GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Monday, July 11, 2016

Lebai Jenih Lidah Bewak


   Inilah dia lebai jenis lidah bewak! Dalam kuliah sesama puak dia, bukan main ranggi tuduh orang kapior la bagai....korang tengoklah cara dia cakap berapi-api dalam vdo nih!

Tapi bila dah kena saman masuk mahkamah, demi untuk lepaskan diri, maka dia pun cakap lain.... Lebai bewak ni kata , Umno, PKR, Amanah... semuanya tu adalah Ahli Sunnah wal Jamaah....pulak dah!?

Saja la aku nak ulang soalan aku kepada Norazli Musa di Mahkamah Sesyen Kota Bharu dalam kes Norazli Musa lwn Ahmad Syihan Ismail. Aku tanya Norazli Musa : 

 S : Dalam konteks Malaysia, Jemaah Islam tu siapa ustaz? Apakah Jemaah Islam dalam konteks Malaysia 
 J : Dalam kupasan banyak hadith mengatakan, Nabi katakan dalam hadith “Al-jamaah” tu, ulamak kata Ahli Sunnah Wal Jamaah. 

 S : Saya kata dalam konteks Malaysia sekarang ini, Ustaz sebagai seorang ahli politik sebagai Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Ketua Penerangan PAS Perak, Jemaah Islam ini merujuk kepada siapa?  
J : Ahli Sunnah Wal Jamaah, siapa-siapa yang bersetuju dengan Ahli Sunnah Wal Jamaah ianya termasuk Jemaah. 

 S : Jadi termasuklah Umno? 
 J : Kalau dia mendakwa dia Ahli Sunnah Wal Jamaah 

 S : Termasuklah PKR? 
 J : Kalau dia mendakwa dia Ahli Sunnah Wal Jamaah. 

 S : Termasuklah Parti Amanah Negara? 
 J : Kalau dia mendakwa dia Ahli Sunnah Wal Jamaah 

 S : Jadi dalam konteks politik, dalam konteks politik itu atau konteks ini sesiapa yang mengikut Ahli Sunnah Wal Jamaah itu adalah Jemaah Islam? 
 J : Mengikut hadith ini memang Ahli Sunnah Wal Jamaah.

 JADI Norazli Musa tak payah nak sakan sangat la berceramah atau bertazkirah kata kapiorrrrrr apa bagai kalau keluar Jemaah Lebai...... 

Hang sendiri kata Umno pon Jemaah Islam.... Keadilan pun Jemaah Islam... AMANAH pun Jemaah Islam.... Kalau bukan kerana aku dah akujanji kepada Mahkamah untuk tidak uplaod rakaman prosiding Mahkamah di sini, dah lama aku upload rakaman tu.... 

Biar semua orang tengok apa yang hang jawab dan kelentong dalam Mahkamah... ~ Zulhazmi Sharif
Comments
16 Comments

16 comments :

Anonymous said...

Terlalu banyak dah ustaz ustaz yang berlagak pandai dalam Malaysia ni. Bela janggut, pakai serban dah boleh hurai hadis... Keliru. Ustaz cakap lain, ustaz itu terjemah lain.. Ini semua ustaz politik..huh

Anonymous said...

Kalau cakap jenis orang macam ni, setahu aku samada orang ikut doktrin ta'kiyah puak syiah atau ada sifat munafik. Biasa la Ustaz jenis ni kalau dengan geng dia cakap berdego-dego.

Anonymous said...

Tuan Admin.

Kadang-kadang adakalanya saya merasa takut baca blok tuan.
Takut saya kerana berani nya penceramah PAS buat begini.

Mereka langsung tidak takut pada janji Allah ..

Nauzubillah ....

Anonymous said...

hahaha ini cuma satu contoh seekor lebai cari makan, byk lagi yg kelaku mcm ni.

Anonymous said...

Ustaz yg suka jerit2 bila berceramah, siap dgn microfon lg, adakah nabi saw ajar begitu? Nabi saw pun pernah tegur ahli rombongan beliau yg berzikir kuat2 bahawa tuhan bukan pekak

Anonymous said...

Tak semua ustaz2 kecuali yg asalnye dari PAS saja.Serban kalau dh 5 kilo kat Kepala otak kena letak kat Kepala Lutut.

tanya sama itu hud hud said...

Ni bukan lebai biawak..
Ini dajjal kecil berjanggut besar.
Kahkahkah

otaiblues.blogspot said...

menggunakan hadis untuk menujukksn kumpulan nya yg paling baik..
sebelum ni kata keluar pas jadi kapir..tp hadis sebenar membawa maksud keluar dari jemaah ahlul sunnah baru jd kapior...
uztas...jgn jual nama .guna hadis atau alquran untuk keuntungan dunia yg sedikit...
hang uztaz..tentu lebih tau ancaman allah dan nabi muhammad kepada alim ulamak yg memutar belit kan ayat quran dan hadis.

Anonymous said...

Ohstart berjanggut yg suke kapior kan org lain tu, kalu kat kampong teman, dema panggil ohstart babi.

Pencolekhangek said...

Berhati-hati dengan orang-orang berserban, berjanggut dan berjubah. Ramai ustad (bukan ustaz) klon. Baru sikit ilmu sudah berlagak pandai. Masih teringat zaman dulu, walau pun seseorang ada ilmu, tak berani buat penampilan berjubah, berserban dan berjanggut. Bukan apa, mereka segan dengan guru-guru yang berumur dan berpengalaman. Awas ustad macam ni. Kalau berkuasa nanti, takde kerja lain asyik nak hukum orang je. Macamlah kunci syurga dia yang pegang!!!

Anonymous said...

Itu kan MELAYU macam SAPUMAN jugak kan

Biasa lah

Orang BODOH tuk Kaum BODOH sudah ter tulis beribu ribu tahun dulu

Sudah jelas lagi nyata

SAPUMAN itu omputeh ke ?????

AIMAN said...

Pejuang2 seperti inilah yang memberi imej buruk kepada perjuangan. Malangnya orang ph pun mcm tu jugak. Tengok bahasa yang digunakan untuk mengkritik ustaz ni. Kita pun sama macam dia. 2x5je

Anonymous said...

Kepala kurang oksigen

Anonymous said...

Kalau mereka akui ahli sunnah wal jamaah... Bukan yg tak mengaku atau menafikan mereka Syiah dsb.

Anonymous said...

Xyah layan la ostat mcm ni usin oi...buang masa usin je tulis pasal ostat ni..ibarat smpah je ust mcm ni..lagi dilayan lagi ngada2..baik usin hujah benda lain.lg byk pekdah..

Anonymous said...

Contoh terdekat.. Ustaz PAS Abdullah Kairi...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...