Monday, February 29, 2016

Saya benci rasuah, tapi bukan orang yang rasuah


  Nampaknya kenyataan Presiden PAS, Hj Hadi "Saya anti Umno .... tetapi tidak (anti) orang Umno" menjadi viral dan mengundang pelbagai reaksi netizen dengan pelbagai komen.

ZnaLim Kushairi  : "Saya benci rasuah, tapi bukan orang yang rasuah"

Abe Awang Malaya : Mahathir nak jatuhkan Najib untuk selamatkan UMNO..... Hadi Awang nak lawan UMNO untuk selamatkan Najib.

Rasid Jamaldin : Laluan UMNO & AHLI UMNO . Hadi tak anti ahli umno tetapi umno. Najib ahli umno bukan umno. Rm2.6 bilion siapa yang ambik hadi oiiii.. Ahli ke parti. 

Ketawa Mat : KAHKAHKAH.. Ade jee cara nak bodek Najeb.. Ada yg cium tangan sampai menonggeng laa.. Ada yg puji kentut Rosmah wangi laa.. Yg klr stament bangang membodoh diri pun ramaiii.! Tapi itu semua tak leh chelenge bodek win Haji Hadi nii.. Nii namanya mem B.O.D.E.K putus skru, urat putusss.. Benci dgn UMNgOk..tapi T.A.K benci dgn mrk yg memimpin UMNgOk.! 

Kahkahkah.. Ingat UMNgOk nii dipimpin oleh org utan kee.? UMNgOk nii dipimpin oleh org laa..O.R.G..bukannya haiwan.! Tapi takpee laaa.. Pengerusi GMM pun dah dlm tangan..Ketua Kluster MPI pun dah ditatang.. Bodek punnn..bodekkk laaaaa.. Walaon terus bodoh, jadi pak angguk, jual taik unta.. KAHKAHKAH.. 

Saje nak tanya.. Kalau laaa Haji Hadi pegi ke himpunan Anti Najeb 27hb nanti.. Nasha & Harun nak makan apa.? Kahkahkah.. Nasib baik awal2 ckp x pegi.. Selamat jawatan pengerusi GMM & Kluster MPI.. KAHKAHKAH..

Zulkiply Ishak : Menjadi tanda tanya.....kalau kenyataan begini apa maksud sebenarnya. Bukankah Parti Umno didokong oleh orang Umno.

Mana mungkin tanpa orang Umno,Parti Umno boleh tertegak di Malaysia ini...

Abe Awang Malaya : Ana nak lawan UMNO je, tapi ana bukan nak lawan orang UMNO----- Lebai Biawak.
*Nota kepala lutut :

Kalau setakat nak lawan UMNO, tak susah.... UMNO bukan ada nyawa... Pergi cabut papan tanda UMNO tengah malam atau pergi bakar pejabat UMNO.... selesai.

Akram YusofYang bunuh mamali bukan umno..tapi org umno..yang rasuah bukan umno..tapi orang umno..yg tindas rakyat bukan umno..tapi org umno..yang salah guna kuasa bukan umno tapi org umno..yang penjarakan anwar pun bukan umno..tapi org umno..tiba2 mari sapa tah macam tak betul skit, kata kita anti Umno..tpi bukan orang umno..MUNG TELANG PIL KUDER BERAPO BUTIR SYIKH?

Penarik Beca : Saya anti Umno, tapi saya tak anti org2 Umno spt Rosmah Mansor, Najib Razak (sedondon hari tu), Zahid Hamidi, Adnan Mansor, Azalina Othman..

Rafizi Ramli : Saya lebih banyak tumpukan serangan kepada sosok tubuh Najib Razak dan isterinya kerana saya percaya beliau membawa lebih banyak kerosakan dan mudharat kepada rakyat. Malah beliau juga membawa kerosakan kepada Umno sehingga Umno berpecah belah dan dibenci rakyat.

 Keputusan-keputusan beliaulah yang menindas rakyat sekarang. Banyak kesengsaraan rakyat yang ada sekarang hanya berlaku di zaman beliau menjadi presiden Umno.

  Sebab itu usaha-usaha untuk menggantikan Perdana Menteri ini (walaupun dari kumpulan yang berbeza) saya fikir wajar disokong. 

 Sebab itu saya akan hadir ke pertemuan tokoh-tokoh untuk menyatakan persetujuan bersama bahawa Dato' Seri Najib Tun Razak perlu meletakkan jawatan pada 27 Mac 2016 ini.

  Saya harap Dato' Seri Hadi Awang juga akan turut sama, supaya rakyat tidak terkeliru seolah-olah beliau/PAS mempertahankan Dato' Seri Najib Tun Razak pada kala kemarahan rakyat terhadap Perdana Menteri makin memuncak.

Catatan : Ulasan YB Rafizi agak panjang dan memang menarik untuk dibaca. Baca komen sepenuhnya di sini
Comments
4 Comments

4 comments :

Anonymous said...

Nampak sangat presiden PAS ni dah sewel apakata saya sokong PAS tapi saya tak sokong orang PAS saya ahli parti PAS tapi saya tak suka tak sokong orang yang sokong PAS jadi sapa yang hendak mengundi kalau sudah tiada orang yang suka padaoh biul dan togong. parti yang dia hendak sokong dan orang hendak jadi calun pula macam mana sebab jika dia jadi calun ahli sendiri tidak suka pada dia akhir sekali presiden ini akan ikut suka aku la hendak sokong atau tidak ini lah bengong dan swelnya fikiran pemimpin ini bod

Anonymous said...

Mental mamat ni dah celaru..

Keluarga Tiadat said...

Yg membelah dada sy.Hamzah bapa sdr nabi saw ialah bini bpk saudaranya iaitu Hindun. Nabi berdepan dgn pemuka kaumnya dan bukan kaum quraish keturunannya. Yang Hadi ckp ialah umno dan pemukanya. Masih ramai ahli umno yg belum celik aqidah dan syariat. Pas adalah gerakan Islam dan dakwah sbgh dari agendanya. Klau Pan yg khianat atau PKR rasa terlajak pandai berpolitik kenapa macam mamai pulak dgn hadi?

Anonymous said...

Lupakanlah orang yg tak ada pegangan perjuangan..PAS tak pasti dia pembangkang ke atau pemerintah. Kesian ahli2 pas.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...