PENANG

PENANG
TABUNG BANJIR PENANG

Friday, May 20, 2016

Akan Terjadinya Pertarungan Dua Tokoh Perak di Kuala Kangar

Oleh Muhaimin Sulam 
  
  Aku dah awal-awal sound bahawa Kuala Kangsar harus PAS bertanding dengan BN. One by one. Tetapi rasanya mengikut perkembangan terkini, seruan aku tak laku satu sen pun. 

  PAS sudah istihar akan letak calonnya. Walaupun Pakatan Harapan Perak setakat ni, tak istihar mana-mana calon namun, ahli-ahli Amanah dah bersemangat nak lawan BN.

 Kalau dibenarkan aku istihar calon Amanah bagi Kuala Kangsar....aku istiharkan bekas MB Perak dan bekas Timb. Pesuruhjaya PAS Perak yang menjadi calon. Beliau adalah calon paling terkehadapan setakat ini dan beliaupun pernah bertanding di Parlimen Kuala Kangsar dalam PRU 2004 lawan Kak Fida. 

 Aku kenal beliau sejak era Reformasi dan dibawa masuk ke dalam kepimpinan PAS Kampar oleh arwah Ust. Suib Hussin, bekas YDP PAS Kampar.

 Mengikut sumber dalaman PAS pula, (korang jangan percaya sangat apa yang aku cakap), Pesuruhjaya PAS Hj. Razman Zakaria paling berpotensi menjadi calon PAS di Kuala Kangsar. 

Beliau seorang yang cukup aktif dan sentiasa berada di mana-mana. Semasa aku jadi Setiausahanya, tak terkejar mengikut rentaknya yang laju. Aku mengenalinya selepas aku balik UK pada tahun 2010.

 YDP PAS Kuasa Kangsar, Dr. Raja Iskandar rasanya tidak berminat. Dia lebih berminat dengan akademik dan kerja-kerja global humanitarian. Aku tahulah, 'hari-hari' aku sarapan dengan dia.

 Calon Kuala Kangsar pada PRU13, Drs. Khalil Idham Lim masih mempunyai potensi sebagai calon. Namun PAS Perak inginkan calon nasional. Ini agak menyempitkan ruang beliau tetapi tiada yang mustahil dalam politik.

 Namun, ada masa lagi untuk pertarungan ini dielakkan. Biarlah seorang tokoh pembangkang yang lawan BN.

Komen alHusseyn

  Setuju sangat dengan saranan diakhir tulisan Muhaimin di atas - ada masa lagi untuk pertarungan ini dielakkan. Biarlah seorang tokoh pembangkang yang lawan BN. 

  Ada yang tersirat disebalik ungkapan 'tokoh pembangkang'. Korang fikirlah sendiri antara DS Nizar dan PJ Razman tu, siapa yang lebih kedepan untuk digelar sebagai 'tokoh pembangkang'?

   Kalau PJ Razman merasakan dirinya layak digelar 'tokoh pembangkang' , teruskanlah untuk sama berentap ... hahaha!

     Apakah Amanah akan membuat penguman penting mengenai bakal calonnya pada  ceramah di Kula Kangsar malam ini nanti ? Sama-samalah kita nantikan.... Jangan lupa malam ini ceramah Amanah di Kuala Kangsar.
Comments
0 Comments

No comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...