GOPENG

GOPENG
JOM BERSAMA PAKAAN HARAPAN

Sunday, November 20, 2016

Hanya yg dungu je yg masih berkecuali & mempertahankan Najib

Istiqamah hingga mencapai kemenangan....Tapi Hj Hadi dan
sekutunya Kadir Sheikh Fadzir gugur dalam perjuangan...
Haji Hadi arahkan supaya boikot BERSIH 5. Dia cuba menyamakan himpunan BERSIH 5 dengan 'Arab Spring'. Dia kata haram menjatuhkan kerajaan Islam.... Tapi ironisnya, sebelum ini, Hj Hadi elok saja ikut bersama Mat Sabu dalam himpunan Bersih...

"Di Malaysia tiada musim bernama ‘spring’, yang ada hanya musim hujan dan kemarau, kata Hj Hadi.

Kelakar sunggoh Hj Hadi. Ramai yang sudah meluat dengan temberangnya. Beberapa pimpinan Pas telah tidak mempedulikan larangannya dan terus istiqamah dengan perjuangan almarhum TGNA. 

Antaranya yang dilihat bersama BERSIH 5 semalam ialah YB Mahfuz Omar, MP Pokok Sena, Kedah, YB Ahmad Baihaqi, ADUN Kubang Kerian, Kelantan, YB Dr. Nik Mazian, MP Pasir Puteh, Kelantan, YDP Pasir Puteh, YB Dr. Syed Azman Syed Ahmad Nawawi, Adun Batu Burok, Terengganu, YB Mohd Nasir Mustafa, ADUN Kubang Rotan, Kedah....

Ketua Polis Negara  cuba menghalangnya...Dia kata BERSIH 5 adalah Haram di sisi undang-undang.

Menjelang perhimpunan BERSIH 5, ramai yang kena tangkap. Antaranya Maria Chin, Mandeep Singh, Anthony Loke (DAP), Ronny Liu, S. Arutchelvan, Jimmy Wong (DAP), Lee Khai Ming (DAP), Anis Syafiqah (pelajar)...

 Tapi Hakim Mahkamah Tinggi pula kata BERSIH 5 Tidak Haram....

Walau bagaimana pun, Sabtu semalam BERSIH 5 membuktikan perhimpunan mereka adalah Aman tanpa sebarang kekacaun mungkin kerana tidak ada provokasi dari pihak polis seperti mana perhimpunan Bersih yang sebelumnya.

Walaupun tercetus beberapa insiden provokasi dari kumpulan Merah, namun para peserta BERSIH 5 tidak ambil peduli dan tidak melayan karenah orang-orang bodoh dari kumpulan Merah.

Walaupun tanpa kehadiran Hj Hadi dan orang-orangnya, walaupun tanpa restu KPN, himpunan BERSIH 5 telah berjaya untuk menyampaikan mesejnya kepada dunia mengenai tuntutannya kahukan pilihanraya yang bersih!

Syabas diatas kesabaran para peserta BERSIH yang begitu sabar mengharungi segala macam cabaran dan mehnah dari kumpulan Merah sejak dari mula pelancaran konvoi BERSIH 5 sebulan yang lalu.

Berikut antara komentar netizen di media fesbuk:


Faeez Azahar: Kehadiran yang memberangsangkan daripada pelbagai kaum dalam Bersih 5 kali ini bukti gerakan ini bukan milik atau bergantung kekuatan terhadap mana-mana pihak. Bersih kuat apabila rakyat memberikan sokongan dan dokongan. Terima kasih rakyat Malaysia!

Khairudin Damhoeri: BERSIH 5: BERKECAI MITOS HANYA PAS YANG PANDAI MOBILIZASI PENDEMOSTRAN MELAYU. Nampak gayanya, tanpa gerak kerja Pemuda Pas & Unit Amal Pas, lautan manusia Melayu boleh dimobilizasi untuk tempikkan statmen politik yang didengari di seluruh dunia. Malah tanpa penglibatan Pas, lautan manusia yang keluar hampir sama bilangan jemaah haji yang nak masuk buat TAWAF di Masjidil Haram 2-3 sebelum hari WUKUF. 

Azi Nang:Tahniah bersih kerana dapat menghimpunkan puluhan ribu org menyertai tunjuk perasaan aman, walau pun di pulau oleh bekas rakan di dlm pakatan rakyat iaitu pas.

Semoga ianya boleh menjadikan pengajaran kpd ahli - ahli pas di seluruh negara, bahawa kita perlu bersatu di dlm usaha menjatuhkan PM Najib di dlm PRU14 nanti.

Mazhar Yusof II : Tahniah penganjur BERSIH 5..! Kebanjiran rakyat jelata tanpa mengira bangsa dan ugama. Tanpa parti sejarah, sedikit pun tidak terjejas malah sudah nampak impak penolakan Rakyat terhadap BN-UMNO. Maknanya parti sejarah sudah tiada dalam ingatan rakyat dan sudah hilang pengaruh...


Che Ibrahim Mohamed: Demo BERSIH ni umpama kahwin bagi seorang lelaki, kalau dia seorang yg gagah, mampu, ada tuntutan yg kuat, maka WAJIB.

 Tapi jika ianya lemah, tak berdaya, tidak berhajat, sekadar nak tengok shj, maka hukumnya HARAM kahwin


Syed Abdullah Al Habsyee: Petang tadi seorang kawan bertanya mengapa perhimpunan BERSIH 5 didominasi oleh kaum Cina Aku menjawap.....orang melayu comfortable in ignorance.

 Begitulah sejarah membuktikan semasa menghalau Jepun dulu pun kaum cina yang ramai berjuang.. Kaum melayu ada juga tetapi tidak seramai kaum cina....


Salam Perjuangan : Kuasa Rakyat.Rakyat tuntut hak mereka sebagai pengundi.adakah dianggap huru-hara himpunan Bersih.kejayaan hari ini bukti rakyat tolak penipu dan menuntut Pilihanraya adil dan bersih..Oleh itu ayuh kita buktikan PRU 14 kita tolak BN dan Parti Berkecuali..adakah rakyat nak sokong Parti yang tidak peduli tuntutan rakyat.adakah rakyat nak sokong pimpinan berkecuali.adakah rakyat nak sokong pimpinan sandiwara.Tunggu dan lihat.PRU 14..Rakyat bersama Pakatan Harapan.Insya Allah :- Salam perjuangan

"Kita bukan Jamal, kena tumbuk dihidung menangis," kata
Tun M. Gambar bersama Muhyiddin Yassin dan Mukhriz
Keris Mas Sejati: Akhirnya mereka bertiga bersama kita. Hanya yg dungu je yg masih berkecuali & mempertahankan Najib - KMS

Berikut pula adalah laporan dungu dari TV3 dan akhbar Utusan Meloya:



Comments
3 Comments

3 comments :

Anonymous said...

Kalau sudah LAHAP DEDAK kualiti JUTA JUTA , bodoh pun tak apa yang penting kaya kaya kaya

Hu ha hu ha tapi miskin papa kedana nak buat apa

ALAMAK pun manusia jugak ada nafsu...

DEDAK tuh REJEKI , kata nya

Apa pun tetap ALAMAK !!!!!

Anonymous said...

Memanglah di Malaysia tak ada musim luruh... tapi insyaAllah akan ada satu musim di mana pemimpin yang tak beretika sondol sana sondol sini untuk susahkan rakyat akan digugurkan seperti daun2 di musim luruh.

tanya sama itu hud hud said...

kalau dungu dimaafkan,tapi ni saja2 buat dungu sebab dedak

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...