Sunday, November 15, 2015

Pak Aji yang suka marah-marah ......

Seorang Pak Aji dengan marah-marah telah datang berjumpa saya dan mengadu hal mengenai seorang guru sekolah anaknya.

" Ada sorang guru ni, sengaja nak beri malu saya dan anak  saya," katanya mendengus.

Guru itu, ikut katanya sengaja memberikan markah yang rendah kepada anaknya semata-mata tidak mahu anaknya mendapat kedudukan pertama dalam darjah.

 "Anak saya memang pintar, tapi sengaja guru itu tak mahu beri markah yang lebih tinggi.Dia hanya nak malukan anak saya dan saya sekeluarga!

"Anak saya memang pintar dan telah menjawab 'betul' kesemua soalan, tapi guru itu bagi 'pangkah' bagi salah," rungut pak Aji itu kepada saya.

Saya pun bertanya kepadanya : " Biar betul Pak Haji, siapa nama guru tu? "

Pak Aji pun jawab, " Husam!" 

"Husam?? " Tanya saya untuk mendapat kepastian darinya.

"Ya, Husam, siapa lagi yang buat angkara yang sangat memalukan ini!" Jawab Pak Aji.

Lalu saya pun minta Pak Aji tu tunjukan bukti tentang kesalahan guru tersebut sebagaimana dakwaannya itu. Pak Aji pun unjukan kepada saya kertas peperiksaan anaknya itu........




Comments
1 Comments

1 comment :

Anonymous said...

Kahkahkahkah. Nate mu Husangggggg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...