PENANG

PENANG
TABUNG BANJIR PENANG

Tuesday, March 21, 2017

Mimpi-mimpi pelik orang Syorga...


Ulangsiar : Mufti Perlis, Datuk Dr. Mohd Asri Zainul Abidin berpendapat ramai orang tertipu dengan mainan mimpi bertemu Nabi Muhammad S.A.W.

Beliau berkata, seringkali mereka yang suka mendakwa bermimpi dengan Rasulullah mempunyai tujuan tertentu. Malah, menurut beliau, terdapat juga segelintir pihak yang bersikap riak atau mahu menunjuk-nunjuk bagi tujuan mendapat kemasyhuran diri dengan mendakwa telah bermimpi berjumpa dengan Rasulullah.

 “Padahal mereka lupa, riak adalah penyakit dari suntikan syaitan dan mereka telah jatuh ke dalam perangkap syaitan,” katanya menerusi status terbaru di laman Facebook DrMaza.com pada Khamis.

 Tambah Dr. Asri lagi, apa yang berlaku itu seperti ingin menambah pengaruh diri, mengumpulkan harta orang ramai untuk diri sendiri, menyokong puak ataupun aliran tertentu dan juga tujuan politik kepartian.

 “Bukan sedikit dalam sejarah golongan yang menyeleweng menggunakan dakwaan sebegini bagi menaikkan diri sendiri dan menyokong aliran yang mereka dokongi,” ujar beliau lagi. 

Berikut adalah antara intipati ucapan Bala Subramaniam pngerusi DHPP di perkarangan Masjid Al-Fatah Kuantan pada 1 Ogos 2015.

1. Saya masih ingat ketika mula-mula bertemu Tok Guru Nik Aziz, beliau berkata kepada saya, “Bala, kalau kamu mahu harta dan kekayaan, pergilah kepada MIC. Tapi kalau mahu bersama kebenaran, marilah kepada kami.” Maka saya memilih kekal bersama PAS ke hari ini kerana PAS memperjuangkan Islam dan berada di pihak yang benar. 

2. Berada di dalam PAS, saya telah banyak belajar tentang Islam. Saya boleh datang ke masjid. Kalau saya dalam MIC, pastinya Umno tak akan ajak saya ke masjid dan saya tidak akan faham kebaikan Islam. Tapi apabila saya bersama PAS, saya diajak ke masjid, saya belajar dengan para ulamak dan saya dapat mengenali Islam dan hukum Islam dengan lebih baik. 

3. Saya belajar Islam dari pimpinan PAS. Saya belajar syahadah. Bahkan saya sudah bermimpi bertemu dengan Nabi Muhammad (SAW). Bukan sekali. Sudah berkali-kali. Dan Dato’ Tuan beritahu kepada saya, ya benar awak bertemu Nabi Muhammad kerana nabi Muhammad tidak mengira bangsa. (Sila baca seterusnya di sini)

Sebelum ini, Ketua Dewan Ulama PAS Pahang @ Ahli Jawatankuasa (AJK) PAS Pusat, Mokhtar Senik dalam status Facebooknya, mendakwa telah bermimpi dan bertemu Nabi Muhammad dan sahabat baginda Umar Al-Khattab berpuluh kali. 

Dakwanya, peristiwa itu terjadi sewaktu beliau ditahan dibawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) di Kem Tahanan Kamunting. itu juga menyatakan, antara hiburan Allah kepada mereka semasa di dalam tahanan ISA di Kamunting adalah mimpi-mimpi yang indah. 

Bagaimanapun, Mokhtar kemudiannya telah bertindak memadamkan posting berkenaan. Khabarnya lani dia asyik mimpikan Nursyafikah pula...~ sumber
Comments
8 Comments

8 comments :

Anonymous said...

Hahahahaha. Mimpi syafikah lg syok tu.tu sbb skrg ulamak pas mimpi kaya2 je smpi beli audi utk isteri ke2..zuhud sungguh ulamak skrg smpi ada yg pakai mini cooper dan vellfire..

Anonymous said...

Kesian subra. Dah mimpi jumpa nabi saw dan didakwah oleh lebai2 pas, masih tak dpt hidayah lg. Takkan kekal dhpp hingga akhir hayat

Anonymous said...

Cmne la ahli pas blh percaya ulamak mcm moktar senik ni.ntah2 kalau moktar senik kata dia tu tuhan pun org2 pas percaya kot rendah sgt ke atau bangang sgt ke ahli2 pas nih

Anonymous said...

Nursyfikah tu sapa?

Anonymous said...



Arwah Haron Din juga mimpi jumpa nabi

Lepas jumpa nabi dia cari geliga boya dan rapat dgn Jibgor

Bila dia meninggal dia mintak tanam kat US dibumi kapir harbi Yahudi & LGBT

Geng hudud jumpa nabi ni dah mcm2 "CASH" trjd-ada dua2 kaki da Tuhan "hudud"kan pastu mati!

Drp PAS jd PASIK last2 tanpa disedari jd 'PIGS'..tu pon tak serik2 jugak lg!!



Smart Pomen said...

Ye la. Sape tu.

Anonymous said...

Moktr Senik ni dia ade ic ke?
pernah kena tangkap ISA kes Al-Maunah..tapi x kena gantung mati...mber dia semua kena gantung mati... pelik??? tiba dia ni masuk PAS.. & tiba2 jadi pakar IT... menurut info rasa2 dia boh name FB Tok Usin Ceroi... Mangkok ni la yg diantara pemecah belah Pas, +2ekoq lagi Zuhdi & Ding Ayang.. Tiga ekoq ni aku dok perhati lama dah.... rasa2 aku.. depa ni Anjing upahan Umnos yg dilatih utk nk pelingkop PAS.... Aku Ahli PAS... Aku Sayang PAS....M.Senik,Zuhdi & Ding Ayang.. ingat!!! anda sedang digoogle.... x ingat org x kenal sejarah hampa 3 ekoq..

Nobody said...

Janda tak ada anak yang orang kata mokhtar tunjuk kemaluan dalam fb.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...