GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Wednesday, April 13, 2016

Dr P Ramasamy cabar Dr Zakir Naik berdebat


 Dr P Ramasamy, Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang dilaporkan di sini telah menolak tawaran untuk tiket kapal terbang percuma dan tempat duduk khas untuk ceramah Dr Zakir Naik di Kuala Lumpur hujung minggu ini, tetapi sebaliknya telah mencabar Dr Zakir Naik  untuk berdebat sendiri dengannya.

 Ramasamy berkata beliau tidak dapat menghadiri ceramah yang dijadualkan kerana dia sudah mempunyai penglibatan sebelum ini bahawa dia tidak dapat membatalkan tetapi sebaliknya membuat tawaran untuk berdebat dengan Dr Zakir mengenai perbandingan agama .

 "Saya tidak sabar untuk berdebat dengan Dr Zakir dan membahaskan mengenai perbandingan agama," katanya tanpa mencadangkan masa dan juga tempat.

 Ramasamy berkata Dr Naik mungkin baik dalam teologi tetapi percaya beliau tidak pandai dalam bidang sosiologi dan isu-isu lain.

 "Beliau adalah ahli pidato yang baik dan seorang pendakwah yang baik yang boleh memukau orang ramai dan mempengaruhi mereka, tetapi saya percaya bahawa jika kita temukan dia dengan intelektual, dia akan tahu kedudukannya," katanya.

 Timbalan Setiausaha Agung DAP itu berkata, Dr Naik boleh menjadi seorang doktor perubatan tetapi "beliau tidak mempunyai fikiran yang analisis" dan mempunyai pengetahuan yang sangat sempit terhadap kepercayaan lain dan dunia.

 "Saya juga boleh berdebat dengannya di India jika itu yang dia mahu. Saya tidak sabar untuk itu kerana saya telah lama tidak berdebad sejak saya meninggalkan bidang akademik," katanya.

  Apakah kita akan berpeluang untuk menyaksikan perdebatan antara Dr Zakir dan Dr P Ramasamy?

  Kita percaya Dr Zakir Naik tidak akan menolak cabaran Dr P Ramasamy tersebut. 

 Mungkin diprogram yang mendatang yang akan diadakan di Perlis umpamanya, akan dapat mempertemukan mereka berdua untuk berdebat mengenai perbandingan agama.

  Adalah menjadi harapan, pertemuan dua tokoh ini dapat diusahakan oleh mana-mana pihak 

  Pertemuan antara Dr Zakir dan Dr P Ramasamy adalah sangat dialu-alukan supaya segala tohmahan dan salah faham bahawa Dr Zakir menghina dan merendah-rendahkan agama lain dapat diperbetulkan.

   Pertemuan ini juga akan memberi peluang kepada Dr P Ramasamy untuk membuktikan kebenaran tuduhannya bahawa Dr Zakir seorang doktor perubatan yang "tidak mempunyai fikiran yang analisis" dan mempunyai pengetahuan yang sangat sempit terhadap kepercayaan lain dan dunia.

 Kita percaya Dr Zakir akan dapat menjelaskan melalui sudut pandangan serta membetulkan pandangan salah terhadap ajaran Islam, dengan menggunakan al-Quran, hadis dan input relatif daripada kitab-kitab agama lain sebagai tambahan, bersama fakta saintifik dan sekali gus akan menyangkal segala tohmahan orang -orang seperti Dr P Ramasamy. 
Comments
19 Comments

19 comments :

Anonymous said...

Jgn di tangguh
Kita atur sekarang juga..
Jgn biatkan lama2 sbb lagi lama lagi celaru fikiran dibuatnya

Anonymous said...

Bagus kalau mau berdebat supaya bukan islam berpeluang mengetahui mengenai islam.lebih2 lagi dr Zakir boleh menjelaskan isi kitab Hindu yg menceritakan kelahiran seorang pemimpin agong iaitu Nabi Mohamad SAW..

Anonymous said...

Sokong. Terbaik diPulau Pinang.Dewan Melinium Kepala Batas.

tanya sama itu hud hud said...

Nak debat dgn zakir naik?
Sri sri ravishankar pendita terhebat dunia hindu pun terlungkup kena hujah tak boleh jwb..
Pope vatican pun tiada yg berani debat dgn zakir naik,inikan pula ramasamy..ayoyo ammma..
Kahkahkah

harun said...

Dr zakir bukan calang calang penceramah..dengan ilmu agama islam yg kukuh serta berpengetahuan tentang agama2 lain, semuanya cabaran debat adalah ibarat kacang goreng bagi beliau.

Anonymous said...

Adoiii mak... ada lagi spesis macam ni. Aku ingat hanya ada dalam parti blok 3.

Anonymous said...

Setuju...ini lebih baik drpd menyerang seseorg dgn kata yg tidak baik...guna kan landasan yg betul dgn cara akademik dan hujah...semoga berlaku..

borhan sharif said...

Ramasami ni cakap jer lebeh...cer check....ada telor ke idok,konon nak sergah Dan guna bandingan tahap intelektual....

Pandai sangat ke dia ni....
Semoga DZN boleh sekolah kan bangang sekor ni...

jalak len teng said...

memang patut tu,takkan dr zakir si wahabi totok tu takut pulak dgn org kapir yg takde quran dan hadith,aku yakin wahabi totok yg mcm dr zakir takkan melepaskan peluang ke emasan sebegini...klu beliau menolak....m ustahil tu

Anonymous said...

Dah ramai ilmuan kafir bertaraf dunia tersembam ketika berdebat dgn dr Zakir. Inikan pula hanya dr sosiologi hindu taraf kampungan..... cehhhh...

Hidup Najib! said...

Mudah2an debat ni dpt membuka minda org2 Islam dan bukan Islam

ujie Nawan said...

Saye pun tak pula faham sangat...
tapi saye rase salah orang kalau merase betul untuk berdebat dgn dr . Zakir naik...
Nnti malu di dpn jutaan manusie...

ujie Nawan said...

Betul...sangat tu anony...
betul....

ujie Nawan said...

Betulllll

Sultan Bolo said...

Geng zumihan aswaja ni. Huhu

Fisal Mahadzir said...

YB P.Ramasamy... just do it.....!

Sultan Bolo said...

Geng zumihan aswaja ni. Huhu

Fisal Mahadzir said...

YB P Ramasammy.... your actions is appreciated ya.

Anak Didik said...

Peluang terbaik Ramasamy untuk membuktikan dia betul, itupun kalau dia berani. Bila lagi nak buktikan dia 'Profesor' orang dah bagi peluang kena buktikanlah. Jangan berkokok dari jauh kemudian bila orang dah datang dekat mula nak lari. Kalau macam tu bagi keluar DAP masuk MIC sekali dengan BN baru satu spesis.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...