GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Tuesday, June 28, 2016

DR Danial Zainal Abidin Ulas Isu DAP Kafir Harbi

KUANTAN: Mufti Pahang Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman pada Isnin menegaskan beliau tidak akan menarik balik kenyataannya atau meminta maaf kepada DAP berhubung kenyataannya sebelum ini yang didakwa melabelkan parti itu tergolong dalam kalangan kafir harbi.

 Beliau menjelaskan kenyataannya sebelum ini tidak merujuk kepada DAP, tetapi kepada sesiapa sahaja yang menentang Islam boleh diistilahkan sebagai pemikiran kafir harbi iaitu cuba hendak memerangi umat Islam dan agama Islam.

 "Saya tidak akan meminta maaf dan menarik balik apa yang saya katakan ini. Apa yang saya cakap itu bukan khusus kepada DAP sahaja, kepada semua yang menentang Islam. Baca lagi di sini

Komen al-Husseyn :

   Apa-apalah alasan dia nak berdalih...pemikiran kafir harbi lah pula bagai...

Namun, apa juga alasannya, kenyataan Mufti Pahang bahawa DAP Kafir Harbi itu tidak pernah dia sangkal atau nafikan.

Mengulas kenyataan Mufti Pahang itu, DR Danial Zainal Abidin berkata :

"Tentang DAP Kafir Harbi dia tidak menafikannya..... cuma sepanjang yang saya bacalah...

"Ia mengatakannya saya tak berkata kepada DAP... juga kepada lain-lainnya yang sepertinya ...

"Yang tu kenyataan bahawa DAP Kafir Harbi tu masih relevan... kalau itulah yang dia katakan...." Sila ikuti ucapannya melalui rakaman berikut :

Comments
1 Comments

1 comment :

Arouse Mah said...

Bila org berilmu berbicara....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...