JERUSALEM

JERUSALEM
SOLIDARITI BERSAMA PALESTIN

Thursday, September 10, 2015

Pembantu Rosmah cuba libatkan bekas isterinya Hamid Bador ....

KUALA LUMPUR: Perbalahan antara Abdul Hamid Bador dan Rizal Mansor hari ini diteruskan dengan bekas Timbalan Pengarah Cawangan Khas yang menuduh pembantu kepada Rosmah Mansor berkelakuan tidak profesional kerana membangkitkan perkara peribadi yang tidak ada kena mengena dengan pergaduhan mereka.

 Rizal memberitahu FMT melalui WhatsApp yang orang yang terbaik untuk bercakap mengenai bekas anggota itu SB itu ialah "Datin Che Mah" tanpa mengatakan yang dia maksudkan.

 "Sila tanya Datin Che Mah   mengenai tingkah laku Dato Hamid Bador," katanya. 

"Saya tahu beliau mempunyai banyak perkara untuk diberitahu tentang kelakuan sebenar Dato Hamid." 

Hamid, ketika dihubungi FMT untuk hal itu, mendedahkan bahawa Rizal merujuk kepada bekas isterinya dan berkata ia adalah tidak profesional baginya melibatkan isu peribadi ke dalam perkara yang melibatkan orang ramai.

 Beliau menyeru perdebatan yang bertujuan untuk "mencari kebenaran," mengulangi cabaran beliau dibuat semalam.

 "Tolong jangan mengalihkan isu itu," katanya. "Kenapa anda perlu tunduk begitu rendah bahawa anda perlu membawa isu-isu peribadi dalam tindak balas kepada kenyataan saya?

 "Saya tidak bercakap tentang keluarganya. Saya bercakap tentang isteri Perdana Menteri, yang memberikan masalah kepada pegawai-pegawai kerajaan. Saya bercakap tentang perkara-perkara yang boleh memberi implikasi kepada orang ramai. "

 Hamid berkata "Seseorang" telah meminta nasihatnya dua tahun lalu tentang bagaimana untuk memperbaiki imej Rosmah.

"Saya diberitahu bahawa orang itu supaya menasihati bosnya, sang isteri, supaya berprofil rendah. Jangan membuat orang merasa marah dengan dia. Adakah anda masih ingat nasihat saya? 

"Saya memberi nasihat yang ikhlas, untuk melindungi imej beliau dan untuk menyelamatkan beliau daripada dikritik oleh orang ramai.

 "Jadi mengapa kita bercakap mengenai hal-hal peribadi sekarang? Jika itu yang anda mahu, saya tahu mengenai salah seorang ahli keluarga anda di RTM. "

Hamid baru-baru ini mendakwa bahawa Rosmah hadir di salah satu daripada "mesyuarat tergempar" yang dipanggil oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak untuk membincangkan pemecatan beberapa pegawai kerajaan. 

Rizal menjawab dengan mengatakan Hamid telah berbohong.

 Sebagai tindak balas semalam, Hamid menggesa Rizal untuk menasihati Rosmah tidak mengambil kesempatan daripada kedudukan beliau sebagai isteri Perdana Menteri. ~sumber
Comments
1 Comments

1 comment :

Ritchie Blackmore said...

Pembantunya itu masih menyusu dgn bossnya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...