Monday, June 06, 2016

Ceramah Pas dapat sambutan luar biasa


  Ceramah Perdana PAS pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Kuala Kangsar yang turut dihadiri kepemimpinan tertinggi parti itu malam semalam dilaporkan kurang mendapat sambutan.

  Menurut portal Berita Harian Online, ceramah yang berlangsung di padang di Taman Bunga Raya, di Kuala Kangsar yang adalah ceramah sulung PAS sempena PRK kali ini itu hanya dihadiri kira-kira 200 hadirin termasuk penyokong parti.
 
  Antara pemimpin PAS yang hadir termasuk presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang serta naib presidennya, Ahmad Idris serta calon parti itu, Dr Najihatussalehah Ahmad. Portal itu melaporkan Abdul Hadi yang juga ahli parlimen Marang menggunakan pentas berucap pada malam semalam bagi memberi penjelasan berkenaan keputusannya membentangkan usul Rang Undang-Undang (RUU) pindaan Akta Mahkamah Syariah.

 Malah, beliau juga menempelak sikap DAP yang secara berterusan mempersoal usaha PAS membawa usul bagi membentangkan RUU itu di Dewan Rakyat, biarpun berpuluh penjelasan dibuat.

 "Pindaan ini adalah apa yang pegawai agama negeri mahukan, malah mufti juga perjuangkan, ini untuk menambah hukuman dan tiada kaitan dengan orang bukan Islam," katanya.~ SUMBER
Comments
13 Comments

13 comments :

tanya sama itu hud hud said...

Banyak kerusi dari walaun..
Tu pun sembang keahlian sejuta..
Kahkahkah
Ringan la tin milo sbb tinggal walaun buta hati yg rata2 miskin,mana ada duit nak derma jihad,gst lagi..
Kahkahkah

Anonymous said...

Yang penting apa Hj Hadi ucapkan di siarkan oleh media. 200 orang ke 50 orang ke tak penting.

Dapat pulak lepas gian menempelak DAP.

Anonymous said...

Kalau dah minta tangguh sepatutnya isu bercakap di ceramah pun ditangguh. Maklumlah belum tentu pun di bentang oktober ini.

Berapa kali sudah tak jadi !

Anonymous said...

Ada lagi Rakyat yang tidak ber pendidikan masih sokong PAS

Kasihan kan

Anonymous said...

Malas nak komen..muhasabahlah diri

Anonymous said...

Kata musuh bn tapi kutip berita dari media bn jugak...carilah berita sendiri kalau nak dpt cerita yg sebenar..

Anonymous said...

biasa blogger omakkau hijau selalu snap gambo cmni ceramah parti amanah. sekarang rasakan bila kena kat parti pujaan dia PAS.

usop ali said...

omak kau dah kurang sehat kot....

Anonymous said...

Dgr cerita bkn org pas pun omakkau ni,celup je mau dilihat org pas sdgkan dpt bayaran drp Dtk Halimah (Umno)...

Anonymous said...

Bila dah diberi peluang tangguh, mcm nak mempermainkan hukum allah, kau tunggu balasan cash dr Allah..

Anonymous said...

pale bapok mu.doh brite tu kabo yg beno oghg sunting le ngok.

Anonymous said...

Kesian bila mcm ni punya ramai dptlah kutip dana RM20.00..berjihat(d) ke jln Allah..mati masuk syurga tanpa hisap(b)..takbirrr...Allah huakbar!!!!

Anonymous said...

Hihihi...maroh giler tew...tak pe saya maapkan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...