GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Monday, October 17, 2016

Nik Abduh : Pas memang berazam untuk bersatu dengan Umno

Walaupun terang-terang mengaku kena tipu sokmo-sokmo oleh Umno, Pas tetap terhegeh-hegeh mahu mendekati Umno.

Menurut Ketua Pemuda Pas, Nik Abduh, dua parti Melayu Islam itu boleh bersatu kerana dasar kepentingan Islam, khususnya menerusi Rang Undang-Undang Persendirian Akta 355.

Beliau berkata, Pas bukan sahaja berniat malah berazam untuk bersatu dengan Umno kerana matlamat penubuhan parti Islam itu adalah untuk menyatukan umat di atas jalan yang betul termasuk penyatuan parti politik.Baca di sini

Elok sangatlah Pas dan Umno bersatu... Yang seekoq menipu sokmo-sokmo, yang seekoq lagi tu kena tipu sokmo-sokmo...

Tapi yang sebenarnya Pas dan Umno tu saling menipu sokmo-sokmo. Ahli akar umbi Pas masih tidak percaya yang Pas memang berazam untuk bersatu dengan Umno. Mereka tidak sedar bahawa mereka sedang ditipu  oleh pimpinan diatas.

Katakanlah betul Umno nak menipu. Umno tipu Pas… baik , kita rugi gapo?

Apa kita rugi cuba kecek …. Rakyat tengok bahawa hok yang menipunya Umno tidak Pas…

Pas ni rakyat tengok ...Pas ni kena tipu sokmo! Pas ni kena tipu sokmo! Umno ni nipu sokmo-sokmo!

Jadi rakyat nak hok mana? Cuba fikir.. orang Melayu, orang Islam nak hok mana?

Nak pemerintah hok menipu sokmo… atau pun hok pemerintah masa dia jadi rakyat biasa kena tipu sokmo pada pemerintah… Dia tak menipu lagi…

Di Kelantan ni, kerajaan Kelantan tak pernah menipu rakyat…

Hok boleh buat dia buat… Hok tak boleh buat dia ngaku tak boleh buat.. itu di Kelantan!
Comments
12 Comments

12 comments :

Anonymous said...

Pas kena buang perlembagaan islam baru boleh bersatu dengan parti perompak...lebai pun nak merompak jugak...balak dah jadi bala..

Lelaki Dicermin said...

Agaknya itu lah sbb nik abduh di panggil nik bodoh...kita di bg akal utk berfikir.. byk lagi pilihan utk tidak di tipu..utk ni abduh aku jawapkan lah .. rakyat pilih yang mana...BG AKU DAH TAHU ORG TU MENIPU..AKU BUAT PILIHAN LAIN. DAN AKU ni RAKYAT YG CELEK ANGGAP PAS NGOK KERANA DGN RELA HATI DI BODOHKAN DAN DI PERBODOHKAN. jawablah soalan LKS tu membalas jawapan MSU baru tu. LKS ckp bukannya dap menentang pas.. tp tuang presiden melanggar perjanjian pemufakatan PR..itu belum LKS bg jawapan terperinci.. nanti malu pas..

Anonymous said...

Kalau dah kena tipu sokmo maknanya bodoh sokmo..... Dah kena tipu pun dok nak percaya lagi?

sizzly7761 said...

Doh kalu keno tipu sokmo dan lok keno tipu ssokmo...nok jadi pemimpin lagu mano? Naghak ko ceghedik ghakyat dari pemimpin..bengong punyo analogi.

sizzly7761 said...

Doh kalu keno tipu sokmo dan lok keno tipu pulok...nok jadi pemimpin lagu mano? Naghak ko ceghedik ghakyat dari pemimpin..bengong punyo analogi.

Anonymous said...

Btl tu.tu sbb nik beduh digelar bodoh atau nik abodoh..sygnya tidak mewarisi sifat tgna

Anonymous said...

satu gunakan agama...
satu lagi gunakan bangsa...

Anonymous said...

Sekarang memang dah betul-betul confirm..tidak ragu-ragu lagi.. maka apa yang telah lepas, lepaslah..biar pun nampak sia sia kita sokong PAS. Rupa-rupa kita pun selama ini dah tertipu juga... baik juga dia announce sebelum PRU14.. kita dah tahu sekarang

Anonymous said...

Suka hati kau lah nik abodoh..dasar lebai dedak..dimana ada umpan..situ kau menyondol..

Azim Alias said...

Iman tak dapat diwarisi dari seorang Ayah yang bertaqwa

Android 123bfh said...

apa yg penting samakoroje atau koroje sama besama-sama..
hok amno pejuamgke mlayu.. hok pas pejuangke isle..kemaih weh..
seekog kuasa mlayu isle.. seekog kuasa isle mlayu..
kawe gate ambo garu blake kawe.. bilo ambo gate kawe plak garu blake ambo..
sampe mapoh keras ha le..

Anonymous said...

Ore akan kato "jahat menate ni, nipu ore sokmo. Dan satu lg ore akn kato "boddoo menate ni, keno tipu sokmo". Jd kesimpulannya...umno parti jahat dan pas parti boddoo...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...