Friday, March 18, 2016

Hudud dah boleh masuk parlimen, kata Ketua Dewan Ulama Pas


  Tolonglah dengarlah nasihat Pendekar Mustarjo di atas itu dan tolong hadzamkan transkrip melalui rakaman vdo dibawah; kenyataan Kadir Sheikh Fazir Dan Dr Mahfoz, Ketua Dewan Ulama Pas :

  Kadir Sheikh Fadzir :

   Sebagai Orang Islam kita kena terima Hudud, tak dapat elak. Tapi dalam Islam juga dia ada keadan-keadaan tertentu di mana kalau kita lebih elok kita tangguhkan sekejap, kita tangguhkan sekejap. 

 At the end of it jika rakyat yang akan menentukan – sama ada nak laksana atau tidak – bermakna serah kepada rakyat! …parlimen, itu saja.

 Tapi kita ada banyak perkara lagi yg kita boleh bekerjasama dalam Islam untuk mengatasi kemiskinan, untuk memerangi dadah, rasuah dan sebagainya.

 Dr Mahfoz :

Sebagaimana yg dijawab Datok Presiden kan macam itu… Pasal Hudud dari orang Islam memang itu satu kewajipan. 

 Tapi cara nak melaksanakan akan mengambil masa. Sebagai contoh di Kelantan, walaupun dah menang sejak tahun 90

 Tapi belum berjaya apabila ada halangan seperti mana yang disebutkan Tuan Guru almarhum Nik Aziz – kata dia, kita duduk dalam kereta berhadapan dengan trafik light merah, jangan langgar! 

Tapi enjin jangan dimatikan. Bermakna itu berterusan. 

 Ada perkembangan positifnya. Kalau dulu, langsung tak masuk parlimen! Sekarang ini dah boleh masuk walaupun belum diterima usul itu. 

  Jadi sebab itulah, ada masanya kena beransur-ansur. Nabi Muhammad sendiripun bila nak melaksanakan apa-apa pun ada yang beransur-ansur termasuklah nak mengharamkan arak dahulu, pun bukan sekali gus. Ambil masa!


  Dengan Kadir Sheikh Fadzir, Pas dah boleh tangguh Hudud. Tapi dengan DAP, PKR dan Amanah tak boleh?? Sebab lampu merah Pakatan Rakyat tak menyala maka Hj Hadi main pakai rempuh saja?

 Lampu Ikatan Kadir walaupun gelap gelita tapi boleh pula Hj Hadi hentikan kereta dan tak berani rempuh!

 Ketua Dewan Ulama pula kata "Hudud dah boleh masuk parlimen cuma usul belum terima "....Kah!kah! Kah!  RUU Hj Hadi tu cuma nak pinda akta 355 lah ..bukan Hudud!

Berkata si Kadir tu lagi - " Serah kepada rakyat!"

Setiausaha Agong Pas kata serah kepaa kerajaan untu bawa usul tu....

  Hj Hadi pula tak berani nak cakap terus terang. Dia cuma kata tunggu orang ada kereta baru boleh buat undang-undang jalanraya? Nak perkasakan dulu undang-undag syariah!

  Lawak puak-puak ni semua. Dah terang-terang macam ini punya mengarut nak tangguh Hudud, masih lagi ada yang kata ini semua fitnah?

  Kalau orang macam Mat Sabu , Khalid Samad, DS Nizar yang cakap macam ni cepat-cepat walauta hukum mereka menolak Hudud dan jatuh kapir!
Comments
8 Comments

8 comments :

anuariun zaidin said...

Berpusing2

Anonymous said...

maaf tuang adming..bolih saya kentut...prooooott, preeeettt..pootttttttttt..sbb dah puas ketawa tengok lawak jenaka maha maha maha maha peLAWOK mega

Nazri Mohd Zahid said...

Kita tunggu komen penyokong PAS.

Anonymous said...

ahli dan penyokong pas tak boleh fikir ke? kemana hadi & gang nak bawa pas. nak jd siluncai?

lelaki dicermin said...

Blog2 pro pas...skg kurang bg komen di blog sendiri..tp komen2 pro PH bertambah tak kira di blog2 mana2 pun

Anonymous said...

Maaf. Ko kentut tubik angin ke lendir. Kalo lendir sah hang terkincit mcm najibtuya. Hihihi. Pas dah lama amalkan isis. Kapir dan sekularkan orang lain. Hihi

Anonymous said...

Penyokong2 PAS pun dah kudung kepala depa,,,sama mcm puak2 penyokong BN juga,,, pi mana2 pun tamauuu,,,org tau depa org parti PAS dan BN,,,hahaha hahaha ,,,,

Anonymous said...

Maaf. Ko kentut tubik angin ke lendir. Kalo lendir sah hang terkincit mcm najibtuya. Hihihi. Pas dah lama amalkan isis. Kapir dan sekularkan orang lain. Hihi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...