GOPENG

GOPENG
JOM BERSAMA PAKAAN HARAPAN

Tuesday, September 08, 2015

Ancaman Hj Hadi kepada AMANAH : Taubat (kembali kepada PAS) atau Dihapuskan.

Kalau kalian amati ucapan Hj Hadi ini, ternyata ianya sangat merbahaya kerana mengancam keselamatan mereka yang telah keluar dari PAS dan menubuhkan parti baru.

 Walaupun Hj Hadi tidak menamakan mana-mana pihak tetapi dipercayai merujuk kepada Parti Amanah Negara yang ditubuhkan oleh bekas pemimpin parti itu.

  Hj Hadi menganggap mereka yang keluar dari PAS sebagai golongan pengkhianat yang disifatkannya lebih teruk daripada lawan.

 Dalam perjuangan Islam, katanya, pengkhianat hanya ada dua pilihan sahaja : Bertaubat ataupun Dihapuskan.

 Menurutnya, Islam tidak membenarkan bertahaluf dengan mereka berbanding dengan pihak lawan. Berikut transkrip ucapan Hj Hadi :
…parti, yang disebut parti yang khianat daripada perjuangan. Org yg khianat dlm perjuangan, lebih teruk drp lawan. Lawan, kita boleh tahaluf dgn lawan. 
Orang yg khianat dgn perjuangan tak ada pilihan; samada dia balik, atau dia dihapuskan; dia bertaubat!
 Ini cara perjuangan Islam, itu …tak boleh! Orang yg direkod dia khianat perjuangan, tak boleh… 
Sedangkan Nabi pun, tak beri peluang kpd yg khianat ni, tak ada tahaluf. Yang tahalufnya dgn yg lawan, yg bukan asal kita.
 Daripada asal kita dia menyeleweng, samada dgn kita atau pun, dia bertaubat ataupun, dia balik kepada kita. Ini dia. Itu pilihan, antara dua tu sahaja.
Kerana mereka ni, mereka yg sudah duduk bersama kita, yg tahu kita, yg memahami kita, bukan org yg tak tahu kita!
 Tiba-tiba dia lari, dia keluar … kalau dia nak tahaluf (tak jelas….)
Ucapannya yg dirakam di U-tube berdurasi 1:14, itu telah menerima reaksi yang negatif sebagaimana berikut :

Che Ibrahim Mohamed : Seperkara lagi yg memeningkan ambo ialah dulu2 semasa ahli Pas keluar parti tubuh Berjasa, Hamim, Akim, Islah @ Pas 51, bahkan ada yg masuk UMNO spt ust Nakhaei atau Pas sendiri yg memecatnya spt Hasan Ali, tak dengar cerita pun jadi kafir, munafik, kena taubat atau perlu " dihapuskan" ( boleh dibunuh la tu).

 Tiba2 bila ada ahli Pas bersama GHB atau Parti Amanah Negara ( Amanah), mereka dituduh lari dari perjuangan Islam dan menjadi kafir atau sbgnya.

Shah Esfelazi : dah macam ISIS dah bunyi, bahaya nie.

gpctrs : nk hapus guana tu tok guru, bunuh jasad ka, bunuh karier politik? kalu bunuh jasad, tembok bia mapuh, kalu bunuh karier politik, fitnah la rasuah, main wanita, calon dap, pil kuda dsb. boleh juga guna agama, sbg contoh cerai talak tiga.

Sheh Gafar : presiden khianat yg sombong dan bengong..tak payah kamu nk tunjuk pandai lah hadi..perbuatan khianat kamu sudah terbongkar dan kamu tidak boleh cabar pun pendedahan khianat mu yg jijik dan bodoh tu..presiden simbong dan berjiwa amat kecil..mungkir janji sesuka hati,tiada setiakawan dlm kerjasama dan seorang pmimpin yg mudah goyah dan sgt bahaya dlm kerjasama..kami dah makin meluat dgn sifat munafik kamu tu..pemilihan dlm muktamar itu juga adalah pmilihan yg curang dan meragukan..kamu sudah gila hadi..kalau aku pmimpin pas terutama timbalan..akan kuheret kamu ke jk displin party agar kamu bertanggungjawab kpd perbuatan khianat kamu..

Noh Danish : masyaALLAH. takfiri ini bahaya untuk jemaah. 

Mohammad Iskandar B. Sulong Kandar : Siapa yang suruh tinggalkan Pas kalau tak sehaluan? Dia sakitkan rakan, dicabar pula. Kalau tak pandai main cator jangan berpolitik. Bila cabar diterima isu Bai'ah dirujuk. Apa le punya fikiran. 

Mohd Hafiz : berat bena dh mu hadi, bila salah tafsir dan nk samakan dgn perjuangaan nabi, gini la jadinya, baik mu baik gan umno la, senang nk undi lps ni, sia2 pembangkang bercakap pasal peyelewangan 1mdb, gst, tapi mu nk pecah belah pembangkang pulok 

rahmanwang: Hadi yang perlu dihapuskan. 

azim saleh : puak takfiri. benih-benih ekstrimism. 

Dylan Kumar : PAS an extremist party.. should be banned! 

Comrade Mohd Aliff : Apabila olamak jadian berbicara............... 

Sheh Gafar : jgn hipokrit lah hadi..kamu yg telah dibuktikan khianat..bukan saja kpd PR, tapi juga kepada partymu sendiri ,kpd rakyat yg berjuang berhempas pulas melawan umno yg hyper zalim..bertaubatlah hadi jika sedar diri bersalah..berjiwa besar dan mengaku kesilapan..rakyat sudah tahu kisah pengkhianatanmu pada 2008 dahulu yg cuba menggagalkan pembentukan kerajaan baru PR di selangor dan perak..juga pada 2013 dlm krisis MB selangor..andai pendedahan khalid samad dan ust ahmad awang itu adalah suatu fitnah,kami bekas ahli2 yg maseh sygkan PAS mencabar kamu agar segera tampil menafikan pendedahan itu didalam suatu forum dihadapan rakyat yg sgt kecewa dgn perbuatan kamu.

 sila tampil segera,jgn sebok mencari dosa org lain tapi berdiam terhadap dosamu berbuat khianat!!!kalau x berani,sila tutup mulutmu kerana rakyat dah muak dgn perangai munafik yg bermaharajalela di bumi bertuah ini..sila sambut cabaran ini jika kamu seorang yg adil dan berintergriti!!! 

6packter : tragic, pak hadi is iike najib to PAS. wrong successor. 

i77uddin : teruskan dislike video ni.... 

rudin aron : mai pilihanraya kelamkabut nk buat ug. ini ke nk panggil tuan guru? porrah 

anuar junior : Banyak sangat rhetorik politik PAS. Sepuluh pemimpin sepuluh rhetorik yang bercelaru. Sebenarnya PAS sudah merasakan 'pukulan politik' dari Amanah. Hari demi hari ramai ahli-ahli PAS berhijrah ke parti baru Amanah. Biarpun sebelum ini ada pemimpin cuba bermain psikologi politik dengan mengatakan 500 ahli PAS berhijrah akan digantikan dengan 5000 ahli baru, ini langsung tidak dilayan oleh GHB (Amanah) dengan kegusaran akan gagal mendapat sokongan. Sebaliknya PAS terus-terusan 'berdebat' dalam massa media dengan kenyataan-kenyataan yang bertali-arus berkaitan ahli-ahli PAS dalam (GHB) Amanah.

 Bermula dengan memberi jawatan-jawatan 'penting' dalam parti kepada mereka yang telah kalah dalam Muktamar tempoh hari sehinggalah ke amaran 'jangan menarik ahli PAS ke dalam GHB dan seterusnya kepada Baiah dan kini mereka ini semua ini mesti 'dihapuskan'! Struktur PAS mengikut "demokrasi barat' tapi landasan siasah perjuangan berlandaskan syariah. Apakah dalam siasah Islam ada undian demokrasi untuk melantik Presiden? Tidakkah siasah politik Islam itu tidak sama sekali seperti 'demokrasi barat' yang mana mesti diadakan pengundian?

 Mengapakan disertakan Baiah dalam perjuangan PAS seandainya jalan siasah bercampur aduk dengan 'demokrasi barat'?

 Ada Presiden, ada Timbalan Presiden yang bertanding dalam undian 'demokrasi barat', apakah semasa Syaidina Abu Bakar r.a. menjadi Khalifah dan di masa yang sama Syaidina Umar Alkhattab r.a. menjadi timbalan khalifah? Jadi, apakah asas sebenar kerangka perjuangan PAS, syariah atau 'demokrasi barat'?

 Apakah 'akur janji Baiah' itu telah wujud semasa bermula wujudnya PAS atau ianya satu 'rekaan' baru dalam PAS yang biarpun ia ada dalil sohih untuk melaksanakannya? Apakah dalil itu kuat bila soal memperjuangkan Islam dalam bentuk jasad dan nyawa Islam tetapi dalil itu menjadi lemah bilamana perjuangan Islam itu dalam bentuk jasad 'demokrasi barat' dan nyawa Islam?

rudin aron : mreka hanya memperkudakan Islam utk justify tindakan mreka 

Sheh Gafar : syarat baiah itu mmg tidak sah kerana,tidak dirujuk dahulu kpd isteri dan anak2 pmimpin tersebut..ada lafas takliq dlm pernikahan mereka,yg sudah tentu lebih besar dari baiah pas itu..itu salah satu faktor dan banyak lagi pekara yg membatalkan baiah itu termasuk khianat hadi kpd pr dan krisis yg berpunca oleh dirinya seorang presiden yg kebal dari tindakan disiplin.. 

Azwadi Azis : Semua komen negatif... Mmg padan pon 

addy han : supaya rakyat akan lebih senang 

James Private : otak udang,jadi,Malaysia bankrupt 

DRB39 : President ini dah mula sawan babi mulut dah mula berbuih tak lama lagi sewel lah! 

C3ByAx : Tok mmg betul. Sila lawankan Najib! Si pengkhianat tu menjual Malaysia kepada penderma negara asing

Azwadi Azis : Semua komen negatif... Mmg padan pon 

kucing hebat : rasis banget 



i77uddin : b-b- punya taliban 

kasihancurbn : sombong, bongkak, angkuh, bangga diri.. + bodoh & tolol... + pngkhianat PAS sbb ada hati nk brbaik2 dgn UMNO sdggkn prjuangn PAS dr zmn Allahyarham Dr Burhanudin sndiri mmg x sehaluan dgn UMNO...! apa lg yg pnyokong fanatik mnusia sorg ni nmpak pd dia ni??? Mcm lh Islam ni trletak pd PAS aje..kluar PAS dh mcm kluar islam plk..??? ni ajaran sapa ni??? 

Sheh Gafar : jgn hipokrit lah hadi..kamu yg telah dibuktikan khianat..bukan saja kpd PR,tapi juga kepada partymu sendiri ,kpd rakyat yg berjuang berhempas pulas melawan umno yg hyper zalim..bertaubatlah hadi jika sedar diri bersalah..berjiwa besar dan mengaku kesilapan..rakyat sudah tahu kisah pengkhianatanmu pada 2008 dahulu yg cuba menggagalkan pembentukan kerajaan baru PR di selangor dan perak..juga pada 2013 dlm krisis MB selangor..andai pendedahan khalid samad dan ust ahmad awang itu adalah suatu fitnah,kami bekas ahli2 yg maseh sygkan PAS mencabar kamu agar segera tampil menafikan pendedahan itu didalam suatu forum dihadapan rakyat yg sgt kecewa dgn perbuatan kamu.

 sila tampil segera, jgn sebok mencari dosa org lain tapi berdiam terhadap dosamu berbuat khianat!!!kalau x berani,sila tutup mulutmu kerana rakyat dah muak dgn perangai munafik yg bermaharajalela di bumi bertuah ini..sila sambut cabaran ini jika kamu seorang yg adil dan berintergriti!!! 

kasihancurbn : cuba bg penjelasan mendalam mksud "perlu dihapuskan" tu? halal dibunuh ke?? sbb aku rasa klau nk guna cara lawan "akal/hujah", xde bnda pn yg PAS & menatang ni nk lawan guna cara tu, sbb mmg dh kena pnyakit tolol! abis2 sgt, buat fitnah dlm masjid, surau atau ceramah2 dia.. Nk muhasabah diri jauh skali! Klau pasal brceramah, brtazkirah yg diselangseli ayat Quran/hadis, mmg puak2 ni dh diberi latihan secukupnya..! Org lain yg bkn geng "ulamak" kopiah /serban putih mcm depa, smuanya bodoh,tolol, kna byk muhasabah diri...depa xpa..smua dh confirm syurga...! 

Berukh Kaage: perlu "dihapuskan" ei? apasal tak terus terang jer ayat sebenarnya" "... betul2

Apa pula komen kalian? 
Comments
8 Comments

8 comments :

tanya sama itu hud hud said...

Gambar hadi yg berlatarblkg bunga2 tu aku tgk sejibik cam ayoh ping

Anonymous said...

Semua komen negetif tu adakah hadi nak baca hati dia dah keras macam batu sebab itulah dia keluar kenyataan pun adik beradik dengan batu bah lebih keras dari batu pajal.

pan said...

SEDAR KE TG HJ ADB.HADI..HANG TU PRESIDENG PAS!BUKAN AMIRULMUKMININ....APA PUNYA BONGKAK...POLITIK LA..TG HOI...

Anonymous said...

Ulamak keliru dan mengelirukansaya sebagai bekas ahli pas(cuma belum register keluar dari pas),terlalu keciwa,marah bila wanita di jadikan pertaruhan,dulu dah geram bila ada sumpah laknat,buku fitnah dan mcm2 lagi.cukup2lah ulama menjual agama,hari2 saya mintak Allah letakkan kami dan menyokong orang2 yg benar,janji Allah sampai .cukup2lah pas bukan cabang agama,hanya wadah.semuga Allah memberi petunjuk dan hidayah kpd tuan presideng.Tolong bagitau DSAI, jgn masukkan pas dlm pakatan 2,biarlah pas jadi NGO., menegur semua parti.

Anonymous said...

biaq pi kat dia la...biaq kata2 menghalau geng2 profesional makan diri dia ..dan PAS secara tidak langsung jadi 'mangsa'...sbb tu ramai penyokong mula tinggalkan PAS...biaq puak2 dia saja yg rule PAS...dulu kata kuat sangat...xdan apa2 lagi ni dah nampak melelong

Anonymous said...

Aku nie org muda parlimen marang..binjai rendah..2 Kali aku pangkah tg hadi..lpas nie tak doh..akhlak brat Sgt!tak th hargai kwn dlm parti..buat amanat bru lak.brat2...pas sje ke yg betol??

Anonymous said...

baru dengar ceramah shuhaib webb di tv hijrah. suruh hadi pi belajar dgn shuhaib. lama sgt dok rusila, selalu keluar negara tp tak pernah tinggal di luar negeri, jd katak bawah tempurung!

Anonymous said...

Tuang Presiding ni baru tersedar dari koma yang panjang. Dalam komanya dia bertemu pemimpin2 al Ahbash, Isis dan Taliban....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...