GOPENG

GOPENG
JOM BERSAMA PAKAAN HARAPAN

Wednesday, March 15, 2017

BAI'AH TAK JADI KE MAHKAMAH

Mula-mula puak gila babi ni dapatkan fatwa dari Ketua Hakim Mahkamah Syariah Kelantan bahawa perkahwinan Dr Hatta dan isterinya 'Sah Jatuh Talak' kerana langgar baiah...

  Kemudian puak-puak gila babi ni mula mainkan isu tersebut.

Timbalan Menteri Kelantan, Mohd Amar suruh Kamaruddin Jaafar rujuk status perkahwinannya di Mahkamah Syariah.

Malah MB Kelantan sendiri turut mendesak mendesak Dr Hatta supaya rujuk status perkahwinannya di Mahkamah Syariah.

   Masa itu, Husam masih dalam Pas, belum dipecat lagi. Maka puak-puak gila babi ni hanya sondol Dr Hatta dan Kamaruddin sahaja.

   Tapi bila Husam kena pecat, puak-puak gila babi ni halakan muncungnya untuk menyondol Husam pula... hinggakan sanggup cabar Husam berdebat mengenainya.

Belum pun selesai kata putus untuk mengadakan debat tersebut, tiba-tiba puak gila babi ni buat ceramah umum dengan tajuk "Husam Lari Debat Baiah"

  Bila Husam mari ke tempat ceramah tersebut, tak berani pula nak beri Husam untuk berucap sikit... Husam terpaksa duduk coko di situ sementara puak gila babi mencerca dan mencemuh Husam... Dan Husam beredar dari situ dengan baik setelah diminta berbuat demikian.

  Tetapi esoknya, akhbar puak gila babi ni muatkan berita kononnya Husam gi serang ceramah Pas! Memang puak ni gila babi betul!

 Kemudian lepas itu semua, PAS kawasan Tanah Merah meluluskan usul supaya mana-mana bekas pemimpin parti itu didakwa di mahkamah syariah jika melanggar sumpah taklik dan baiah yang dilafaz sebelum ini.

   Husam sokong 100% usul tersebut dan cabar puak-puak gila babi itu segera bawa kes tersebut ke Mahkamah Syariah, termasuk Ibrahim Ali sekali, orang pertama yang langgar baiah!

“Biar Mahkamah Syariah meneliti dan memutuskan kes ini berbanding pemimpin tanpa kelayakan untuk memfatwakannya. Sedangkan mana dulu antara ta’lik dan talak pun beliau tersilap,” ujarnya.

Husam juga menegaskan, andaikata Pas gagal membawa kes ini ke Mahkamah, Pas harus meminta maaf kepada beliau.

  Tiba-tiba bila wartawan tanya Mat Deris mengenai langkah susulan usul Pas Tanah Merah suruh heret mereka yang langgar baiah ke Mahkamah Syariah, boleh mamat ni kata,  'Tak bincang pun isu bai'ah' ... 'Banyak lagi agenda besar selain isu bai'ah' katanya lagi.

 Memang jenis gila babi Mat Deris punya komen.Walhal yang yang mula-mula bangkitkan isu baiah ni adalah dari puak dia sendiri. 

Macam mana dengan puak-puak ni? Mula dulu kata nak debat...kemudian tak jadi. Kemudian gempak kata nak bawa mahkamah... itu pun juga tak jadi.. Kalau bukan gila babi, korang nak kata apa kat puak-puak jenis nih?  
Comments
14 Comments

14 comments :

Anonymous said...

Kasar dan kesat bunyi teh!!!
Klu nk marah pun, tk perlu la istilahkan mereka tu "gila babi"

Anonymous said...

mcm2 gile buleh letak kat puak ni gila meroyan gila sempera gila bayang gila isim gila edan gila junun nak gelar depa puak batak sakai jakun kongkalikong x de pendirian pnye puak pn bule kut??

Anonymous said...

Dsh lama tunjuk gila babi..sampai bila nak berlagak gila bai...makin dibiarkan makin menjadi2 ...ikut quran dan hadis?...rembat 90 juta pun ikut quran dan hadis?.

Putar sana putar sini pun ikut quran dan hadis?

Perangai buruk mengalahkan orang kapir..

Anonymous said...

Gila otak lagi sesuai.

Anonymous said...

Senang citer Gila Akai dah.lidah depa ni lebih Keling dari Hindu.

Boley Jalan said...

Ok, betul tu, kita pakai gila khinzir.....

Anonymous said...

Molek doh. PasCHAI ikot perangai AJK UMNO suko buang usul ahli parti sendiri. Buat usul kesat taik banyok2 jah walaun deh. Bior tukang tolak usul bau perangai UMNO pada tangan dia..

Anonymous said...

Kalu bukan gila babi.. mesti gila khinzir. Molep sikit

Hijau Putih said...

Maaf, gila babi tu bukan perkataan kesat tp istilah. Walaupun ada perkataan babi bukan bermaksud menyamakan dengan babi. Mcm tu jgk dgn sawan anjing. X boleh nak kata perkataan tu kesat. Lg satu bro, kalau dah cakap baik2 pun masih buat x reti, xpaham, terpaksa la kasar sikit. Wallahuaa'lam...

Anonymous said...

Betul tu boh jangan la kata puak tu gila babi. Kata la gila khinzir.Parti Audi Se Dunia

Anonymous said...

Nak kasi lembut sikit letak la 'gila khinzir'. OK kot

Faizal Zainal said...

"Gila Babi' itu yg sepadan dengan kelaku... kah..kah..kah..

ZZ said...

Babi pon binatang ciptaan Allah,layak dgn parti fatwa..

Syazmall Wan said...

Sebenarnya bkn gila babi...tp mak bapaknya x mandi junub..dpt ank bodoh sampai lubang kubur..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...