PENANG

PENANG
TABUNG BANJIR PENANG

Friday, March 25, 2016

Ketua Polis Negara : Tetap ego dan enggan mohon maaf !


  Walaupun telah didapati bersalah kerana cuba berbohong, dia masih tetap dengan egonya tanpa berasa sedikit pun punya perasaan bersalah atau malu...

  Ketua Polis Negara (KPN) Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, beliau tidak akan memohon maaf kepada keluarga Aminulrasyid Amzah, yang mati ditembak oleh pihak polis pada tahun 2010, walaupun telah didapati bersalah atas kesalahan yang dilakukan berhubung kejadian itu.

 Bercakap semasa perayaan untuk Hari Polis ke-209, Khalid juga berkata, beliau tidak akan melayan tuntutan bahawa dia meletakkan jawatan untuk mengambil tanggungjawab untuk kes di mana mahkamah sivil semalam memerintahkan polis dan kerajaan persekutuan membayar RM414,800 kepada keluarga pelajar sekolah ini.

 "Mengapa saya perlu memohon maaf? Saya tidak akan memohon maaf," katanya kepada pemberita di sini.

 "Semua orang mahu saya meletakkan jawatan. Tapi mereka bukan bos saya."

  Penggubal undang-undang termasuk Menteri Besar Selangor Datuk Seri Azmin Ali dan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng menggesa Khalid untuk memohon maaf atas kenyataan awam yang membawa kepada mahkamah mendapatinya bersalah kemungkiran awam.

 Dalam satu kenyataan berikut keputusan mahkamah itu, Lawyers For Liberty juga menggesa Ketua Polis Negara meletak jawatan kerana "tidak bertanggungjawab" dalam melaksanakan tugasnya sebagai seorang pegawai kanan polis itu.

Semalam, Hakim Mahkamah Tinggi Shah Alam Datuk Ahmad Zaidi Ibrahim membuat keputusan memihak kepada keluarga Aminulrasyid dalam tuntutan mahkamah sivil mereka terhadap pegawai polis yang melepaskan tembakan pembunuhan itu, Ketua Polis Negara dan kerajaan persekutuan.

 Beliau menegaskan bahawa tidak ada bukti untuk menyokong dakwaan Khalid pada sidang media bahawa polis bertindak menembak maut selepas mendapati parang di dalam kereta  yang dipandu remaja berusia 14 tahun itu.

 Khalid adalah Ketua Polis Selangor pada masa kejadian menembak di Shah Alam. ~ sumber 
Comments
12 Comments

12 comments :

Anonymous said...

Polis malaysia merasakan dia paling berkuasa.siapa yg boleh ambil tindakan?kalau bawak kereta tak ada lesen dan tak pakai talipinggang kledar siapa boleh dakwa?

Anonymous said...

Man bapak dia ajar yg Malaysia ni Bapak dia punye Dan Tuhan dia adalah Najib Dan Rosmah Celaka punye nanusia.ndak ndaknye bior le Anak dia kena tembak nanti.aku doakan

Anonymous said...

mungkin dia rasa diri dia lebih power dr Allah sehingga dia berkata tak perlu minta maaf dgn sombong dan bongkaknya dia tahu atau tidak dosa sesama manusia adalah antara dosa yg tidak akan diampunkan Allah SWT..... satu hari nanti dia akan dpt balasan juga....

Anonymous said...

Dia rasa besaq di dunia ni..
Tunggu balasan akhirat.
Dia mungkin nak rasa roh dia terawang2 tak boleh masuk syurga sbb tak dimaafkan oleh org yg diinyanya.

Anonymous said...

Ikan busuk bermula di kepala.

Anonymous said...

Tak malu punya olang.... lagi mau respek ka?

Anonymous said...

Antara dialog filem P. Ramlee 6 JAHANAM.

Kenapa hamba mesti minta maaf. Bukan hamba yg bunuh isteri tuan hamba.


Pembunuh isteri tuan hamba sekarang berada di Matang Menora.

Anonymous said...

dia tak nak masuk syurga. selagi tak dimaafkan, selagi itulah meringkuk dlm neraka.

Anonymous said...

Tak payah suruh dia mintak maaf.buang masa.suruh pihak suruhanjaya buang kerja kerana polis tipu.

usop ali said...

rosak malaysia kerna org macam nie

Ali said...

Bodoh sombong mcm najib juga mangkok ni.

Anonymous said...

Dah biasa tu..sindrom pencen..nt dh pencen br nk menyesal minta maaf bagai..dah biasa situation mcmtu kat malaysia nih xkan xfhm2

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...