JERUSALEM

JERUSALEM
SOLIDARITI BERSAMA PALESTIN

Tuesday, February 14, 2017

Mursyidul Am Pas mengimpikan 3 kolam renang ....

Ini bukan rasuah tapi hadiah - Hj Hadi
  Ramai yang rasa macam nak tengoyak kerana terlalu sedih dan hiba bila Hashim Jasin beritahu beliau hanya ada sebuah kereta Proton Saga dan rumah sederhana yang hanya bernilai RM60,000 sahaja.

 Jauh sangat bezanya dengan kemewahan yang Hj Hadi sedang nikmati. Mengapalah sang Mursyidul Am, Hashim Jasin tidak cuba minta sebuah kereta daripada Hj Hadi ...??

 Hj Hadi khabarnya ada dua buah kenderaan mewah, iaitu pacuan empat roda (4X4) Land Cruiser dan sebuah MPV Toyota Fortuner.... Anggaran nilainya lebih kurang RM700,000 sahaja.... Dia juga dikatakan menerima hadiah berupa sebuah rumah baru khusus untuk isteri keduanya...

Kalau kami ada RM100 juta, 3 kolam
renang  saya akan buat - Hashim Jassin
  Tetapi dari rasa sedih dan hiba tadi bertukar jadi rasa pelik juga kerana suatu ketika dulu, beberapa blog mendedahkan Hashim Jassin memiliki sebuah kereta mewah Porsche Cayman. Baca berita lanjut di sini

 Kenapa sang Mursyidul Am itu tidak minta dari anaknya sendiri yang kaya raya?

 Tetapi yang paling lawaknya bila sang Mursyidul Am itu menambah kata:

Kalau kami (PAS) ada RM100 juta, apa nak jadi, kolam renang tiga saya akan buat,” katanya di sini

Kah! Kah! Kah! Rupa-rupanya si Mursyidul Am ini pun mengimpikan kolam renang. Tapi mengapa sampai tiga??
 
Woit! Orang tua ni nak jadi Dugongkah menghabiskan masa berkubang dalam kolam renang? Tetapi mujurlah tak berhajat nak kawin tiga!!

 Tapi takkanlah cuma begitu caranya nak ulas dakwaan Husam berkaitan dana RM90 juta yang didakwa ada kaitan dengan PAS...

 Mula-mula bukan main garang, kemudian lucu, kemudian lagi bertambah lucu dan lawak!!

  Strategi Dato Husam Musa yang mendakwa mempunyai maklumat transaksi berkaitan dana RM90 juta yang ada kaitan dengan PAS berjaya menjadikan parti lamanya itu semakin gabra dan hilang akal untuk menjawab atau untuk bertindak sewajarnya.

 Mula-mula hari tu, TITM bukan main garang lagi mengancam , 'Pas akan saman Husam, fitnah jahat berulang!'

  Tetapi Husam dengan tegas tetap mempertahankan kenyataannya itu dan seolah-olah mencabar Pas, 'kalau berani samanlah aku!'

  Kemudian, Hj Hadi membayangkan, Pas tidak akan saman Husam kerana katanya itu hanyalah helah Husam untuk tidak bertanding PRU 14 nanti.

"Dia hilang kelayakan bertanding pada PRU14 jika kes itu kalah di mahkamah," kata Hj Hadi.

  " Saya tak pernah dengar orang yang kalah dalam sivil kes di mahkamah tidak dapat bertanding pilihan raya,”  Lucu, kata Husam lagi.

 Ternyata, kenyataan Presiden Pas, Hj Hadi dan Mursyidul Am, Hashim Jassin semua itu sekadar penapian tetapi tidak tegas dan penakut. Tidak seberani dan garang sebagaimana kenyataan TITM tempohari.

 Ramai yang menganggap jawapan Hj Hadi dan Hashim Jassin itu sangat melucukan dan lawak.

  Samada Husam sendiri atau Umno yang akan dedahkan nama individu yang terlibat dengan transaksi Affin bank itu, tunggulah taim PRU kelak. Kalau Pas tidak sabar dan mahu tahu cerpat dan nak dapat duit ganti malu, samanlah Husam!

  Dapat duit rugi malu ... bolehlah tukar kereta dan buat 3 kolam renang untuk Mursyidul Am! Ada berani??
Comments
5 Comments

5 comments :

Anonymous said...

Kah Kah Kah........ Lawak
Pemimpin PAS sepanjang zaman, amat meragukan!

Anonymous said...

Belum jd menteri pun hadiah dah sakan. Bila jd menteri apa agaknya hadiahnya nanti

Anonymous said...

Wowwww!
Bayangkan klu jadi pm!!!!!

Lelaki Dicermin said...

Yang pemuda pas beberapa negeri masih dlm keadaan bodoh melantun2..dah husam ckp akan guna isu 90 juta masa pru nanti..sebok ckp husam pondan sbb tak nak bg tahu nama2 penerima 90 juta tu.. aku tak tahu lah.. sbb ketua pemuda pas skg byk yg ijazah.. ada yg phd lagi.. tp pemikiran mcm tak lulus PMR.. nak buat apa kaji2 ucapan husam dan buat lapuran polis..jawapan kenyataan husam hanya saman je jawapan dia..spt ulasan MSO..saman husam ke mahkamah.. jawapannya tuan presiden kena letak jawatan.. itu pemuda pas tak boleh fikir..

mazmad said...

Ramai dari mereka dah joint kelab Ahmad Maslan..
Kelab untuk orang terencat otak.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...