SELAMAT HARI LEBARAN

SELAMAT HARI LEBARAN
SELAMAT HARI LEBARAN

RAYA PAKATAN

RAYA PAKATAN
JOM BERSAMA RAYA

Wednesday, November 30, 2016

Yang melakukan kemungkaran, Islam, yang menentang kemungkaran pula mereka yang bukan Islam!


 Apa sudah jadi dengan akhbar Harakah, sebuah akhbar resmi sebuah parti yang mengaku memperjuangkan Islam tapi gagal membawa mesej kebenaran Islam itu sendiri.

Wartawan Harakah MUHAMMAD ARIF ISMAIL menulis secara menipu dijadikan tajuk muka hadapan akhbar tersebut : " Hampir kesemua Orang Asal yang ditahan dalam operasi tersebut bukan penduduk tempatan, sebaliknya berasal dari Pahang dan Perak."

Harakah adalah suara "Ulama PAS". Ulama sejati tidak akan menipu.

Menipu berdosa boleh masuk neraka. Itulah yang selalu dilaungkan oleh mereka sendiri.

Semalam Harakahdaily melaporkan orang asli Gua Musang yang ditangkap kerana pertahan tanah depa kebanyakannya adalah orang luar negeri dari Pahang dan Perak.

 Tapi senarai lengkap yang dikeluarkan hari ni, berdasarkan no ic, mereka adalah rakyat Kelantan. Senarai nama orang asli itu diperolehi daripada Peguam di Mahkamah Gua Musang:
SENARAI PENUH 47 Orang Asli Gua Musang di Tahan.
• 41 - lahir di Kelantan
• 5 - lahir di Perak
• 1 - lahir di Selangor

Temubual saya sendiri dengan seorang wanita Asli Gua Musang, suaminya orang Perak (kod 08) dan menetap di Gua Musang, Kelantan.


Jika ikut kenyataan di Harakahdaily, menyebut HAMPIR SEMUA yang ditahan bukan penduduk tempatan dan berasal dari Perak dan PAHANG.

Sebenarnya dari senarai ahli, TIADA LANGSUNG dari PAHANG dan Hampir Semua dari negeri Kelantan. Tolong sebarkan pada semua. Nafikan tuduhan dan Fitnah mereka. Tq

~ Syam Ghaz
Kesimpulannya: TIADA DARI PAHANG seperti dilapor secara tidak benar oleh Harakahdaily.Harakah mohong macam Utusang. Pas ganti Umno. Integriti pemberitaan Harakahdaily mulai disangsi.

Namun apa pun, pokok persoalannya adalah mengenai pencerobohan hutan simpan, pembalakan tebang habis , ladang hutan yang pernah dibangkitkan oleh Husam tetapi cuba dinafikan oleh kerajaan Pas Kelantan Ahmad Yakob.

Orang Asli kini bangkit kerana menuntut hak mereka dan mahu menentang kemungkaran yang kerajaan Islam Kelantan lakukan keatas kehidupan mereka.

Islam sendiri suruh kita lawan dan cegah kemungkaran. Tetapi sayangnya, yang melakukan kemungkaran adalah kerajaan yang ngaku nak tegakan Islam, yang menentang kemungkaran pula dari mereka yang bukan Islam!

sumber : fesbuk Syam Ghaz / Zul Mohamed
Comments
2 Comments

2 comments :

PISAU LIPAT said...

MEMBANGUN BERSAMA BALAK..!ULAQ DALAM SEMAK..

Anonymous said...

Mula-mula dulu tuduh blockade dibuat oleh orang luar... dah tu, bila buat tangkapan kata pulak kesemuanya dari luar ... walhal yang bawa keluar balak-balak tu orang luar tak mahu pula diorang cerita!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...