Tuesday, April 05, 2016

Isu 1MDB: Hadi enggan menghukum sebelum dibuktikan


Pandailah ko gormal Haji! Ko hukum orang lain macam-macam boleh sajer?? Ko hukum orang keluar Pas sebagai pengkhianat senang-senang sajer keluar dari mulut ko tu!

  Ko ingat orang lupa yang ko fitnah orang jual pil kuda, kominis bagai ??

Bila orang minta ko komen pasal Najib dan 1MBD, ko menikus! Ko tak berani nak jadi anjing menyalak babi dalam bukit?? Mulut ko penuh dengan dedakm ke aper??
Isu 1MDB: Hadi enggan menghukum sebelum dibuktikan
Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, semua penyelewengan harus ditolak dan ia bukan sahaja khusus terhadap 1MDB.
Bagaimana pun dia yang tidak menamakan mana-mana pihak berkata, seseorang itu tidak boleh didakwa sebagai bersalah sebelum siasatan dilakukan terlebih dahulu. 
 "Kita bukan saja khusus dalam 1MDB. Semua penyelewengan kita tolak. Tapi perlu disiasat terlebih dahulu. 
 “Kita tak mahu menghukum sesiapa sebelum disiasat dengan cara yang betul mengikut kaedah perundangan Islam yang kita perjuangkan. 
 "Seseorang tidak bersalah sehingga dibuktikan bersalah," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen hari ini. 
 Pemimpin pelajar Syed Saddiq Abdul Rahman sebelum ini melahirkan kekecewaan terhadap Abdul Hadi yang didakwanya mengabaikan prinsip perjuangan PAS kerana tidak melihat kontroversi 1MDB skandal rasuah.~ sumber
Comments
8 Comments

8 comments :

Anonymous said...

Aku nak tanya kain sebai buruk ni... Apa bukti Ustaz Ahmad Awang calon DAP?
Apa bukti?

Anonymous said...

Hukuman keluar dari poket.

Anonymous said...

Macamana nak buktikan pemimpin tu bersalah? dibawak segala bukti bagai, xdidakwa...semua pihak berkuasa telah disumbat telah diikat oleh pemimpin yg zalim...segala dakwaan sia sia belaka...rafizi baru dedahkan sikit pn die dah ditangkap...jadi,Yg mulia, tok guru haji hadi yg memiliki ilmu agama yg sgt tinggi menggunung, apakah tugas seorg presiden parti politik islam yg bercita cita menegakkan islam di bumi malaysia ni berhadapan dengan penguasa zalim? Adakah pergi mencandat??duduk kat rumah tunggu berita najib dibukti bersalah, baru dikira bersalah?????duduk rmh ponteng parlimen. kalau lah itu tugas presiden parti politik pembangkang, baik gabung je dgn kera jaan...xberfungsi...mcmne nak bangkang? duduk saja xcari info..

Anonymous said...

Hadi pengkhianat islam

Anonymous said...

Jihadi Wang ni betul2 hipokrit paling besar. Dulu masa tuduh calon PKR isu pil kuda, bukankah si mangkuk ayun ini yg sendiri awal2 menghukum & memfitnah calon PKR tersebut sebelum dibuktikan bersalah?

Malah waktu kes saman fitnah ini di mahkamah, Jihadi Wang ini sendiri mengaku dia tak pernah melapor ataupun membincangkan tuduhan pengedar pil kuda ini dengan mana2 pimpinan tertinggi PKR sebelum beliau membuat kenyataan terbuka mengenainya disaat pilihanraya umum sedang rancak berjalan?

Hipokrit!!

tanya sama itu hud hud said...

Org tua ni bangkai hidup..

Anonymous said...

Apa dah jadi dgn.TGHH.Terlalu jauh tertinggal dgn perkembangan semasa.

Anonymous said...

Pengkianat akan terima hukuman,dari Allah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...