PENANG

PENANG
TABUNG BANJIR PENANG

Tuesday, July 19, 2016

Bilakah Dua Pesuruhjaya Pas akan mohon maaf kerana memfitnah?

 Allah memerintahkan orang-orang yang beriman supaya menjadi pejuang dan penegak (qawwamin) keadilan. Allah juga mengingatkan kita supaya jangan berlaku zalim hanya disebabkan kita benci kepada sesuatu kaum.

Fiman Allah surah Al-Maidah: 8 yang bermaksud ~ Wahai orang yang beriman! Jadilah kamu orang yang menegakkan (kebenaran) kerana Allah, menjadi saksi dengan adil, dan janganlah kebencian kamu terhadap sesuatu kaum menyebabkan kamu tidak berlaku adil. Tegakkanlah keadilan, itulah yang lebih hampir dengan takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah adalah al-Khabir (Maha Mengenal) terhadap apa yang kamu lakukan.

 Maka amat malang sekali jika dua orang Pesuruhjaya parti yang mengaku memperjuangkan Islam, tapi bertindak zalim disebabkan kebencian kepada golongan DAP...

Fitnah dari Ust Saiful Bahri, Pesuruhjaya Pas Negeri Terengganu
Gambar asal yang sebenarnya adalah di Lapangan Terbang Dong Muang, Bangkok ketika banjir buruk Thailand pada 10 Nov 2011, gambar berikut :


   Sementara Pesuruhjaya Pas Perak, Razman Zakaria berkongsi menyibarkan fitnah berikut pula :


 Gambar asal dari Reuter :


 Akhbar New York Times, Julai 5 melaporkan mengenai banjir di pedalaman China, yang mengakibatkan tanah runtuh akibat hujan lebat yang berlangsung dari bulan Jun. Di ladang babi dengan Anhui di pedalaman, lembangan Sungai Yangtze, 6000 kepala atau lebih babi  tenggelam dalam air dalam banjir itu.

 Kalau dua orang ni gentleman, ada rasa tanggungjawab dan berwibawa, pastinya kita akan mendapat khabar , mereka menyatakan rasa kesal dan mohon maaf kepada netizen kerana memfitnah.

  Tapi rasanya, besar kemungkinan bahawa mereka berdua ni akan ikut jejak langkah presiden mereka... Mereka akan lebih wala' kepada Hj Hadi daripada wala' kepada ayat Allah di atas itu... Allahu a'lam!
Comments
8 Comments

8 comments :

Anonymous said...

Abg usin kenapa x mohon maaf jugak dulu dgn hj razman tu sampai kena saman dan kalah kena byr kos puluh2 ribu kes fitnah...kesian abg usin kita...kahkahkah...byk komen sy tak approve...kahkahkahkah

Anonymous said...

Hj razman ni olarmak ke? Atau peg. Kastam yg diarah pencen awal krn ada kes. Huhuhu. Dah berapo tahun jd ahli pas? Huhu

Anonymous said...

Tudiaaaa. Guna gambar tipu utk buat fitnah. Takpe nanti gi mekah boleh mintak ampun. Kannn?

Azim Alias said...

Takkan pakai nama Anonymous jeee Broooo. Bacullah.

Anonymous said...

Makam depa dosa kalau fitnah Melayu je. Fitnah Cina tak dosa gamaknya..

Anonymous said...

Apa apa ustax ustaz cakap kena percaya dan hadam jgn pikir pikir
Nanti diorang marah kau orang siapa aku belajar agama bertahun tahun
Sampai boleh buka klinik perubatan Islam jadi doktor magic

Anonymous said...

Rafizi pun byk kena saman.apa nak hairan saman2 ni.yg penting berani kerana benar..tgk najib pun kata nak saman wsj smpi skrg pun xberani saman..xlupa juga kes saman fitnah pil kuda hadi nasib baik hadi tu..president pun buat fitnah.kahkahkah


Anonymous said...

Inilah kerja2 puak munafik..fitnah2 sudah menjadi permainan hidup para penjaja agama utk cari makan..para walakeldai2 dan walaunta2 adalah munafik2 malang kerana turut jadi munafik sbb sokong butatuli akibat kejahilan diri...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...