenayah bersembunyi di sabah tapi ko cari di singapura, sama juga dengan seorang remaja mencuri seluar dalam, dan pada masa yg sama, seorang lagi merompak bank, takkan kau kejar dulu remaja yg curi seluar dalam, dan biarkan perompak bank melarikan diri. Adoiiiiii.....Malaysia ku yg tercinta, semoga Allah melindungimu dari kehancuran. 

 Ashar Adul : Ya Allah, kenapalah zahid dan khalid ni begitu bodoh. Inilah masa2 emas kau seumur hidup. Kau tangkap le najib tu dan kau jadi hero rakyat. Kau nak habuan dan hadiah? rakyat pasti bagi. Zahid, kau jadi pm. Khalid, kau jadi igp yang paling disayangi rakyat. Sudah2lah tu. Pergi tangkap najib sekarang. Rakyat di belakang kau.

Murad Shah : Ya..setuju, betul memang bidang kuasa PDRM menjalankan siasatan ke atas SPRM dan ya juga memang bidang kuasa SPRM juga meneruskan siasatan 1MDB mengikut Akta dan bidang kuasa jabatan masing-masing. Kalau keduanya betul maka carilah penyelesaian yang lebih utama atas keutamaan yang lain. Dalam bab ini mana yang lebih utama. SPRM meneruskan siasatan bukankah lebih utama dan kemudian setelah selesai barulah PDRM mencari siapa pula dalang yang membocor maklumat pendakwaan. Satu persatulah...mengapa mesti gopoh yang akhirnya merosakkan semua siasatan yang sedang berjalan. Ini nasihat sahaja, nak dengar tak dengar terserah. Bahkan, sabar itu kan separuh dari Iman dan semua tidak akan bercelaru seperti hari ini. Sekian. 

 Othman Sabtu : Kenapa tak siasat PM..bukankah dia dlm cerita panas skrg..

Aisah Binti Mohd :  Khalid, awak mempamerkan polis Malaysia mengejar si lurus dan manusia yang baik manakala penjenayah kamu jaga dan dodoikan.Polis Malaysia menjadi bahan lawak diseluruh dunia. We , rakyat of Malaysia don't respect you at all.

Sheeta Ravana : Pulis bersuhabat dgn tv 3 suku untuk berbohong siasatan 1mdb itu untuk tangkap pembocor rahsiah ,tetapi duit songlapan 2.6b tidak dipedulikan pun ,apa sebabnya cari pembocor rahsiah lebih penting dari tangkap perompak 2.6b itu. 

 Sheeta Ravana : Benci betul seorang kepala pulis berbohong kuat,memang kau, kepala pulis bukan saja menganggu siasatan sprm tetapi menganggu gugat dan cuba lesapnya hasil bukti siasatan sebelum ini utk menyelamatkan penyamun negara, apa habuan yg dipersetujuan antara kau dgn penyamun misi menyelamat ini. 

 Ayoboto Boboyen: Nak tau benar ke tidak.. Suruh polis duduk diam. Khasnyer KEBAB tu. Super BUYERS.. Langsung tak amanah. Mintak pihak Tentera ambik alih dan atas araham kuasa Raja2 dan bukan Najib.. Kenapa tuduhan pada Anuar dlm kes 3 billion dulu beria2 polis dan sprm nak siasat. Bukti pun tak ada. Ni dah terang dan nyata ada bukti. Siap lagi ada pengakuan. Lagi polis KEBAB ni buat pekak dan buta kan mata.. Mintak tuhan tunjukkan kasi betul2 pekak dan butakan bijik mata mamat tu.. 

 Monasa Olala : Bekerja di KPM Muka xde cahaya.... 

Aisah Binti Mohd: Hello, gaji kamu rakyat yang bayar. Tak rasa bersalah kamu menjaga si Penjenayah dan mengejar rakyat yang tak berdosa. 

Raymond Chai Leong : Buat apa nak cari lg.kebenaran telah terbukti di mata dpn Kamu. Pergilah tangkap X payah nak spin lg. 

Saruan Saruan : SPRM cari maklumat PDRM cari bukti maklumat utk dihapuskan......mula2 duit 1MBD sekarang dah jadi duit sumbangan politik....sepatutnya sumbangan politik masuk dlm akaun parti ...tapi kenapa masuk dlm akaun peribadi????!!! 

Nik Mubin Mahmood : Bukti kanlah pada rakyat PDRM berada di pihak yang benar.. setakat hari ni majority rakyat dah hilang kepercayaan pada PDRM.. kalau IGP masih ada naluri seorang islam.. renungkan lah surah alfatihah yang dibaca 17 kali sehari.. semoga Allah kurnia hidayah pada mu... 

Danny Sim :  Betul tujuan sama tapi berlainan siasatan . Jika sama2 tujuan dan sama2 mencari kebenaran , PDRM harus lebih bekerjasama dgn SPRM serta pihak lain dlm siasatan kes 1MDB . Tapi apa yg dipandang oleh org ramai , tingkah laku PDRM itu tidak sehaluan dgn SPRM . Siapa dalang , siapa bocor , siapa konspirasi ......apakah semua itu lebih penting daripada PM yg dituduh dlm kes 1 MDB ? Kini rakyat hanya mahu tahu apakah PM itu ada tak terlibat dlm kerasuahan dan kesonglapan duit negara ? Semua Siapa2 itu tidak minat oleh rakyat . 

Mikalele Putin : Apa kata SPRM pun tangkap IGP untuk siasatan atas salahguna kuasa? Tujuan Sama.... cari kebenaran! 

 Qay Kamar : Kalau betul begitu mengapa pdrm menyebelahi Najib. Kalau tidak menyebelahi Najib mengapa dia tidak disiasat. 

Mat Azli :  Mcm sesuatu yg tersirat...kenapa pulis gelojoh sangt..tgu la sprm selesai...gelojoh nti cepat terpancut..x sedap

Wahab Ahmad : Ya...betui....cari kebenaran pada pihak yg salah...bingai punya KPN....tunggu sakaratulmaut menjemput kau babi 

Abah Ranu Kulup : Bior ler SPRM abiskan koje nye dulu kalo iye idok ler mngangu siasatan ..Kome nyambung koje kome lepas pada tu ..nyambil deme nunggu tu kalo idok ade koje mari ke kebun awak ni mnyabit rumput .. 

Kayu Hitam : Ranu kulup bknnye rakan cop ke.haha.sikit2 report polis. 

Mohammad Al Mansour : Yg lepas2 igp x sibok jaga politik macam dia?,ini kes dia kena tekan oleh Pm. 

Muhammad Hakimk :  Sudah lah IGP yg depan mata tak nak siasat yg tukang siasat kena tangkap yg tukang dakwa kena buang...syabas PDRM kerana pandai buat lawak... 

Margono Gombal : Utk mengelakan ganguan pnyiasatan..rasanya lebih baik beri laluan SPRM dulu mngendalikan pnyiasatan 1MDB dan jumlah wang yg di katakan derma dari seseorg..siasatan ini lebih pnting..sbab ia melibatkan pmimpin no 1 ngara.dan jumlah wang yg amat bsar (2.6) bilion..apabila siasatan sudah selesai barulah polis mmbuat siasatan kebocoran maklumat..jadi tidak ada yg trsentuh hati dlm mnjalankan tugas masing2.. 

Jamaludin Nasir : Tujuaan polis dan perompak sama....? 

Hairulnizam : Nenek aku ckp dlu..pdrm bawah KDN...so setahu aku..arahan sulit..hanya bahagian tertentu shj yg tau..mungkin igp xtau pape..tp konstabal lebih tau..jd harap rakyat malaysia pk la sendiri..sapa sprm..sape pdrm 

Mawar Khayalan :  Ya betul sebab tu polis tangkap sprm dan sprm tangkap polis macam buat lawak pulak tu najib bila nak tangkap? Dia punya onar satu Malaya kecoh 

Mawar Khayalan : Betul tu igp sebab tu polis tangkap sprm dan sprm tangkap polis macam buat lawak pulak tu najib bila nak tangkap? Dia punya pasal kecoh satu Malaya 

Saidi Liasan : Tindakan polis jelas mencari maklumat untuk digunakan menutup lubang,sendewara najib diminati dan jadi idola polis. 

Rakyat Tertindih : Gunakan kepakaran masing2..SPRM & PDRM ada PAKAR PENYIASAT MASING2...Setahu saya pegawai SPRM yg bepangkat paling rendah ada PENGUASA..semua bekas pelajar Degree dan mereka Ini dihantar ke Luar Negara utk kursus oleh SPRM. 

Rakyat Tertindih : Betul kata Murad Shah...Kalau ikut prosidur...Tunggu SPRM siasat habis dulu Dan Kemudian baru PDRM mulakan siasatan siapa dalang yg bocorkan rahsia perbankan.Cuba kita tengok kes Justo...Polis Thai belum habis menjalankan siasatan...PDRM pula nak ekstradisiksn Justo...KON nak berjumpa dgn Justo pun Polis Thai tak benarkan.Itu baru betul prosidur bagi setiap siasatan..PDRM terlampau kalut dan Ini satu kehilangan kepercayaan antara dua pihak.Siapa CEKAP SIASAT..Tak usah takut...Kalau nak menaikan nama baik PDRM...Haruslah mengikut prosidur dan terhormat...Harap PDRM faham... 

Ismi Asadullah : Kes POLIS diMalaysia lebih terok drpd diIsrael. Kerja dia nak SPIN boss. Nak ugut SPRM , apa nak jadi ni ????????????? 

Kassim Selamat : Sekolah atap rumbia Kalau dulu kata maklumat itu palsu..tiba2 sebok siasat atas dasar bocor maklumat..apa drama yg cuba dimainkan..Allah saja yg tahu. 

Antonio Oscar : Abang dia org kuat umnolah 

Mira Edora : kalau takde arahan maknanya salahgunakuasa polis..apa ni khalid ? koboi ka negara kita ni? 

Mohd Zamani : Sekolah menengah zaaba igp berkhidmatlah ntuk rakyat bukan untuk najib dan penjilat jika mereka bersalah ayuh tangkap mereka rakyat bersama2 mereka yang mencari kebenaran.

Ah Ping : SPRM perlu jemput IGP jadi "saksi" dlm bangunan SPRM, tingkat 14. Tak payah buka aircon. Ada tingkap. 

Ramli B Sukri Rbs : PDRM pun dah terjangkit virus MadMaslan ker...!!?? 

Jafri Mohd : Bukan mencari kebenaran tetapi menutup kebenaran itu dgn mcm2 tipu daya utk kepentingan sesaorang. Kaldai tua betul..bila nk pencen tok..kerja2 rajin2 yer..boleh sambung dua tahun lg. Klu muka tak malu lah.

Rambo Anas : betul ke tujuan sama dan mencari kebenaran???kenapa siasat dan tangkap org yang sepasukan??apa agenda disebalik siasatan terhadap rakan pasukan??..pac dah lumpuh,pasukan hampir lemas yang akhir akan menenggelamkan perkara pokok..rakyat terkena lagi oleh permainan... 

Masnita Hashim:PDRM= PANTANG DISURUH ROSMAH MANSOR 

Sheeta Ravana : Sampai masanya SPRM @MACC dijadikan badan bebas sepenuhnya ,tak perlu report pada PM, kerana PM sendiri korup.Semasa MACC dibentuk pembanyang menyuarakan MACC tak akan bebas mcm macc kat hong kong jika report pada PM. 

Bm Eng Banny : Kebenaran!? Saya teringat, terbaca berita kugam yg mati dibunuh dlm lockup. Itu melalui paper masa itu. KPN, Si Khali masa berkata: menurut laporan perbuatan, kugam mati kerana sakit,paru paru masauk air... tapi masa mayat kugam dirompak dri Hospital, mayatnya berlumuran darah macam kena sembelih... sbgi KPN, Entah apa kebenarannya masa mengulas laporan doktor. Bedah siasatan kedua membuktikan ia dibunuh, dipukul... rujuk kes ini dgn Si Khali. Itulaj Kebenaran yhg bakal diputar-belitkan.. itulah kekebalan.. malahan naik pangkat.... inilah kekabalan KERA-jaan Msia... yg bodoh, tapi jahat, naikkan pangkat, yg gila pun.. yg cerdik, cekop masuk lockup, ditahan....inilah tertinggalnya kekabalan Kerajaan 2.6 bil... takkan lebih dari itulah..  Ada banyak lagi  di sini
Comments
0 Comments

No comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...