GOPENG

GOPENG
JOM BERSAMA PAKAAN HARAPAN

Sunday, August 09, 2015

Najib putar belit kenyataan SPRM untuk melepaskan dirinya

KUALA LUMPUR: Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Razak menegaskan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengesahkan bahawa derma politik yang diperolehnya bukan rasuah dan bukan dana daripada 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

 "Jangan kata saya jual negara. Saya tidak akan jual negara, saya Perdana Menteri yang akan dipertanggungjawab atas apa saja yang saya lakukan. Dan saya terima (dana) pun bukan kerana saya bagi kontrak," katanya semasa berucap merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Bandar Tun Razak di ibu negara.

 Beliau berkata, sebagai Presiden parti, beliau mengutip dana termasuk derma untuk kepentingan parti dan bukan untuk diri sendiri.

 "Sebagai Presiden, saya kutip dana untuk kepentingan parti. Zaman dulu saya banyak (beri) pertolongan pada bahagian, haji, banyak rumah pulih, bahagian dapat tiap bulan, pentadbiran. Jangan bila saya diserang kita tuang minyak.
 "Sebab itu SPRM sudah kata, itu bukan rasuah dan bukan duit 1MDB. Selesai. Ia dah selesai," ujarnya di sini 
Memberikan reaksinya terhadap kenyataan terbaru DS Najib itu, Ahli Parlimen DAP Petaling Jaya Utara Tony Pua berkata, SPRM tidak pernah membersihkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak daripada rasuah dan salah laku berhubung isu dana bernilai RM2.6 bilion di dalam akaun peribadinya, kata Setiausaha Publisiti .(Sila baca kenyataan SPRM sebenar di sini)

 Perdana menteri menunjukkan seolah-olah mahu "membebaskan" dirinya sendiri daripada isu itu tanpa bukti yang menyokong kenyataan tersebut, katanya.

"Saya kagum perdana menteri yang boleh memutar belit kenyataan SPRM untuk mendakwa dirinya bebas daripada rasuah dan salah laku.

"Jika SPRM menutup kes itu dan membersihkan perdana menteri daripada tuduhan rasuah, kenapa mereka keluarkan kenyataan 2 hari kemudian bahawa SPRM akan memanggil Najib untuk memberikan penjelasan kepada SPRM berhubung derma yang diterima?" soal Pua.Baca lagi di sini

<--Kesian, kerana ada juga mangkuk ayun yg mudah terpedaya dengan temberang Najib tu... siBodoh makanan si Cerdik, kata pepatah Melayu.

 Najib bukanlah cerdik mana sangat pun. Bayangkanlah tahap bodoh orang yg boleh ditipu Najib!

Tambah malang lagi bila dia boleh percayakan dubur si Saiful tu seolah-olah macam 'cold storage' yg boleh simpan air mani DS Anwar selama 3 hari! Apa jenis kebodohan yang menyelubungi manusia macam ini?

Comments
3 Comments

3 comments :

Anonymous said...

Bodoh punya pesuruhjaya pas.
Boleh mampos la kau...

Anonymous said...

Apalah malangnya Malaysia ditadbir oleh seorang pm yang fasiq. Benarlah apa yang disabdakan oleh Rasulullah. Jika kamu salah memilih pemimpin tunggulah bala yang akan menimpa kamu!.

Anonymous said...

Aku ahli pas dan aku lebih suka Malaun ni berada dalam saf kepimpinan Pas agar rakyat dapat menilai cara bercakap ,cara berfikir peminpin seperti ini.DAN kita semua dapat lihat apa akan jadi kepada Pas nanti dengan melantik setan berwajah manusia ini untuk mengeemudikan pas di Perak ,semoga Pas cepat tersembam.Wahai PPP teruskan dengan sambungan fitnah kamu kepada saudara Anwar semoga balasan di atas dunia nanti dapat semua ornag melihatnya.Apa punya manusia jenis ni.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...