GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Wednesday, February 10, 2016

Mat Sabu sindir mereka yang 'Bersuara jantan tapi betina'!


 Beginilah gelagat seorang pejuang perkasa yang berhati singa menyindir mereka yang disifatkannya sebagai "Bersuara jantan tapi hati betina" ketika beliau mengakhiri ucapannya pada program 365 hari Anwar dipenjarakan. Mat Sabu dengan nada marah berkata:
 "Tanya diri kita, apakah kita pejuang atau hanya bermain slogan utk menyedapkan hati saudara kita yang dipenjara sana! Chis! Mari kita lawan! ! 
 Habis sahaja dia ucapkan kata-kata tersebut, Mat Sabu terus melemparkan microfon yg dipegangnya dan terus berlalu!

 Satu sindiran yg tajam kpd mereka yg mengaku sebagai pejuang tapi tidak bersungguh-sungguh merealisasikan perjuangan tersebut, sekadar temberang sahaja! 

 Siapakah yang dia sindir itu? Hingga begitu sekali meluap berangnya. Adakah dia marah kepada Azmin yang tidak hadir malam tadi kerana pergi umrah? 

 Atau adakah dia marahkan Umno kerana memenjarakan Anwar? Tentu kita semua tertanya-tanya.

 Walau bagaimana pun, kemungkinan besar Mohd Sabu marahkan parti lamanya .... yang mengaku sebagai pejuang keadilan tetapi tidak pernah mahu bersama membela orang yang kena zalim seperti Anwar.

  Anwar adalah mangsa kezaliman rejim Umno, tetapi pejuang yang kononnya mahu lawan Umno itu tidak pernah bersama untuk menentang kezaliman tersebut.  Bertambah peliknya, mereka ini terlalu sangat bencikan Anwar melebihi tahap Umno membenci Anwar!

  Malah mereka bertindak lebih jahat dari Umno dengan melabel mereka yang bersimpati dan bersama-sama berjuang melawan Umno, sebagai 'Anwarinas'!

  Pemimpin tertinggi PAS tidak pernah memberi sokongan kepada Anwar, samada sepanjang masa Anwar menghadapi perbicaraan apatah lagi ketika Anwar dipenjarakan.

Seorang kawan di wassap mencoret seperti berikut :
Malam tadi ketika prog 365hari Anwar dipenjara, seorang kwn bertanya, tak nampak pun pemimpin Pas ya mlm ni?...
Jawapanku: haa mlm ni pun pemimpin Umno/bn takda jugak, samala dgn pemimpin Pas tu... Usah risau, AMANAH kan adaaaa...  
Comments
0 Comments

No comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...