JERUSALEM

JERUSALEM
SOLIDARITI BERSAMA PALESTIN

Thursday, August 20, 2015

Mufti Perak jangan jadi macam mufti Musang Berjanggut

Baguih punya komen macam mufti dalam filem P.Ramlee Musang Berjanggut! 

Sewaktu berlakunya Kudeta di Perak, hang pi mana senyap tak buka mulut pun! 

Apakah Kerajaan Pakatan Rakyat dibawah Nizar dulu tu bukan pilihan rakyat melalui pilihanraya yang sah? 

 Tiba-tiba hari ini hang mai gatai pi buka mulut longkang hang! Tak guna punya orang! Memangnya mufti Musang Berjanggut dalam filem P.Ramlee tu tak faham tata cara bernegara @ Demokrasi. Dia tidak tahu apa-apa mengenai adanya proses "Undi Tidak Percaya" sebab itu di zaman purba.... 

Tapi SS Harusani perlu sedar, bahawa ini zaman dimana negara kita sudah merdeka dan bersistemkan demokrasi berparlimen ala Westminster dimana sebuah parlimen itu boleh dibubarkan dan pilihanraya dapat dipanggil pada bila-bila masa.....budak ambil UPSR pun tau pasal ni. Takkanlah lulusan Kolej Islam Kelang tak boleh tau!!

Satu hal lagi hang boleh caya apa yg Zahid cakap ? Mula hari tu dia kata ada 20 pemimpin Umno berkomplot nak pi jatuhkan Najib, kemudian tu, dia kata ketua kumpulan mai nak datang jumpa Najib nak buat apa entah... wartawan jenuh tunggu kedatangan orang tua tu, berjam-jam tapi tak kunjung tiba. 

 Kemudian Zahid pun bagi alasan orang tua tu malu nak jumpa wartawan, tangguh pertemuan...Dah tu, Zahid nafikan pula adanya komplot tu apabila dia gagal untuk membuktikannya...

Dah berapa kali Zahid ni kantoi?? Tiba-tiba Musang Berjanggut ni pi percaya apasal?

Haram gulingkan kerajaan, kata mufti Perak

Tindakan menggulingkan kerajaan adalah haram di sisi Islam, sebaliknya mereka wajib menasihati pemerintah yang zalim sebagai satu jihad terbesar, kata mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria.

 Menurut laporan Harian Metro Online, Harussani berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai pendedahan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berhubung terdapat usaha individu tertentu ingin menggulingkan kerajaan.

 "Walaupun pemerintah yang dipilih itu zalim sekalipun tindakan menggulingkannya tetap haram dan umat Islam tidak boleh berbuat demikian," katanya seperti dilaporkan akhbar tersebut.

 Beliau berkata, ini adalah kerana kerajaan atau pemerintah sudah dipilihi rakyat melalui cara yang sah.~ sumber
Comments
10 Comments

10 comments :

Abdul Said said...

Tak taulah. Sudah akhir zaman ni macam-macam boleh berlaku. Namun diantara yang tidak pelik ialah bila orang yang bukan ahli diberi kuasa dan tanggungjawab.

Anonymous said...

Sudahkah dia nasihat najib? Dalam hati Dia nak najib sihat ada aje bukan nak nasihat najib! Ada beeni ke?

Anonymous said...

Mufti perak ni mmg sial
Asal sokong umno jer otak terus jadi mereng
Pas pon bila nak ber ug dgn umno terus jadi otak tiga suku terutama hadi awe dan haron jin
Apa penyakit yg ada kat umno pon tak tau laa...

Anonymous said...

MOPTEA BAHALOL

TENGOK MUKA PON TAHU

MENTEDARAH GAJI ELAUN CUKAI RAKYAT TAPI MAKAN GAJI BUTA

BODOH PUNYE ORANG

Anonymous said...

Aku urang banjar. Harussani pun urang banjar. Napanya kaito angahnya. Taroq banar aku tireng kau ni. Halam kes di Piraq kau badiam aja..malah..sanyap2 barunding dgn Hj Hadi utk bantuq karajaan barsama. Kau yg jadi urang tangah.
Lagi taroq. Wayahini ahli parlimen kada handaq Najib dan mangundi kada caya di parlimen, kau nyambat HARAM. Bapalanya kau ni leh. Kau kada tireng kah undang2 parlimen. Sanang2 nyambat kaito. Malo tahu kan. Urang nyambat BUNGUL..tahokah!!!

Anonymous said...

anon 10:25
golongan mcm amda la ptut join parti PArak. aka parti amanah rakyat. haron din yg tak kacau orang pun anda hina. PR beriya nak najib turun. Okay..katalah najib turun, adakah masalah hutang selesai? adakah terus PRU14 dijalankan?

hutang tidak akan selesai mungkin leboh terus. yang ganti dia mamalia bernama zahid komidi kepala gangster perak. atau muhyidin yasin. sokongan umno kembali kuat kalau muhyiddin naik jadi PM. adakah ini yang PR mahukan?

pendirian Pas bagi teman dah cantik. kalau mahu bersama umno dah lama pas buat. kecoh dari 2008 lagi tapi smpai la tiada apa cerita pun. demokrasi. anda nk join part mana pun join la.tapi tak perlu nak hina ulama

tanya sama itu hud hud said...

Barua yg menjual agama untuk keuntungan yg sedikit

1Malay.. said...

Mmng haram guling kerajaan sekarang pasal kl tukar kerajaan, pencen awal la Lebai Kulup ni..

Anonymous said...

pd mssa ni di malaysia cuma ada sorang mufti yg berani bersuara, tak takut hilang jawatan. yg lainnya semua cari makan

Anonymous said...

Haru haru sini. Mufti biawak lidah bercadang.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...