GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Sunday, July 17, 2016

Pemberontakan Gagal mungkin 'dipentaskan' oleh Erdogan sendiri.....

  Ada kemungkinan bahawa rampasan kuasa yang gagal di Turki pada Jumaat lalu itu dilakukan sendiri oleh Parti AKP, Erdogan, dan ia dimaksudkan untuk menuduh penyokong Gulen dan tentera, demikian Fathullah Gulen, yang berada dalam buangan di Pennsylvania, memberitahu pemberita hari ini.

"Saya tidak percaya bahawa dunia akan mengambil tuduhan yang dibuat oleh Presiden Erdogan terhadap saya serius," kata Gulen, berusia 75 tahun, sebelum mengutuk penggunaan kekerasan untuk menggulingkan Erdogan.

  Sangkaan Gulen ternyata meleset.... Anak presiden Pas, Muhammad Khalil yang merupakan Timbalan Ketua Pemuda Pas Malaysia pada Sabtu lalu telah menuduh bahawa rampasan kuasa yang gagal itu sebagai permainan politik Erdogan...

   Muhammad Khalil telah menaikan status berikut melalui akaun fesbuknya:


Sementara admin Pas Putrajaya juga berkongsi pandangan yang sama. Cubaan rampasan kuasa itu dia nampak seakan-akan permainan politik .....


  Cubaan rampasan kuasa tersebut telah mengakibatkan sekurang-kurangnya 265 orang terbunuh, termasuk 104 peserta pro-rampasan kuasa, manakala 1,440 orang cedera dalam tindakan ketenteraan di Ankara dan Istanbul; manakala 2,839 tentera dan pegawai terbabit dalam cubaan rampasan kuasa itu telah ditangkap. Apakah ini semua lakonan Erdogan?

 Kalau Gulen yang berfikiran demikian itu, tentulah kita boleh memahaminya kerana beliau perlu melindungi dirinya dan perlu mengelak dari dituduh sebagai pengkhianat....

  Tetapi anak Hj Hadi dan admin Pas Putrajaya ni tidak ada apa-apa kepentingan pun untuk ada perasaan curiga dan membuat andaian yang merapu sebegitu .... 
Comments
11 Comments

11 comments :

Anonymous said...

Anak beranak tu mana ada otak. Dlm tempurung kepala dua beranak tu cuma ada ruang kosong.

Bagi dua beranak tu cuma berserban dan berjubah saja yg layak jadi pemimpin.

Anonymous said...

Bapa borek anak rintek..B

hutan57 said...

Pemberontakan yang mengorbankan beratus org dikatakan dipentaskan oleh Erdogon dan disokong pulak oleh timbalan ketua pemuda PAS dan PAS Putrajaya. Mentaliti mcm nie mcm mana nak memerintah.

Anonymous said...

Untuk melemahkan tentera turki yg diketahui begitu kuat melindungi perlembagaan sekular turki...itu pada fahaman sy maksud ust khalil n pas putrajaya...andaian yg lain wallahu a'lam...hanya Allah yg tau...

Anonymous said...

Lobai kulup hadi berlakon se bagai punahsihat ramai org percaya...walaunts sekarang tengah angin satu badan sebab Erdogan masih memerintah...

Anonymous said...

Budok ni stupid
Idiot

Boley Jalan said...

Memang Pas dah tak ada aqidah! Terlalu taksub dgn Hadi! Memang Pas akan lenyap dr persada politik ......

Anonymous said...

anak Erdogen sendiri terkorban semasa pemberontakan...Lu PK la sendiri lebaii..

Anonymous said...

Kurang2 timb ketua pemuda pas cerdik drpd jeming asang kp pan kelantan tu yg ulas isu tanpa baca berita sebenar kahkakah...sy percaya kudeta di turki ni benar dan tidak seperti berita kereta suv dr hatta yg kena bakar dpn skit je dan muka dr dzul yg dikatakan kena tumbuk masa blik subuh sebelum muktamar pas kahkahkah...sampai sekarang senyap berita tu polis x dpt cr kahkahkah...kuat saraf dua org ni pakar saraf pan la katakan kahkahkah...

Anonymous said...

Jgn ingat ardorgan begitu tamak kuasa hingga sanggup kehilangan byk nyawa..lainlah si hadi yg tamak haloba dan tolol sanggup buat apa saja demi kuasa dan hidup senang lenang walau terpaksa sokong kebatilan dan sokong penyamun utk habuan dedak.

Anonymous said...

Makan duit haram tu sebab otak center dgn jual agama

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...