GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Thursday, November 12, 2015

Haji Hadi lontar idea terbaru tapi merapu

 Pernah dengar  Negara Teknokrat ??Ha! Ha! Ha! Korang kliklah link tu.

Sebelum dibuat diperingkat negara, suruh dia buat diperingkat pentadbiran parti PAS terlebih dahulu.

Sekiranya istem teknorasi, dimana hanya kalangan profesional sahaja layak dilantik sebagai pentadbir dibuat diperingkat pentadbiran PAS, maka kita semua akan bergembira  untuk melambaikan tangan ucap selamat jalan kepada toklebai-toklebai yang mentadbir PAS sekarang ini!

Kita akan ucapkan selamat bersara kepada Hj Hadi, Harun Din , Nasarudin Velfire, Nik Abduh....moga PAS akan kembali ke landasan perjuangannya yg asal dengan ketiadaan mereka....

Siapakah lagi profesional yang tinggal dalam PAS setelah kumpulan profesional dicantas setandan sewaktu muktamar yang baru lalu?

Nampak merapu bila baca ayat nih : Sebelum ini pemimpin parti politiklah yang biasa menjawat jawatan PM dan Menteri. Tetapi idea kerajaan teknokrat ini meletakkan penjawat tersebut berdasarkan kelulusan akademik tertentu yang tidak terlibat dengan pilihanraya.

Agaknya apalah yang Hj Hadi maksudkan dengan 'kelulusan akademik tertentu' itu? 

Lazimnya dinegara kita, kalau nak jadi guru, kita masuklah kolej atau universiti perguruan. Kalau mahu jadi doktor prubatan, kita kena masuk universiti perubatan....

Tapi kalau nak jadi Perdana Menteri atau Tim Perdana Menteri, kita belum ada lagi tempat pengajian untuk itu. Maka kita minta Hj Hadi sila buat universitinya boleh?? Kah!Kah! Kah!

Pendidikan bukanlah penentu segalanya. 
Kita memerlukan seorang pemimpin yang arif dan bijaksana yang dapat mententeramkan suasana, bukan pemimpin yang justru memperkeruh suasana. 

Seorang pemimpin seperti Hj Hadi sendiri terbukti gagal mententeramkan keadaan dalaman PAS sehingga berlaku kegawatan dalam parti hingga membawa kepada perpecahan. 
Comments
8 Comments

8 comments :

tanya sama itu hud hud said...

Yg husam tanya dia tak jawab..
Duk meroyan teknorat bebagai pulok

Anonymous said...

Bikin malu saja...
macam ni mai jadi konsultant
perghhhhhh
diri sendiripun tak terurus

mfi usj said...

Hj Hadi Apco dah teknokarat la pula!......gile ke apa? Ulamak sardin..........buat madey mati ketawa!

Anonymous said...

Ha ha ha.... idea sapalah dia cedok ni.... jangankan perkataan teknokrat... perkataan teknikal pun bukan dia faham.... contoh terbaik budak2 dia antara KEWANGAN ASING dgn PEKERJA ASING pun dia tak dapat beza.

Anonymous said...

Contoh kerajaan tenokrat ialah Singapura tetapi latar belakang TGHH sendiri tidak setaraf dengan Lee Hsien Loong sekiranya beliau mahu menjadi Perdana Menteri. Latar belakang pemimpin-pemimpin PAS dan UMNO juga tidak setaraf dengan latar belakang barisan anggota kabinet Singapura.

Zaharudin Harun said...

Bodoh nya kamu Al Hussein...kalau dah bidoh baik diam jer supaya permikiran bodoh kamu tu tak terlihat

Anonymous said...

saudara zaharudin,saya tertarik dgn komen anda tntg artikel saudara Al Hussien
Bagi saya,klu tuan tak setuju...jgnlah memperbodoh n memperlekeh tulisan tersebut.Klu nmpk ada kebodohan dari artikel tersebut..tunjukkan lah agar semua boleh berkongsi n perbetulkan.Jgn main hentam aje..hujah kena lawan hujah.Baru betul.Jgn kita kata org bodoh tetapi dlm masa yg sama memperlihatkan kebodohan kita yang ketara.Bukan marah,cuma nasihat hehe tmasih

Benbrahem said...

Macam orang mamai baru bangun tidur lepas asar. Sedar2 dikatanya dah waktu.subuh. Pada hal redup petang.hampir maghrib.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...