GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Monday, April 04, 2016

Tuan Man kena belasah kerana bongkak dan sombong


  Ramai yang menempelak kenyataan sombong dan angkuh Tuan Ibrahim Tuan Man yang mendakwa kehadiran di himpunan anti-GST pada 2 April lalu itu gagal kerana kononnya Pas tidak menyertainya.

 "Tanpa PAS himpunan akan gagal; ini adalah bukti kekuatan Pas," dakwa Tuan Ibrahim.
 Walauta terlalu terdesak hingga sanggup memfitnah guna gambar atas ini!
 Ketika PH buat demo Anti GT di Dataran Merdeka KL, puak yang ngaku kuat ni buat demo untuk menuntut harga getah naik di Sik, Kedah.

 Ajak para penoreh yang memang dah susah melarat kerana harga getah jatuh, Pas boleh tergamak menyediakan beberapa tong untuk mengutip derma dari mereka ini?

 Adakah untuk bayar hutang RM2 juta akhbar Harakah ker? Kata ahli ko ramai, paksa diaorang beli Harakah, tapi jualan tak juga mencanak!

 Benarkah Pas kuat seperti mana kata Tuan Ibrahim? Ikuti beberapa reaksi fesbuker :
Abdul Rahman Abdul Talib :
 Ustaz Tuan Ibrahim kata dalam Freemalaysiatoday Perhimpunan GST gagal sebab PAS tidak terlibat.
 Ustaz Tuan Ibrahim ceramah di kawasan Jengka tempohari pun tak sampai 10 orang datang.
Camana Tuan Ibrahim boleh kata PAS boleh ramaikan kedatangan?
 Jengka tu kawasan Tuan Ibrahim sampai pernah menang DUN Jengka tahun 1999. 
Ipoh Mali : Kata Tuan Ibrahim merangkap penasihat Tok Usin.. Demo Anti GST tak ramai sebab takda PAS... Mmmm.. kenapa tak bandingkan Himpunan BERSIH 4.0, Demo BERSIH 4.0 pun PAS tak terlibat, siap larang lagi ahli terlibat.. tapi Himpunan BERSIH 4.0 jauh lebih besar dari himpunan PAS.. Sekurang2 semalam depa tak angkut orang naik Bas,kerah kawasan dan cawangan mcm PAS.. ceramah Tuan Ibrahim kat tempat sendiri pun takda org.. jgn lah tunjuk standard dan IQ tuan Ibrahim mcm Tok usin.. nanti orang tahu, sapa taja Tok usin.. 
Pas tergamak ajak penoreh getah yg dah susah
melarat  berdemo, sambil kutip derma dari mereka?
Keris Mas Sejati : Khabarnya ni dilihat di demo pas bersama penoreh getah. Sambil tu tadah kotak derma pelbagai saiz. Pemimpin depa senyum pulas stering velfire & jip rm300k balik umah. * baik sedekah kat rumah anak2 yatim drp layan puak yg tunjuk imej seolah islam ajar meminta minta setiap masa - KMS

Ketika PH buat demo Anti GT di Dataran Merdeka KL, puak yang ngaku kuat ni buat demo untuk menuntut harga getah naik di Sik, Kedah. 
 Mozaid Azli Sukri : Demo penoreh getah pn sia2.....lgi banyak ngabis kn duit penoreh lgi ade lah....mgkn hadi ade bg sorg sekampit dedak bwk blek rumah.....ekekeke....
Jay Suhaimi : Dia org Ni Benggang, ahli ada 990,000..jual harakah 100,000 pon x laku...tu yg merapu memanjang...

 Usin Teleng added 2 new photos : Tak ramai hadir himpunan GST, membuktikan Pas kuat. Bukti Pas kuat adalah program2 Pas dihadiri ribuan jin dan pari2.....kahkahkahhh


Abdul Rahman Abdul Talib : Hairan. Pas buat demo penoreh di sebelah siang. Yg dtg demo tu agak ramai. Waktu malam buat ceramah.Tapi yg dtg ceramah amat mengecewakan. Nampak sgt yg dtg demo tu sbb faktor NGO yg jadi penganjur.Bukan sebab PAS.
Tok Usin UG Ceroi : Olamak tok kata, demo bantah GST kali ni kurang mengikut kata TV3 adalah membuktikan parti tok kuat. Tok tanya kat olamak tok tu, waktu BERSIH4 dulu, ramai yg berhimpun walaupun dibuat dua hari, apakah ertinya parti mereka kuat? 
 Olamak tok kata, walaupun mereka ramai itu membawa erti parti kita kuat juga.... Dalam hati tok, " Issyy...kuat sokmo....bila masa lemahnya? Harakah tak juga laku2....".  
Hanipa Maidin : Pas kata himpunan anti GST smlm x ramai sebab Pas tak join.Rasa dah biasa Pas x join..sblm ni bila pmbngkg tolak Bajet Najib ,Pas pun x join  
Yaziz Mohd Yusoff  : ‏Oii..Bongkaknya. Pas tak yah join la. Kita org tak gi demo tapi tetap anti GST & anti Pas. Tunggu PRU ye.. 
Emer :  angkuh pemimpin 'parti Islam'. X terkejut mrk x hadir sbb dr awal mrk setuju GST, buktinya mrk x tolak Belanjawan 2016
Walau apa pun kita sama-samalah tunggu dan lihat - PAS akan adakan Demo di Dataran Merdeka Sabtu depan bantah DLP/PPSMI...  Kerahan dah dibuat ke seluruh cawangan dan kawasan...Tong-tong derma jihad pun dah siap ditempah....
Comments
7 Comments

7 comments :

Anonymous said...

Seeloknya pas jgn bwk nama islam sbb pas memalukan islam.pas bodoh dan sombong xspt nilai2 islam.islam tidak menyuruh umatnya bersikap sombong dan bongkak tp pas terlebih sombong bongkak ego dan tiada pendirian.harap pas buang perkataan islam tu.malu kat org2 bukan islam yg lain

An Anonymous said...

Di mata PAN, persepsi kekuatan PAS bergantung pd jualan harakah.. benarkah persepsi sebegini?.. Atau hanya di sudut inilah yg boleh dilihat kelemahan PAS.. dari sudut lain x nampak pun kelemahan PAS..

tanya sama itu hud hud said...

Kahkahkah..
Bab tong derma dan tin milo tu aku tak tahan..
Mmg dah sinonim pas dan tin milonya..
Pembesar2 pas bekereta mewah disana sini,walaun2 tempik takbir,takbir..

otaiblues.blogspot said...

kesian kat pas.hangpa kata depa tak kuat..sebenar benarnya depa memang kuat...
KUAT MOHONG..
KUAT BANGGA DIRI ...
Perasan kuat macam jantan yg nak berbini 4..
kuat mohong la.sbabnya
yg ada bagi makan pakai tak cukup lagi nak berbini 4
hany kerana bergabung dengan ikatan yg punyai ahi 79 orang dah kata kuat..

pengikut pas fah pening la ni..

Anonymous said...

Aku cukup heran bila ada org wala kat ulamak penipu @ temberang... belajarlah agama betul2 dan kenalilah ulamak sebenar dan bukan hanya semata mata pd berjubah labuh dan berserban sebesar tempayan mcm syiah...belajarlah dari kisah org2 iran tertipu dgn seorang yahudi pengasas syiah yg nenyamar jd ulamak utk musnah org islam di iran...tindakan dan perbuatan ularmak2 pas tidak nencermin islam tp lebih kod syiah dan taliban.kalau keling botol pakai jubah sambil galas guni pun mungkin dikatakan ulamak yg sedang mengembara dakwah..

Anonymous said...

Kau je yg buta wan rosli..tak npak kelemahan pas yg suka uturn n merapu pasal minum susu omega hadi byk sgt.kahkahkah

Anonymous said...

Cer perati muka ibrahim man ni betul2. Lain macam betul senyum dia. Nak senyum pun seksa. Ketat betul urat saraf muka ibrahim man ni.

Orang macam ni patutnya ditampar waktu kecik biar longgar sket urat saraf muka dia. Nak senyum pun tersekat2. Suatu perlambangan zahiriah jiwa seorang yg tak ada keyakinan diri & selalu diselubungi was-was.

Patutlah org Jengka tolak Ibrahim Man ni berkali. Tengok muka pun tak boleh pakai.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...