PENANG

PENANG
TABUNG BANJIR PENANG

Tuesday, February 23, 2016

Bodoh, Bangang Punya Polis Trafik Kata Penceramah Agama

Nahar Afandi Ghazali, pengasas Tarbiyah Islamiyah Darul Atiq, 
tuduh  polis bodoh dan bangang ?? 
Kuala Lumpur - Disebabkan klip video pendek yang dikatakan menghina anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM) tersebar di laman media sosial, Ibu Pejabat Polis (IPD) Cheras membatalkan hasrat menjemput Nahar Afandi Ghazali untuk menyampaikan kuliah agama.

 Nahar yang merupakan penceramah bebas itu ketika dihubungi SuaraTV berkata, penyebaran rakaman kuliah Subuh yang disampaikan di sebuah masjid di Pulau Pinang Sabtu lalu, telah menyebabkan masyarakat memandang serong terhadap dirinya.

 “Kalau ikut jadual, saya sepatutnya menyampaikan ceramah di IPD Ceramah, tapi disebabkan klip video tersebut menjadi viral di laman media sosial mereka telah membatalkannya di saat akhir tapi penganjur menghubungi dan memarahi saya kerana merasa terguris.

 “Mereka kata buat apa nak jemput lagi kerana kenyataan bodoh dan bangang itu teah membuatkan mereka rasa terhina sedangkan apa yang saya maksudnya adalah segelintir di kalangan anggota polis dan bukan secara keseluruhannya… apa yang boleh saya katakan mereka mengambil kenyataan tersebut di luar konteks,” katanya ketika dihubungi SuaraTV sebentar tadi.

 Menurut anak kepada pengasas Tarbiyah Islamiyah Darul Atiq itu, walaupun masyarakat mencerca kenyatan tersebut namun ia tidak mematahkan semangatnya untuk berkata benar bagi menyampaikan ajaran Islam.

 “Saya tak kisah pun kalau mereka (penganjur) nak batalkan, itu adalah hak mereka namun saya percaya rezeki di bumi Allah yang luas ini ada dimana-mana. Apa yang penting saya telah menunaikan tangungjawab untuk menyampaikan kebenaran.

 “Kerana apa yang saya sampaikan itu adalah merupakan rungutan dan aduan anggota PDRM sendiri yang sebelum ini mengadu dan mengeluh kerana tidak dapat menunaikan solat Jumaat kerana terpaksa bertugas… namun mereka (masyarakat) yang tidak faham maksud kenyataan tersebut terus menjatuhkan hukum dengan melemparkan pelbagai tuduhan terhadap diri saya” ujarnya pula.

 Nahar sebelum ini mendakwa tindakan anngota polis yang bertugas ketika solat Jumaat adalah bertentangan dengan hukum Islam dan gaji yang diperolehi oleh mereka adalah haram.

 Di dalam ceramah yang sama, beliau turut menyifatkan kenderaan yang dinaiki oleh rakyat di negara ini seperti babi kerana mengunakan perkhidmatan bank yang mengamalkan amalan riba.

 Rata-rata pengguna Facebook kemudiannya menyifatkan kata-kata nista yang dituturkan itu bukan merupakan sebahagian daripada Islam sambil menggesa pihak berkuasa segera mengambil tindakan.  ~ sumber

Memang patut pun orang marah kat Ustaz Longkang nih! Cer korang dengar sendiri apa mangkuk ni kata dalam vdo berikut :



Mangkuk ni buat report polis...Entah apa tujuannya pun tidak ada siapa yang tahu.....


Lalu mangkuk ni mendapat komen yang selayaknya dari fesbuker di Fesbuk :

Dasyatidae Hunter Asc : Kerana mulut diri binasa...harap2 ustaz ni bertaubat2lah... menyiar ajaran islam bukan lah dgn kata2 cacian dan kejian...Allah maha kuasa dan mengetahui...semuga pintu hatinya terbuka...

AAdi Macho :  kerosakan telah berlaku... apa hukuman kpd mrk yg sebar fitnah atas nama agama?... betul dia nak jd contoh masyarakat? mulakan dr diri dia sendiri 

Kamal Bin Besah Mitt : X brmaksud polis Malaysia Ko buat lawak ke oosstad Yg ko ckp ko kena speed trap tu apa,bukan kat Malaysia ke...Ke ko kena saman kat siam ke Jgn buat lawak la Klau nk mlawak masuk MLM la Ko ingat PDRM bodo mcm ko ke? 

HB Isa Ar Rifa'i : die maksudkan polis uganda tu...hahaha..

Topik Topik Salim Salim : ustad x guna haha. sedap2 mulut kata hram.. puihhh.. dia tuhan ke. 

Pahlawan Belantara Dia kne speeptrap kt brazil..tu 

Allecstong Sing : Lidah ustaz ada tiga cabang ..... 

Ross Hanny Lorenz Sanin : Polis kt amarika kot dia maksudkan ni

Honda Selatan : Polis banglasia tu
Mre Em pns xbrtempat ni la jdinya....alasan xmsuk akai.. 

Yang Pertama Adam :  Kata2 kuar dari mulut mencerminkan seseorg...wak tu mengaku wak ustaz..jadi jaga perilaku ngan mulut lebih dari org yg bukan ustaz..jgn dok guna agama tok cover diri sendiri.. 

Syafiq Akram : Ada mengeluarkan kata kata tersebut tetapi saya tidak ditujukan kepada anggota2x polis malaysia. Agaknya dia egt dia dok zimbabwe kot. 😅 

Aby Kumang : Apa yg nak d nafikan lg tu ustaz...jgn nak putar belit pulak...

Lana Lane : Nya kena speedtrap kat brazil cha .. masanya nak solat jumaat kat brazil aduh ... 

Aby Kumang : Yalah..bangang n bahlol....masih juaknya nk mnegakkan benang yg basah 

Lana Lane : Takut punya crita cha... belakang bukan main bilq kat depan boleh tukar topik hahha

Octovian Eyon : Tdk bermaksud?tai palat la....sdh cakap dgn keadaan marah..siap dlm ceramah lagi..lps tu tdk tuju pada anggota pdrm...terang terang dlm video...mengaku nda bermaksud..pa sdh jd ni...bgs ko berenti jd ustaz 

Mohd Nor Hafizi : Sudah goyang kew 

Fitri Muhammad : Dah guna bahaya kesat semasa ceramah..lepas tu kutuk2...then bila dh kantoi menipu pulak...bukan.polis malaysia katanya..haha

SitiAida Samsuri : Kalau x tuju kt pdrm malaysia, nak tuju kat polis bangla ke pak ustad???????......ko pny ceramah jgn kata yg haram, mulut celupar ko tu pon blh bwk masuk neraka ko tau x.....nak jd ustaz bkn maki org...tp didik org dgn bahasa yg sopan...stakat maki cmtu jgn bangga nk pgl ko ostad......boleh blah 

Rezduan Shah: Ustaz bodo piang....kayu puihhhh 

Man Potatoes : Mnampakan 2x kbodohan d situ... #wtf Bkn kamu... Tuuuu kat gunung everest aku maksudkn... Puiii 

Rosli Jusoh : Ustaz bodohhhhhhhhh, kau minpi ke,bahaloi 

Suresh D Muniandy : takut la tu 

Toh Abdil : Manusia akhir zaman 

Farid Ghani : Lau aku la jd pnerima report tu,aku gelak hbis2an dlu,bru taip...haha wahabi pn xmcm ni ustad oiii 

Asee Hasan : ustaz otak udang 

Syaf Ayne : dalam report dia dah nampak yg dia bersalah,xpayah naik court

Balqies Qies : X tuju kt polis m'sia tuju kt sapa lg ustaz oiiii...xkan la mu g smbhyg jumaat kt thailand lak...agak2 la nk undur blk apa yg mu dh keluarkn...kata2 mu hanya mimpi.... Bodoh!!!! 

Arshad Hussin ; Betul ler bukan ditujukan kepada PDRM tapi,kepads polis kerajaan alam Bunian hehehe....putar belit lagi nooooo!Allecstong Sing "Semalam semasa dilraya polis trafik punya bodoh buat speedtrap....perkataan itu sdh menampakkn dia kantoi....masih lagi nak elak.bkn tuju polis malaysia...ha ha 

Rizal Saibeh : Ai pesa empedu kian yo tu...pait kian sedi bua ni. Semoga Allah beri dia petunjuk. 

Hasrul Nizam : Buat malu ustaz je.. 

Suhaimi Ismail : Oh ... kalo gitu dia ceramah di Bangladesh kot masa kena saman tu 

Rogayah Ahmad : APABILA MARAH MENGUASAI DIRI... 

Muhammad Hj Ibrahim : Kalau nak buat ceramah tu tengok2 juga kiri kanan dan hadapan..bukan buat ceramah dlm hutan...buat malu. 

Arshad Hussin : Dah ler riak angkuh pulak lepas tu putar belit kenyataan lagi,bijak sangat ler tu nak menipu...liat ler sendiri youtube tu ustaz Nahar hahahaha. 

Arissa Uzma Syukry Jbs : betap ceteknye...die 

Elben Eyzairey Hj Laleh : Sebenarnya ustaz ne tinggal kat bumi ka pluto..

Hafiz Md Yusof Ustaz : tu pekerjaan ke? Camner nak apply? 

Jebat Durhaka : Mana dia dapat gelaran ustaz ni..ustad beli kot.. 

Mous Zainbidin : Kata2 ustazni ditujukn kt polis negara mana? Zimbabwe? Uzbeskistan? Tula,sebelum nk ckp,kita pikir dulu...andai kata polis seluruh malaysiani,cuti 1hari,tutup semua,kite pikir2la... 

Ahmad Shah : Sembang je lebih pak smuta ni....pkai alasan mntri jugok.huhu.alasan lasung xleh blah 

Ahmad Radzi : Aku ase cm nk maki jer ustat ni.....eeeiii geram nya....klu la aku yg amik kes dia mmg masak... Kaw2 punya la dia kena psyko

Hasmadihassan Ramli : Bersangka baik sesama insan... 

Pam Mimi : Da tu nak tujukan pada sapa. 

Peace Hill Lord : Mula la gelabah..tak semestinya tuju pd polis malaysia ye..huh

Mahdar Akbar : ooo. tak tuju kepada polis Malaysia.. abis tu masa nk otw g buat ceramah kena tahan dgn polis trafik buat roadblocks tu polis mne China ke? Thailand ke? nampak kebodohan sendiri disitu.. bertingkek2 yg awak dpt dr apa yg keluar dr mulut awak.. mengaku jer la. baru hukuman dunia tad.. Allah tau niat sebenar awak..
Comments
2 Comments

2 comments :

Anonymous said...

Menghina orang tetapi mengaku pewaris nabi golongan ni.

Anonymous said...

Polis tu cuma buat kerja dia, kalau dia x buat kerja maknanya dia makan gaji buta, duit haram. Tak gitu?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...