GOPENG

GOPENG
JOM BERSAMA PAKAAN HARAPAN

Sunday, August 02, 2015

Mohd Amar masih tidak serik kena mohong dengan Umno ....

Pas Kelantan berharap pelantikan Kabinet baharu memberi ruang perbincangan luas kepada pelaksanaan Kanun Jenayah Syariah II 1993 (Pindaan 2015).

 Timbalan Pesuruhjaya 1 Pas Kelantan, Datuk Mohd Amar Abdullah berkata, memandangkan pelantikan tersebut masih baru, biarlah soal Kabinet diselesaikan terlebih dahulu sebelum membincangkan harapan rakyat Kelantan itu.

 “Kita kena tengok dulu macam mana, kita bagi masa Kabinet baharu ini selesai dulu. Tapi harapan kita dengan pelantikan Senator Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki itu akan boleh membuka ruang yang lebih kepada perbincangan kita melaksanakan hudud. Baca seterusnya  di sini 

Kesian dengan mamat ni. Asyik kena tipu dengan janji-janji manis Umno sahaja. Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Jamil Khir tempoh hari berjanji, jika PAS mahu jalankan hudud, kerajaan persekutuan tidak menghalang.

Ternyata Mamat ni sudah dua kali cubaan RUU enakmen hudud tersebut gagal dibawa ke parlimen, mamat ni pun dah berputus harap dengan Jamil Khir. Maka kini dia cuba nak menagih simpati pula daripada Dr Asyraf Wajdi yang baru dilantik.

Entah apa jenis tolol simamat ini kerana masih tidak mahu menyedari hakikat nya bahawa Umno hanya nak jadikan PAS bahan lawak sahaja.

Bahawa pengguguran 5 menteri daripada barisan kabinet DS Najib tidak akan mengubah sikap dan pendirian Umno terhadap Hudud.

Muhyiddin Yassin, Shafie Afdal, Hasan Malek, G Palanivel dan Datuk Dr Ewon Ebin bukanlah  faktor utama yang menyebabkan Hudud ditentang oleh Umno, tetapi DS Najib sendiri adalah faktor utamanya.

DS Najib, 20 April 1983, dalam temubualnya dengan wartawan pernah berkata,  “Negara akan huru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan.”

 Pada 20 April 1992, ketika bercakap kepada wartawan, Najib menyatakan “Kerajaan Kelantan harus dipertanggungjawab jika berlaku huru hara, ketidakstabilan politik, perpecahan di kalangan umat Islam dan kegelisahan rakyat apabila hukum hudud dilaksanakan di negeri itu. Rakyat harus menyoal perlaksaaan hukum itu menguntungkan atau menyebabkan perpecahan pertentangan dan ketidakstabilan politik. Tidak semua negara Islam mengamalkan hukum hudud, bahkan ada negara Islam lebih makmur tanpa hukum itu.”
Comments
11 Comments

11 comments :

Anonymous said...

Bodoh tak boleh diajar, cerdik tak boleh diikut.

Anonymous said...

bodo pah mapuh la kakah sekor ni

Anonymous said...

Ni bukan kes kene tipu,ni kes nk alih isu negara 1mdb... kerja alih isu ni kerja umno...

Anonymous said...

Ni bukan kes kene tipu,ni kes nk alih isu negara 1mdb... kerja alih isu ni kerja umno...

Anonymous said...

APa nak buat beb....kalau presiden lebai pun bengap semacam...anak buah lebai lagi la...bangang terus

Anonymous said...

Pas dan mamat ni tak serik serik ditipu umno itu yg menyebabkan ramai ahli pas meninggalkan parti. Nampak sangat nak berbaik dgn umno.

Saadun Sulaiman said...

Mengapa masih sebuk dengan "HUDUD"? Kebanyakan orang "ISLAM" tau dan percaya bahawa hukum "HUDUD" itu tuntutan agama. Tetapi sudah kah kesemua aspek di teliti dan di atasi sebelum hukum itu boleh di laksana kan, saperti kebajian rakyaat yang ternyata masih lagi belum sempurna, kemiskinan masih di lihat berada di mana mana. Rakyaat Kelantan yang di timpa musibah banjir pada akhir tahun lepas masih ada yang tinggal di dalam khemah, apa cerita. Bukan kah itu tanggung jawab KERA-jaan yang berkuasa.

Sudah berapa kali RUU pindaan ini di tangguh, yang terakhir Presiden PAS sendiri tersalah tempat untuk membentangkannya. Sepatut nya di Parlimen Malaysia tetapi sayang kerana ia nya di lakukan di dalam sebuat dewan di Tokyo.

Usah lah di jadi kan isui "HUDUD" untuk mengalih pandangan isui isui yang lebih besar dan kritikal. Bukan semua "KETUA" menpunyai skill untuk menjadi pentakbir.

wan amero said...

Nik Rover gila microphone.

Harapan Keabadian said...

Kena tipu berkali-kali....entahlah, apa nak kategorikan manusia sebegini.

Ritchie Blackmore said...

Mao penampar ja muka si amar nie...@#$&€£(%%÷×+?!😠😠😡😈

wako gila said...

Yang satu tu menggunakan sentimen bangsa untuk menghalalkan jenayah kolar putih
Yang satu lagi pula menggunakan agama untuk menghalalkan jenayah kopiah putih
Hidup "Melayu-Islam"

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...