GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Friday, May 27, 2016

Hj Hadi menggelabah bila disuruh huraikan oleh Pandikar Amin

Hj Hadi menggelabah mencari sesuatu....
Nasruddin  Hassan at-Tantawi juga kelihatan cemas!
Hj Hadi kelihatan lega apabila selesai menghabiskan membaca skrip RUU yang dibawanya itu.

  Tetapi keadaan nampak ada sedikit perubahan bila Yang Dipertua Dewan, Pandikar Amin meminta Hj Hadi menghuraikan RUU yang dibacanya itu tadi,

  Permintaan ini menjadikan Hj Hadi terus menggalabah tak karuan...kelihatan dia tercari-cari skrip yang nak dibacanya ....

  Walhalnya, Pandikar Amin sudah tolong suapkan skrip yang perlu Hj Hadi diucapkan.....

"Yang berhormat, ini, bila pasti Yang Berhormat hurai dulu.... Kalau Yang Berhormat hurai sekarang boleh, kalau Yang Berhormat hurai dimasa akan datang pun boleh... dibawah peraturan mesyuarat 15(5) .. mana satu? Saya mesti minta kepastian..." kata Pandikar Amin.

  Kemudian, barulah Hj Hadi berkata, "Tuan Yang Dipertua, saya mohon supaya usul ini ditangguhkan dan dibawa ke mesyuarat akan datang mengikut mesyuarat 15 (5)"

   Ringkas dan mudah sahaja ayatnya tu kan?? Ayat qur'an dan hadis yang panjang berjela-jela biasanya mudah dituturkannya , tetapi kali ini, Hj Hadi nak sebut ayat bahasa Melayu yang mudah dan seringkas itu pun, dia terpaksa tunduk kena tengok skrip yang ada pada kertas tu....

 Korang tengok betul-betul vdo yang ada di sini. Nampak sangat Hj Hadi ni main wayang ikut skrip Umno!

Comments
6 Comments

6 comments :

Anonymous said...

Kalau bab caci maki, cerca mencerca, label melabel, gelar org lain dgn gelaran hina baru la lidah hadi lancar berkata kata.

Bila nak bentang rang undang undang berkaitan islam lidah tersekat sekat. Lantang membela islam.. takbir!!! hehehe.

Boley Jalan said...

Kalau Ulamak xsebodoh ini......mungkin pengembala lembu ni yg tangguh RUU 355.

air gunung said...

Tgok la nanti..itu pun kalau boley bahas bln oktober nanti...takut mohon tangguh lagi kih kih..bkn rahsia lagi kepala suka wat u turn neh..

Aku percaya jika terjadi perbincangan di parlimen nanti jaguhnya adalah hanipa khalid raja bahrin mahfuz rafizi...diaorg neh yg akn bagi pencerahan serta mempertahankan hukum islam tersebut dgn bijak berhujjah..nak harap abduh tontowi hehehe bukti terdahulu dah jelas..senyap bantah duduk jer kih kih..
Yg pasti PAS akn amik kredit jer dr hujjah PH nanti..
X ley byg kalo lah mokhtar senik n razman satipul jd ahli parlimen..mender laa diaorg buat...mau mengebooo jer kerjanya...
Kita pakat2 tunggu.
Risau ada hal kat jepun lagi hehehe..
Bijak umngok guna kesempatan PRK sg besar/kole kangsar..usul terakhir bawak ge ke depan...kena gelak dgn najib azlina jer lah tgok walauun bertempik takbir...nasib laa,walauun oiiiii...

Anonymous said...

Ayat ini ketua cawangan umno yang baru dilantik tak ada masalah untuk ucapkan.

Hadi...Hadi...

tanya sama itu hud hud said...

Ketua segala Broka dan barua umno

Anonymous said...

Akan tersingkap sedikit demi sedikit...jk menjual agama dgn nilai yg murah... boleh di lelong longgok.
Kesedaran sebahagian pencinta keamanan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...