GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Wednesday, January 06, 2016

Kerja sabotaj anak angkat Dr Mahathir

Oleh Badrul Hisham Shaharin
Tanya Wan Azizah peristiwa dia dipanggil ke Amerika untuk bertemu seorang tokoh korporat dunia dan bertemu dengan Setiausaha Agong PBB ketika itu Koffi Annan ketika peringkat awal Anwar ditahan dan dibicarakan. 

Wan Azizah telah terbang bersama pembantunya diiringi antaranya Azmin Ali. Azmin menyusun 'dibelakang' dia menghubungi tokoh korporat ternama itu konon untuk dia bertemu dahulu.

 Permintaan dia ditolak dan tokoh korporat itu menghubungi Azizah menyatakan rasa tidak senang dengan cara Azmin. Azizah menegur Azmin. 

Soalnya kenapa nak jumpa tokoh korporat dunia itu berasingan ? Adakah mudah nak melakukan propaganda agar kawan - kawan Anwar menyalurkan bantuan melaluinya. Itu yang tidak berjaya, cuba kita teka berapa jumlah pula yang berjaya dia 'wakilkan' Anwar untuk menerima dana bantuan ?

 Marah kerana gagal dan tindakan Azizah menegurnya maka Azmin telah memberitahu Azizah pertemuan dengan Koffi Annan batal. Azizah kecewa, namun tiba tiba 3 jam sebelum pertemuan dengan Koffi Annan yang Azmin kata batal itu, Azizah mendapat panggilan telefon dari pejabat Koffi Annan bertanyakan khabar dan memberikan peringatan mengenai pertemuan. 

Maka bergegaslah Azizah mujur sampai tepat waktunya. Dan itulah peristiwa besar dimana Setiausaha Agong PBB mengumumkan sokongan pada Anwar dan iktiraf Anwar banduan politik.

 Bersemarak perlawanan dalam negara dengan pertemuan penting itu. Ayuh bayangkan pertemuan sepenting itu disabotaj Azmin hanya kerana kehendak dia supaya dana disalurkan melaluinya tak kesampaian. Jika saya menipu tanyalah Azizah mengenai ini.

Peristiwa sabotaj ini bukan sekali berlaku juga beberapa kali dan keluarga Anwar ramai tahu mengenainya dan ini cukup untuk memperjelaskan kenapa ada sentimen tak senang dengan Azmin. baca lanjut tulisan bertajuk 13 Disember serlah wajah Azmin klik
Comments
0 Comments

No comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...