PENANG

PENANG
TABUNG BANJIR PENANG

Monday, February 22, 2016

Sirul Azhar Umar ugut Najib $ 17 juta ?

  Sirul Azhar Umar , pembunuh yang disabitkan di pusat tahanan Villawood di Sydney nampaknya telah membuat video mempertahankan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang pada masa yang sama dia cuba untuk memeras ugut Najib.

 Tentera Sempadan Australia telah memberitahu Fairfax Media Sirul merakam video tersebut sebelum dia ditahan dan dibawa ke Villawood pada Januari tahun lepas.

 Hanya beberapa hari sebelum dia ditangkap, Sirul cuba untuk memeras ugut kerajaan Malaysia untuk $ 17 juta untuk berdiam diri terhadap pembunuhan kejam wanita Mongolia Altantuya di Kuala Lumpur pada tahun 2006. 

 "Salam Bos , saya dalam kesukaran di sini, saya memerlukan $ 2 juta untuk menjamin anak saya. Selepas itu saya mahu $ 15 juta dan saya tidak akan kembali lagi ke Malaysia, saya tidak akan menjatuhkan PM," Sirul menghantar sms kepada orang tengah Malaysia yang ada hubungan dengan pegawai peringkat tinggi Malaysia.

 Orang tengah itu, telah melawat Sirul tiga kali dalam Villawood, menghantar balasan yang mengatakan "mereka mahu berbincang.

 Sirul menghantar mesej teks merujuk kepada $ 17 juta itu pada 17 Disember 2014, hanya empat hari sebelum beliau ditangkap di Queensland berdasarkan notis merah Interpol menyedarkan polis di seluruh dunia.

   Satu posting Facebook oleh seorang pengguna yang mengaku sebagai anak lelaki Sirul berusia 19 tahun, Shuk Sz pada Januari 2015 berkata: 

"Secara jujur, saya adalah anak Koperal Sirul Azhar Umar Kepada mereka yang tidak tahu tentang hal ini, jangan berkata ikut suka anda sahaja. Awas mulut anda. Jika saya bercakap kepada media, Malaysia akan jatuh. PM juga akan jatuh. "

 Sirul melarikan diri ke Australia sebelum mahkamah Malaysia menjatuhkan hukuman gantung kerana menembak Altantuya dua kali di kepala yang merayu demi bayi dalam kandungannya , dan kemudian meletupkannya dengan bahan letupan tentera C-4, jelas untuk menghilangkan apa-apa bukti yang boleh menunjukkan sibapa.

 Selama bertahun-tahun khabar bertiup bahawa Altantuya telah dibunuh untuk menutup tentang sogokan kepada pegawai peringkat tinggi Malaysia berhubung pembelian berbilion dolar Malaysia kapal selam buatan Perancis / Sepanyol ketika Najib adalah Menteri Pertahanan.

 Najib menegaskan dia tidak pernah bertemu dengan Altantuya dan tidak memperoleh faedah dari mana-mana rasuah daripada perjanjian itu, yang menjadi subjek siasatan di Perancis.

 Sebelum video itu diterbitkan, Sirul mengancam untuk mendedahkan siapa yang mengarahkan beliau melakukan pembunuhan itu.

 "Saya bertindak di bawah perintah," katanya kepada Fairfax Media di Villawood tahun lepas. Orang-orang yang mahu membunuh Altantuya masih bebas.

"Saya mahu peluang untuk menebus maruah keluarga saya ... Saya kambing hitam." 

 Dalam video itu, Sirul memakai ketayap putih, menggambarkan dirinya sebagai mangsa dalam kes itu walaupun mengakui bahawa dia telah membunuh Altantuya dengan satu lagi komando polis yang memohon pengampunan diraja selepas dia juga dihukum gantung.

 Sirul mendakwa Altantuya tidak mengandung apabila dia membunuhnya, bertentangan dengan kenyataan awal yang beliau buat.

 "Saya faham bahawa adalah menjadi hasrat pihak tertentu yang berkepentingan untuk menjatuhkan orang tertentu," kata Sirul dalam salah satu video. 

"Saya menyatakan di sini ... demi Allah, ... yang paling mulia Perdana Menteri Najib Abdul Razak tidak pernah terlibat dan tidak mempunyai kaitan dengan kes itu." ~ sumber
Comments
4 Comments

4 comments :

usop ali said...

apa lagi...penguasa buat la kerja ...tunggu apa lagi

Ali said...

Bodoh punya manusia. Mati lg baik la lu..

Anonymous said...

Amboi bodek najib pulak? Paling mulia? Hehe. Dulu ko tembak n bom altantuya. Bunting tak penting. Kata hakim motif bunuh tak perlu. Yg penting mangsa dibunuh. Now rasakan ko balasan tuhan. Alaa ko cakap jer sapa suruh ko tembak n bom. Awat malu sangat ker? Hahaha

Anonymous said...

Yess Ali. Aku setuju 200%. Vodoh punya manusia. Mampuihh lagi baik lu. Jadi lembu lagi mulia. Kahkah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...