SELAMAT HARI LEBARAN

SELAMAT HARI LEBARAN
SELAMAT HARI LEBARAN

RAYA PAKATAN

RAYA PAKATAN
JOM BERSAMA RAYA

Saturday, January 28, 2017

Tok Lebai Marang yang malang...

Latihan berdemo....
  Kesian dengan Tok Lebai Marang... ingatkan dapat pakai ungu sedondon dengan PM Najib di Himpunan 355 nanti.... Bayangkan betapa hebatnya nanti bila dua 'King' ini bersama - seorang King Cash dan serorang lagi King Maker @ King Maki !

 Tetapi tiba-tiba Najib pula buat hal! Betapa remunya hati Tok Lebai Marang akibat angkara Najib yang tidak mahu turut serta dalam unjuk rasa anjuran Pas pada 18 Februari nanti. 

Jamil Khir dah dapat baju demo....
Umno hanya akan membuat keputusan mengenai Himpunan 355 anjuran PAS selepas menghalusi aspek rang undang-undang (RUU) Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 2016 (RUU 355).

 Walaupun Himpunan 355 itu antara agenda yang dibincangkan di mesyuarat Majlis Tertinggi Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) petang kelmarin, Najib masih belum boleh mengesahkan penyertaan partinya dalam tunjuk perasaan menyokong pindaan RUU 355 tersebut!

 “Saya akan buat ulasan nanti. Kita tengah halusi segala aspek RUU 355. Bagi saya tempoh sikitlah,” katanya kepada pemberita pada sidang media selepas mesyuarat hari ini," kata Najib. Baca beritanya di sini

  Macamanalah Tok Lebai Marang tak sakit hati, dia dah ikut semua skrip yang disediakan oleh Umno. Tok Lebai Marang tentunya tidak mampu nak bentangkan RUU 355 kerana usul berkenaan hendaklah dibawa oleh menteri. Tetapi kerana atas persetujuan Najib, maka menteri Azalina pun beri laluan kepada Tok Lebai Marang....

  Dua kali Tok Lebai dapat laluan, tapi sebab terpaksa ikut skrip, maka dua kali itulah pembentangannya untuk dibahaskan ditangguh. Sendiri bawa usul kemudian sendiri pula minta tangguh?? Bukankah vangang namanya tu? 

 Setelah itu, Jamil Khir Baharom telah buat kenyataan di sini bahawa kerajaan akan membawa sendiri Rang Undang-Undang Persendirian Akta Mahkamah Syariah (bidang kuasa jenayah) pindaan 2016 (RUU355) - Apasal Tok Lebai Marang masih perasan nak jadi hero RUU 355??

Maka sepatutnya Tok Lebai marang berehatlah. Pergi mancing, mencandat sotong,menjala atau menembak babi. Apalak nak buat himpunan raksasa?

 Bukankah Umno dah kata akan bentangkan sendiri pindaan RUU 355 itu?

  Umno tidak perlu melakukan demo sebab mereka tahu bukan orang ramai sasarannya. Bukan orang ramai yang nak bincang dan berbahas di parlimen nanti. Umno lebih fokus untuk mendapat sokongan rakan komponen dalam BN. Selagi Umno tidak mendapat restu daripada mereka, maka selagi itulah RUU 355 akan ditangguh!

  Najib sendiri tentu berasa amat pelik melihat telatah Tok Lebai Marang yang pernah diskan otaknya, tapi masih ada sesuatu yang tak kena. Bayangkanlah, Umno sendiri yang akan bawa pindaan RUU 355 itu, tapi Tok Lebai dan gerombolannya pula yang akan berdemo?

Umno dan gerombolannya tentu gelak besar melihat Tok Lebai marang kena main... Dan kali ini tentu mereka gelak lebih besar dan lebar tengok Tok Lebai Marang dan orang-orangnya berdemo di tengah-tengah panas nanti...

 Jadi, Tok Lebai Marang tolonglah jangan bermimpi di siang hari .... hinggakan nak jemput malaikat ikut sama berdemo. Kalau korang nampak ribuan baju ungu demo berkeliaran berterbangan diangkasa raya nanti, maka korang jangan panik tak tentu pasal.... kerana itu tandanya penyertaan malaikat adanya!
Comments
9 Comments

9 comments :

Boley Jalan said...

Paling best tok levai vangang! Blok ke 3 pasikuuun!

Anonymous said...

Astaghfirullah..dahsyatnya kebencian kau pd saudara seaqidah...

Anonymous said...

aku dah plan nak beli tiket ke kl nak joint demo ruu sebab aku sokong nak martabatkan Islam. tapi bila sorang "Tuan" cakap yg ruu tu adalah MARUAH pas aku terus cancel nak beli tiket tu sebab aku mati mati ingat ruu tu maruah Islam. kalau ruu tu hanya sekadar nak jaga maruah pas maka ribuan kali lebih baik aku hadir kuliah kat masjid saja, insyaallah dpat juga ilmu dan pahala iktikaf.

Kencing kuat. said...

Kalau dia kumpul rasaksa, kita akan panggil atroman.. bodoh punya lebai adi bawang...! kah kah kah

Anonymous said...

Haramjadah pan. Itulah kerja korang.. klu x mengutuk x oleh..

Anonymous said...

Lebai maksum..x ada dosa..

Anonymous said...

Ha ha ha...lebai maksum

Anonymous said...

Kau dan anon 11:05 jgn berlakon suci sgt. Bila kau dpt peluang kau kutuk org lg teruk. Ingat tak lebai2 pas kutuk sdr yg seaqidah semasa muktamar tahun 2015

Anonymous said...

Lobai hadi adalah kepala mengutuk dan mencarut....donia sudah tahu...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...