SELAMAT HARI LEBARAN

SELAMAT HARI LEBARAN
SELAMAT HARI LEBARAN

Wednesday, November 16, 2016

Kelantan bayar royalti kepada Pejabat Presiden PAS?


Netizen bertanya:

 Apa kaitan kedaulatan hasil bumi Kelantan, perlu bayar royalti kepada Pejabat Presiden PAS? Semua jenis royalti hasil bumi Kelantan perlu masuk akaun kerajaan negeri Kelantan. Bentang penyata belanja dalam dewan.


Teknik bumi hanguskah? Mana rakyat Kelantan? Dayuskah? Bangkit! Siasat! Bongkar jika benar! Lawan ulama kapitalis ini. Sistem ini dibuat secara legal dalam sistem kapitalisme.
Comments
4 Comments

4 comments :

Anonymous said...

Nak harap Hadi jawab... mampuih keras... sotong kering takkan jawab. Dia jenis Najib... macai tlg jawabkan. Dulu bila org kata orang Kelantan DEBE.. kenyit mata kat anak dara dorang... mampuih la kawan tu kena belasah. Tapi la ni.. slps ATGNA tiada... orang Kelantan dah tadak apa... org gondolkan bukit curi balak..masih senyum..wala ulama'(padahal ulama tu mentekedarah hasil bumi Kelantan..hak rakyat Kelantan. Ni timbul isu baru pulak... hasil Negeri Kelantan bagi kat Pejbt Presiden PAS untuk uruskan. Rakyat Kelantan semua org PAS ka.?? Mencuri hak rakyat Kelantan bole masuk syurga ka dgn tunjuk no ahli PAS??? Kalau rakyat Kelantan dah tahu hapraknya pimpinan PAS (dah mcm UMNO perangainya) dan masih nak jadi DAYUS... wala membabi buta... teruskanlah jadi DAYUS...

tanya sama itu hud hud said...

aku tak terkejut kalau hadi aldedaki sebat duit.tengok muka pun dah tau..
puak lebai sarkas ni akan cari dalil haruskan perbuatan yg salah..
90 juta, diam..
derma tin milo, diam..
penyelewangan aset harakah,diam..
derma memali,diam..
skandal seks spenda besaq,diam..
curi balak kelantan,diam..
dapat komisen banglo,fortuner,diam..
ni kes 10 juta pulak..
isle,isle..

Anonymous said...

Tolong buat report please.. nak tengok siapa yang kena. Yang buat report kena or yang direpot kena. Buat repot palsu memang kena

HIzamri Johari said...

Posted: Thu Nov 17, 2016 9:58 pm    Post subject:PANgang YG KEHABISAN DEDAK .. (1) 
Tuan Guru Presiden di fitnah 

Pejabat Presiden PAS Terima Komisen Lombong? Cuba Kerja Kuat Sikit Lagi Wahai Pemfitnah. 

Saya ada beberapa soalan buat puak pemfitnah dalam isu ini, dan saya sertakan juga jawapan sekiranya mereka tidak mampu jawab; 

1. Kenapa tidak dedahkan gambar TGHH sedang solat? 

Maklumat yang kami dapati adalah, Tuan Guru Presiden dijemput untuk solat hajat di tapak lombong ini. Lalu, kenapa tidak dimasukkan gambar TGHH tengah solat hajat tersebut? Kenapa hanya gambar TGHH melihat peta/pelan itu sahaja yang disebar sedangkan ianya dibuka dan ditunjukkan oleh individu lain dan TGHH hanya melayan sahaja melihat pelan tersebut. 

2. Perjanjian ataupun 'surat aku janji' yang disebar tersebut diarahkan oleh TGHH? 

TGHH tidak tahu menahu berkaitan surat perjanjian itu. Dan sekiranya ia benar wujud, maka kenapakah diwujudkan Pejabat Presiden PAS di Taman Melewar sedangkan PAS telah lama beroperasi di Pejabat Agungnya di Jalan Raja Laut. 

Keduanya, siapakah Zuraidin Abdullah? Benarkah dia bertugas sebagai Pemegang Amanah Pejabat Presiden PAS? Tahún bila dia masuk bertugas? Wujudkah individu ini di Pejabat Presiden PAS tengan jawatan sedemikian? 

Ketiganya, andai kata Surat Aku Janji ini benar wujud, maka naif sangatkah semua yang terlibat untuk menulis dengan jelas di dalam perjanjian tersebut "Pejabat Presiden PAS" ? Sengaja mendedahkan parti dan individu kepada risiko dan bahaya? 

3. Projek ini luluskah? 

Ia hanya diluluskan dalam mesyuarat JKSM sahaja iaitu Jawatankuasa Mineral yang dihadiri antaranya oleh wakil Geosains, Pejabat Tanah dan Galian, Jabatan Alam Sekitar dan beberapa wakil lain. Sedangkan kelulusan mutlak oleh Majlis Mesyuarat Kerajaan (MMK) adalah ditolak. Ia tak lulus langsung. 

4. Bila MMK tolak, apakah pemohonnya marah dan mengamuk? 

Ya, inilah isu yang sebenarnya. Pemohon telah mengamuk akibat permohonannya ditolak dan telah meminta sebuah parti politik yang memang hidup dengan isu fitnah, untuk mencemarkan terus imej TGHH yang pada asalnya dijemput oleh mereka untuk solat hajat sahaja. 

Bahkan, pemohon itu sendiri telah menyertai parti pecahan PAS tersebut sebelum daripada tersebarnya gambar TGHH tersebut. 

Dan, yang penting juga untuk dinyatakan di sini adalah, pemohon telahpun mengugut untuk mencemarkan imej TGHH dengan gambar tersebut sejak sebelum Hari Raya Korban lalu lagi sekiranya permohonan lombong mereka ditolak oleh MMK. 

5. Apapun, puak pemakan fitnah tetap percaya akan cerita tersebut dek kerana mendalamnya benci mereka kepada TGHH. Jadinya? 

Sekiranya benar dakwaan puak pemfitnah, di mana bukti transaksi duit yang bernilai jutaan itu?
_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...