SELAMAT HARI LEBARAN

SELAMAT HARI LEBARAN
SELAMAT HARI LEBARAN

Wednesday, February 15, 2017

Iskandar Samad sayang jawatan Exco...

 Pesuruhjaya PAS Negeri Selangor, Datuk Iskandar Abdul Samad masih mahu terus berpaut pada jawatan Exco dan juga jawatan GLC negeri Selangor.

 Beliau menafikan membuat sebarang kenyataan setelah mendengar ucapan ketegasan Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berhubung kerjasama PAS dengan PKR.

 Beliau kata tidak akan lari dari tanggungjawab sebagai wakil rakyat katanya di sini .

Komen al-Husseyn : 

  Cumanya kali ini, Iskandar Samad tidaklah tergamak nak kata kat Hj Hadi seperti mana yang pernah dia kata kat Ketua Dewan Ulama Pas Dr Mahfodz dulu yang pernah keluarkan kenyataan mengancam mahu membawa PAS keluar dari Kerajaan Negeri Selangor.

 Iskandar memperlekehkan Ketua Dewan Ulamaknya itu dengan berkata, "Itu hanyalah pandangan peribadi Dr Mahfodz Mohamed, bukan pandangan PAS Selangor." katanya di sini.

  Sikap Iskandar kali ini seolah-olah tidak menghiraukan langsung tentang apa yang presidennya perkatakan iaitu mengenai dasar Pas tidak akan bekerjasama dengan parti yang ada hubungan dengan DAP dan AMANAH!

 Apakah Iskandar dan kuncu-kuncunya mahu lawan taukeh?? Kalau ini berlaku, kita akan saksikan berlaku pergolakan dan perpecahan Pas sekali lagi....

  Atau Iskandar dan kuncu-kuncunnya tetap mahu bersama DAP dan PKR di Selangor, disebabkan ‘Ganimah’ Pa$ Pi$ Pu$ ....

  Bila LGE istiharkan Pulau Pinang sebagai kerajaan Pakatan Harapan dan tidak lagi sebagai mana sebelumnya iaitu kerajaan Pakatan Rakyat, bukan main liat lagi walaun Pas di Pulau Pinang nak letak jawatan ...  

  Kah! Kah! Kah! bayangkanlah ustaz-ustaz walaun hilang sumber sampul tebal dari masjid-masjid dan surau-surau di sekitar Selangor jika Iskandar ikut kata presidennya .... dan mereka pula akan menyalahkan Iskandar!

  Mat Yet : PAS Selangor amat wajar sekali berkerat rotan dan berpatah arang dengan PKR. Buat apa lagi bersama parti yang ada ikatan rantai tembaga dengan DAP dan AMANAH? Mengapa masih berkira sangat untuk meninggalkan PKR? 

 PAS jangan sekali-kali hanya pandai berlakon atau bercakap besar sahaja. PAS wajib membuktikan kepada dunia bahawa PAS ialah sebuah parti Islam terunggul yang dipimpin oleh sekumpulan ulama yang beriman penuh serta bertaqwa murni kepada Allah SWT.
  
 Susun serta atur strategi PAS bagi menghadapi PRU yang pasti tiba tak lama lagi itu. Bertanding biarlah cukup kerusi Parlimen bagi memerintah negara. 

 Abe Abe : Amba nak tanya yang duduk bercokol didalam kerajaan Selangor tu selain Pas PKR tu parti apa?

Yang saling bermesyuarat setiap minggu itu siapa? Yang saling berkerjasama membentuk kabinet negeri itu siapa?

 Kalau tak boleh nampak dan faham lagi tak tahu nak cakap apa. Kenapa kerjasama politik dengan Dap tak boleh tapi kerjasama membentuk sebuah kerajaan boleh. Bukankah itu juga kerjasama politik? 

Macamana dari satu sudut haram tidak boleh tidak tapi dari sudut yang lain jadi halal pula boleh?

Kalau tak ada sokong menyokong macamana boleh membentuk kerajaan membuat dasar dan mentadbir negeri. Ulamak korang pakai hukum tuhan atau pakai hukum rimba? Kerana main politik guna agama buat hukum sesuka hati kerana nak makan keliling. 

Kerjasama politik orang atasan tak menyalahi syarak kerjasama politik orang bawahan cap ayam tak boleh menyalahi syarak. Mana satu boleh pakai ini. Mana satu sempadan hukumnya? 

Wahai macai pentaksub fikirlah gunakan akal jangan jadi tolol ikut benda mengarut ini. Ini fatwa politik. Guna hukum ikut selira politik. Kerana politiklah benda ini dah jadi mengarut. Kerana walak ikut Otak Tuan Penasihat.
Comments
5 Comments

5 comments :

TIMNAJIB said...

Ohhh pangkat....ohh Ringgit Malaysia..tanpamu disisiku...ku rasakan...badanku terasa sejuk beku shj...jangan kau pergi oohh..pangkat dan Ringgit Malaysia..ku merinduimu...

Pejuangan walaun2 seperti telo separuh masak.

pok amid littor said...

Mr presideng lupa yg dlm kerajaam Selangor tu ada PKR dan DAP.
Biasa la mr presideng ni, dia bukan hebat pun berpolitik, setakat hafal ayat ayat quran dn hadis, dia hebat lah. Tapi bila mai tang implementation, dia fail amat!!!
Maaf mr presideng.. anda la yg menjadi punca Pas diperlekehkan!!!

Anonymous said...

Bukan senang nak dapat gaji buta besar sama elaun dan drebar sekali

Bukan bodoh lah

Rakyat yang bodoh makin niskin

pa$pi$pu$ said...

Apa yang paling aku risau seandaianya pas bergabung ngan ph dan ppbm,akan berlaku pertindihan depa akan ikut apa yang telah dipersutujui dalam mesyuarat tapi lihat seperti yang telah pun berlaku..di sg aceh,damansara,bukit besi..dan bila ada mesyuarat antara presiden parti,hadi x hadir dan buat keputusan ikut kepala dia x setuju..banyak lagi..semua dah tau perangai hadi dan parti dia..BOLEH CAYA KA..AKU X CAYA LANGSUNG..Biaq lah parti dia bergabung ngan umno..PH dan PPBM x rugi seduit pun..itu yang LEBIH AKU SUKA..PAS+IKATAN+UMNO...X payah duk tunggu puak ni..seperti kata Tun M..xkan nak pi merangkak cium kaki hadi..

unknown said...

Pas patut tukar presiden ganti dgn tuan ibrahim pula.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...