BERSAMA AMANAH

BERSAMA AMANAH
AMANAH MAJU TERUS

Monday, November 28, 2016

Pindaan RUU 355 : Kerja-kerja Bodoh Pas


Sejak Hj Hadi berjanji pada 26/5/2016 akan  membentangkannya pada persidangan Dewan rakyat yg akan datang maka bermacam-macam program diadakan berkempen untuk mendapat sokongan orang ramai.

Pas melancarkan kempen kononnya untuk memberi penerangan mengenai usul pindaan RUU 355 tetapi tidak kepada golongan sasaran iaitu kepada mereka yang akan mengundi bila pindaan tersebut dibentangkan diparlimen.


 Hj Hadi mengisytiharkan bulan September 2016 sebagai Bulan RUU 355. Tujuan utamanya adalah untuk menggembeling kesatuan umat bagi seterusnya meyakinkan ahli-ahli parlimen untuk menyokong usul pindaan ini. Sepanjang Bulan RUU 355 ini, siri jelajah penerangan akan diatur di setiap negeri.

 Pas buat penerangan kepada orang ramai yang tidak terlibat dengan proses pengundian. Tindakan ini hanya menyemarakan polemik dikalangan masyarakat dengan pelbagai ragam dan kerenah hingga ada kalangan pemimpin Pas yang mengkafirkan individu yang tidak menyokong, malah ada yang nak di jiratkan! 

Sepanjang bulan RUU 355 itu, beriya benar Pas menghantar memo minta ahli parlimen supaya menyokong pindaan RUU 355, tapi Pas tidak berani untuk mengadakan sesi dialog atau perbincangan mengenainya dengan mereka.

Sehinggakan pada hari pada hari pembentangan pindaan RUU 355, dilaporkan Kira-kira 200 hadir beri sokongan RUU 355 di sepanjang laluan masuk ke bangunan Parlimen sejak jam 8.30 pagi yang merangkumi pelajar maahad tahfiz, pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Islam dan pendakwah bebas dari seluruh negara. 


Yang peliknya, Hj Hadi masih mahu meneruskan kerja-kerja bodohnya ini dengan berjanji akan mengadakan himpunan raksasa bagi membuktikan sokongan umat Islam di negara ini terhadap usul pindaan Rang Undang-Undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016 atau RUU 355.

Bertambah pelik kerana masih ramai pengikutnya yang seronok dengan permainan Hj Hadi yang kena main dengan Umno...Berhentikanlah lakonan ini semua, sebab kerajaan akan membawa sendiri usul pindaan RUU 355 dan bukan lagi oleh Hj Hadi.  
Comments
8 Comments

8 comments :

Anonymous said...

elok juga ditakdirkan al hussein ni keluar daripada pas. buruk benor aklaknya.

wijaya kezuma said...

MasyaAllah..kerja2 tu xsia2 syeikh..perjuangan yg sambung menyamhung antara umat islam malaysia.

wijaya kezuma said...

Itulah saja kemampuan kita..

Anonymous said...

Orang Orang PAS yang BODOH

Ketua MAT SOTONG tak BODOH ; dapat LAHAP DEDAK 90 JUTA makan sampai tujuh keturunan pun tak habis

Ingat MAT SOTONG BODOH ?????

Melayu Melayu PAS saja yang BODOH.

Kasihan kan

Anonymous said...

Bodohnya bertingkek-tingkek! Hanya baca tajuk sahaja, tiada langsung berusaha untuk dibentang dan dibahas, dah tu Hadi sendiri yang minta tunda ke sesi akan datang...alih-alih minta MP lain sokong usulnya. Tak ke bangang si pengkomen sebelah tu!

Anonymous said...

bukan patut sokong ke tak sokong... perkasakan undang2 yg sedia ada
laksanak dgn lebih telus, jujur & cekap
tak perlu nak tamabah klau level nya sama je lembap mcm sekarang
gubal ubah tp laksana macam sampah.. apa faedahnya

Anonymous said...

Walaunta stim bila dijanjikan syurga, biar tak makan yg penting masuk syurga beb. Bila pemimpin pandu land rover, vellfire atau mini cooper, puak walaunta akan sujud syukur dan bangga dgn ekonomi org islam. Setakat tu saja laa mentaliti umat pas.

harun said...

Hadi ni dah terkenal tololnya dan layak jadi badut umno yg dijaja sana sini dlm sarkas umno.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...