GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Friday, April 08, 2016

PAC bersihkan Najib, tuduh bekas CEO 1MDB sebagai Kambing Hitam ...


  KUALA LUMPUR: Bekas Ketua Pegawai Eksekutif 1Malaysia Development Bhd Shahrol Azral Ibrahim Halmi hari ini berkata tiada salah laku atau aktiviti menyalahi undang-undang di syarikat itu di bawah penyeliaan beliau.

 Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di sini, Shahrol Azral berkata semasa penyiasatan ke dalam syarikat itu, beliau telah muncul di hadapan ahli-ahli Jawatankuasa Kira-Kira dan memberikan kepada mereka kenyataan yang lengkap dan jujur ​​masa sebagai Ketua Pegawai Eksekutif 1MDB.

 Beliau juga berkata beliau akan terus memberi kerjasama sepenuhnya berhubung perkara itu.

 Berikut adalah kenyataan penuh beliau:

   "Sepanjang penyiasatan ini, saya muncul di hadapan ahli-ahli mulia PAC berkali-kali.

 "Saya sampaikan akaun dan jujur ​​tentang masa saya sebagai Ketua Pegawai Eksekutif 1MDB.

 "Seperti yang dijelaskan kepada PAC, saya ingin menegaskan sekali lagi bahawa tidak ada salah laku atau aktiviti menyalahi undang-undang di syarikat itu di bawah jam tangan saya.

 "Saya akan terus memberi kerjasama penuh saya, yakin dalam pengetahuan yang saya tidak melakukan kejahatan dan mempunyai apa yang hendak disembunyikan".

 PAC, dalam Tadbir Urus 1MDB yang Report Control Management dikeluarkan pada persidangan Dewan Rakyat hari ini, meminta pihak berkuasa untuk menyiasat Shahrol Azral dan pegawai-pegawai lain yang berkaitan.

 PAC berkata Shahrol Azral mesti bertanggungjawab terhadap kelemahan dan kekurangan syarikat pelaburan strategik milik kerajaan itu. - BERNAMA
Comments
0 Comments

No comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...